سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه ای که عاطفی نبود

پرسش

تاریخ ثبت : 09 فروردین 1398
1,033  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با آقایی نزدیک به ۶ سال رابطه اجتماعی داشتم، ایشون از اول سعی میکرد به شکلی با من رابطه داشته باشه اما در حد اجتماعی و میدونم که به من علاقمند بود، به غیر از من کسی توی زندگیش نبود‌. ما تقریبا هر روز به هم پیام میدادیم و همدیگه رو زیاد میدیدیم اما اسم اون رابطه، عاطفی نبود. تا اینکه من دیگه طاقتم تموم شد و گفتم نمیخوام چنین رابطه ای رو. ایشون هم گفت من دوستت دارم، اما چون میدونم هرگز قرار نیست ازدواج کنیم، باهات وارد رابطه دوستی نشدم. بعد از اون هم دیگه بهم پیامی نداد.
اوایل احساس خوبی داشتم، اما بعد از اون هرکی بهم پیشنهاد میده من خوشم نمیاد و الان پشیمونم و میگم شاید باید هنوز هم ادامه میدادم تا شاید یه روزی رابطه مون جدی میشد. الان همش حالم بده که چرا به هم زدم و دوست دارم همه چیز مثل قبل بشه. تقریبا امیدم رو برای پیدا کردن فردی بهتر از ایشون از دست دادم. میخواستم بدونم آیا کارم غلط بوده؟ و کلا چطوری خودم رو آروم کنم؟

مهمترین سوال :
چه باید بکنم؟ آیا این فرد بهترین گزینه برای من بوده و من دیگه امکان پیدا کردن گزینه بهتر رو ندارم؟ باید باهاش توی همون رابطه میموندم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
28 دی 1398 ساعت 09:22

سلام . 

 نامه شما را خواندم . از اینکه با ما در ارتباط هستید از شما سپاسگزارم.

بیان کردید که با فردی در حدود 6 سال رابطه ای داشتید که این رابطه از حد به خصوصی جلوتر نرفته و وارد فاز عاطفی نشد. مشکلی که اکنون شما را آزار می دهد این است که هر کسی که وارد زندگی شما می شود با ایشان مقایسه کرده و احساس می کنید که با کس دیگری نمی توانید رابطه خوبی برقرار کنید. 

سرزنش کردن خودتان بابت اینکه این رابطه را قطع کردید برای شما چه دستاوردی داشته است؟  آن زمان که تصمیم گرفتید از این رابطه که نتیجه ای برای آن متصور نبودیدبیرون بیاید ، آیا تصمیمتان بهترین تصمیمی که میتوانستید بگیرید نبود؟ اینکه الان مدتی از قضیه گذشته است و شما دید متفاوتی نسبت به آن زمان پیدا کرده اید نمی تواند دلیلی بر این باشد که شما اشتباه کرده و خودتان را سرزنش کنید . در طول 6 سالی که با ایشان در ارتباط بودید با وجود اینکه لحظات خوبی را تجربه کردید انتهای رابطه را چه میدانستید؟ 6 سال برای شکل گیری یک رابطه عاطفی زمان کمی نیست . وقتی در طول این مدت آن اتفاق که بهتر بود میافتاد ، نیفتاد ، چه تضمینی وجود داشت که در ادامه دادن رابطه صورت می گرفت.

دوست عزیز بررسی کنید که ریشه این موضوع که خودتان را مقصر می دانید به چه عاملی در شما بر می گردد؟ در چه موقعیت های دیگری نیز خودتان را مقصر دانسته و خود را سرزنش می کنید ؟ شیوه سرزنش کردن در خانواده شما به چه کسی بیشتر شبیه است و اگر چنین عاملی وجود دارد چه شده که شما نیز ادامه دهنده این شیوه شده اید؟

شما رابطه را با ایشان تمام کرده اید و ایشان نیز این موضوع را پذیرفته و تلاش خاصی برای  بهبود و ارتباط مجدد نداشته اند . حالا پرداختن به این مساله که آیا ایشان بهترین گزینه برای شما بوده اند یا خیر  و ایا شما اشتباه کرده اید یا نه در کلیت ماجرا تفاوتی به وجود نمی آورد.

با توجه به سن شما و موقعیت هایی که در آینده برای شما پیش خواهد آمد  خاطره حضور ایشان برای شما کم رنگ تر خواهد شد . تمرکز تان را بر روابط فعلی و جاری خودتان گذاشته و از ماندن در گذشته پرهیز کنید.

با ارزوی موفقیت های فراوان برای شما ...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه