سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه مترلزل

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
726  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
عشق وانگیزه را درزندگیم از دست دادم بعلت اینکه همسرم بی مسیولیت بوده ودایم اشتباه میکرده ومن هم میترسیدم از اشتباهات کتابش وسرزنشش میکردم والان به انتها رسیده

مهمترین سوال :
میخوام بهم کمک بشه با وجود یک کودک۲۱ماهه وپذیرش از جانب خودم که منم اشتباه زیاد داشتم ایا باقی ماندن در رابطه بهتر است ‌درمان خودم ‌خودشناسی خودم را آغاز کنم وقدرت پذیرشم را بالا ببر از این تنهایی بیرون میام وانگیزه پیدا میکنم برای مجدد زندگی کردن با تمام سردی که گرفته رابطه مون کار عقلانی چیست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 اسفند 1397 ساعت 22:42

سلام بانو

وقت شما بخیر


نامه شما را خواندم. در وضعیت دشواری قرار دارید. و علی رغم تنش هایی که در این مدت در ارتباط با همسرتان داشته اید،  بر این نظر هستید که ظاهرا می توانید با در نظر گرفتن موقعیتی ،بهتر خودتان را در این رابطه مورد ارزیابی قرار داده و جنبه هایی که قابل بهبود هستند را مورد توجه قرار گیرد.


طبیعتا وقتی رابطه با سرزنش های مکرر همراه می شود از مدار کارامدی و عملکردِ سازنده ، خارج شده و نیازها و خواسته های متقابل نادیده گرفته می شود. طرفین بیش از آنکه به فکر حل مساله برآیند، در جهتِ تخریبِ رابطه حرکت می کنند و این پاسخ های مقابله ای، ضمن اینکه رابطه مشترک را مورد هدف قرار می دهد؛ باعث فرسایش و کاهش انگیزه تان برای ادامه می گردد.


شما در وضعیتی قرار دارید که نوزاد بیست و یک ماهه تان را نیز مراقبت می کنید. شرایطی که برای یک مادر در این وضعیت با توجه به شرایط خاص دوران بارداری ، و ماههای پس از زایمان ،  قابل توجه است. گاهی کاهش انرژی و سردی در روابط مشترک به واسطه چنین موقعیت هایی قابل تامل خواهد بود. در عین حال، بصورت مشخص اشاره نشده که این رابطه پیش از بارداری و زایمان نیز همراه با چنین اختلافاتی بوده است؟


اشاره داشتید همسرم بی مسئولیت بوده و دائم اشتباه می کند و  من هم از این اشتباهات میترسیدم. این اشتباهات در نگاه شما ممکن است چه معنایی را به همراه داشته باشد؟ احساس تان در خصوص فردی که اشتباه می کند چیست؟ 


 همانطور که اشاره داشتید شما نیز در واکنش به این اشتباهات ، پیوسته با سرزنش پاسخ میداده اید. و این پاسخ ها، موجب تکرار سیکل اشتباه - تنش - سرزنش و بالعکس شده است. که درنهایت موجب خستگی و ملال طرفین گردیده است.


پیشنهاد می شود در این خصوص بتوانید این فرصت را برای خود ایجاد نمایید پیش از آنکه یکدیگر را مورد سرزنش و ملامت قرار دهید در خصوص موانع و محدودیت های تصمیماتی که گرفته می شود با یکدیگر گفتگو نمایید. چنانچه تصمیمی با شکست همراه می شود نقاط ضعف و چالش های نادیده گرفته شده را برای یکدیگر روشن نمایید. در ادامه توصیه می کنم با توجه به وضعیت روحی روانی و کاهش سطح انرژی تان، مراجعه به رواندرمانگر یا روانپزشک را نیز در اولویت برنامه جاری تان قرار دهید. در ادامه ، بهره مندی از جلسات زوج درمانی نیز می تواند به طرفین کمک نماید تا مسیرهای تاریک رابطه را بهتر شناسایی و در جهت بهبود آن به تدریج گام بردارند.


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
مراقبت از جان (چهارشنبه ها با ناهید2,1)

توصیه های پیشنهادی
گفگتوی بالغانه بدون سرزنش و به اشتراک گذاشتن موانع و محدودیت های تصمیماتی که گرفته می شود
مراجعه به رواندرمانگر با روانپزشک جهت بررسی و تسریع در روند بهبود با توجه به شرایط روحی روانی تان
مطالعه کتاب مهارت های زندگی زناشویی و درس غیرحضوری پیشنهادی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه