سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه مدیر و کارمند

پرسش

تاریخ ثبت : 13 فروردین 1398
654  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام.
من دختری بیست و ساله هستم. اخلاق نسبتا خوبی دارم و تحصیلات و شرایط شغلی خوبی نیز دارم. در محیط کار و دانشگاه، موقعیت های زیادی برای ازدواج داشته و دارم ولی متاسفانه به هیچ یک از افراد علاقمند نشدم.
در حال حاضر در شرکت به مدیرم علاقه دارم و شاید دلیل علاقه ام این باشد که من قبل تر ها در کاغذی نوشته بودم که دوست دارم همسرم چطور باشه و ایشون همه اون مشخصات رو داره. حتی دوست داشتم که همسرم با افراد دیگر خیلی گرم نگیرد (البته شاید این مشخصه خیلی مثبتی نباشه) که ایشون این مشخصه رو هم داره.
ایشون مغرور هستند. به من احترام میذاره. خیلی با کسی گرم نمی گیره و فقط با گروه خاصی خوب هست. خوش تیپ و از نظر هوشی بالا هست. و رفتار کاملا مردانه ای داره. هوس باز نیست و رفتارش در محیط کار کاملا تخصصی است.
ایشون رفتار کمی متفاوت با من داره که البته محترمانه است. به من موقعیت های بیشتری برای کار میده. بیشتر از دیگر اعضا احترام میذاره. این موضوع منجر شد که چند همکار خانم فکر کنند که ایشون به من علاقه داره. که البته این موضوع برای من هنوز شفاف نیست. چرا که این مسایل همه کاری هستند.

مهمترین سوال :
در مطالب زیادی گفته شده که رابطه مدیر و کارمند مناسب نیست. من هم شاهد تاثیرش هستم، چرا که همکارانی فکر می کنند ایشون به من علاقه داره و احساس تبعیض دارند. اما ایشون تنها شخصی هست که برای من جذابه و من بهش علاقه دارم.
چند سوال در این مورد دارم:
نظرتون راجع به رابطه عاطفی مدیر و کارمند چیست؟
به تفاسیری که من گفتم می توانم به علاقه ایشان امیدوار باشم؟
رفتار من باید چطور باشد؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نفیسه شیری
نفیسه شیری
27 دی 1398 ساعت 15:42

سلام

خوشحالم از اینکه پاسخگوی سوال شما هستم ، 

نامه تان را خواندم، چند مورد را با هم بررسی می کنیم.


اینکه شما برای انتخاب شریک عاطفی تان اولویت هایی را مد نظر دارید امر طبیعی است. همان طور که ذکر کردید ایشان ویژگی هایی دارند که شما به آنها علاقمند هستید. نکته قابل بررسی در این امر این است که ممکن است رفتار ها و ویژگی هایی شخصیتی ایشان برای شما به عنوان یک مدیر جذابیت داشته باشد و اگر این رابطه صمیمی تر شود و در شرایط عاطفی قرار بگیرید، کمی خسته کننده به نظر بیاید.

البته لازم به ذکر است که ایشان مدیر آن مجموعه هستند و طبیعتا رفتار هایی که در محیط کاری خودشان به عنوان مدیر دارند ممکن است متفاوت از رفتار های محیط شخصی باشد که می بایست این مورد بررسی شود.

 

نکته دیگر این است که ممکن است به خاطر موقعیت شغلی شان نخواهند و نتوانند ابراز علاقه نمایند. همچنین شما بیان داشتید برای شما موقعیت هایی را فراهم می آورند که برای دیگر اعضا این کار را انجام نمی دهند، این موارد می تواند برگرفته از توجه ایشان به شما باشد. در این باره، موارد دیگر را به چه صورت مشاهده می کنید؟ 

در ادامه ممکن است ایشان به از شما به عنوان یک همکار خوششان بیاید اما آیا این لزوما به معنای تمایل به داشتن یک رابطه عاطفی است؟

 اینکه شما امیدوار باشید به اقدامی از جانب ایشان بررسی کردن موارد بیشتری احتیاج است.


موضوع دیگر رابطه مدیر و کارمند است که برای چنین مساله ای یک راه حل مشخص وجود ندارد. بلکه بستگی دارد که

یک - مدیر و کارمند هر دو چه ویژگی های شخصیتی دارند؟ تا چه میزان باهم تناسب دارند؟ توانایی شما برای این ارتباط به چه صورت است؟ چرا که با ویژگی ها و موقعیتی که از ایشان گفتید، ممکن است این رابطه در ادامه احتیاج به مراقبت بیشتری باشد 

دو - این ارتباط تا چه میزان ممکن است (به خصوص به کارمند) از لحاظ کاری آسیب بزند؟ تا چه میزان مسائل عاطفی  می تواند تاثیر گذار باشد؟ 

سه - به هر دلیلی اگر این  ارتباط تمام شود این روند تا چه میزان بر دیگر ابعاد تاثیر گذار است؟

 

پیشنهاد می گردد مزایا و معایب را بیشتر بررسی نمایید و تا زمانی که ایشان اقدام نکرده اند با احتیاط تر تصمیم بگیرید و رفتار بفرمایید.


سپاس از اعتماد شما

نفیسه شیری

خانه توانگری طوبی


معرفی درس: 

بسته شفای زنانگی ۱ و ۲ و ۳

ساختن رابطه عاطفی بدون شکست

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه