سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چه كنم كه رابطه هدفمند شود؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
607  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. وقت بخير
خانمي هستم ٣٦ ساله. دانشجوي دكتري و مدرس دانشگاه.
٧ ماه پيش با آقايي از شهر شيراز كه ايشون هم دكتري عمران از كانادا داره و مدرس دانشگاه و مدير عامل يه شركت مشاور هست و البته ٢ سال كوچكتر از منه، براي يک مراوده كاري جهت همكاري آشنا شدم. موضوع همكاري ما به خاطر اختلاف نظرها ادامه پيدا نكرد ولي وارد فاز آشنايي شديم
در تمام اين مدت همه چيز خيلي خوب پيش رفته و از نظر شناخت هم به شناخت نسبي رسيديم. ارتباط هر روزمون به صورت چته و ارتباط تصويري هر روزه نداريم. از طرفي هم چندين بار برنامه ريزي ديدار حضوري كرديم، البته به پيشنهاد ایشون ولي با گرفتاري خودش كنسل شده. هنوز ما حضورا همدیگه رو نديديم.
ايشون از اول گفت که فعلا قصد ازدواج نداره ولي دوست داره به شناخت برسه. گاهي هم صحبت هاش به من ميگه تصميماتي رو داره، ولي صحبت مشخصي نمي كنه، توي بحث هايي هم كه پيش اومده هميشه ايرادها رو يه جورايي حل كرده و هميشه هم خودش پيش قدم بوده براي جبران دلخوري ها

مهمترین سوال :
حالا من نمي دونم اصلا اين مدل ارتباط درست هست يا خير؟ و اينكه چه كنم كه از تصميم دقيق تر ايشون آگاهي پيدا كنم كه قصد ازدواج داره یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 اسفند 1398 ساعت 13:09

باسلام واحترام

سپاس از اینکه ما را معتمد خود دانستید.

در رابطه با مسئله ای که مطرح فرمودید لازم میداند چند نکته را خدمتتان ارائه کنم تا در این زمینه راحتتر بتوانید اقدام کنید.

باتوجه به اینکه هر رابطه ای اصول خاص خود را دارد پس بهتر است ابتدا شما خودتان هدفتان از برقراری رابطه با ایشان مشخص باشد مثلا آیا به دنبال یک رابطه هدفمند وجدی هستید یا خیر ؟ بنابراین اگر به این سوال پاسخ دهید میتوانید در زمینه ادامه رابطه برنامه ریزی کنید.

اگر پاسختان به این سؤال مثبت است یعنی به دنبال یک رابطه جدی هستید بهتر است در یک تایم معین با ایشان در این مورد صحبت کنید وهدف ایشان را از این رابطه بدانید.البته نه اینکه مجدد ذهنتان مبهم باشد چرا که یکی از اصول یک رابطه درست شفافیت است.اگر شما تکلیفتان در رابطه مشخص نباشد وبراساس واکنش ها یا حدسیات خود پیش بروید نه تنها فرصت های دیگر خود را از دست میدهید بلکه با گذر زمان این وابستگی بیشتر میشود وقدرت تصمیم گیری منطقی را کاهش میدهد.

بنابراین بهتراست تکلیفتان روشن باشد تا بدانید قرار است چه رخ دهد وبر اساس هدفتان در رابطه پیش روید.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان‌

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
تئوری انتخاب

معرفی درس
امپراطوری رابطه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه