سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

من مقصرم یا اون؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
472  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با اقای ۳۷ساله ای به صورت مجازی آشنا شدم و از ایشون خوشم اومد. یه بار ایشون برای دیدن من از شهر خودشون به شهر من اومد. در دیدار اول، ایشون متوجه میشه که من دلخواه ایشون نیستم. ولی من برعکس، بیشتر و بیشتر بهش علاقه مند میشم. ما ۸ ماه ارتباط چتی داشتیم و به دلیل اینکه از هم دور بودیم ارتباط مجازی. طی این مدت ایشون صراحتا نگفت مایل به ادامه رابطه نیست ولی به دلیل راغب بودن زیاد من (که بعدها خودش گفت) ادامه داد. بعد از این مدت ما تصمیم گرفتیم یه بار دیگه هم رو ببینیم و ایشون هم به گفته خودش میخواست مطمئن بشه که من دلخواهش هستم یا نه. ما در شهری که خواهرم ساکن بود قرار میذاریم و دیدار میکنیم، اما متاسفانه اون با دیدن خواهر من به خواهرم علاقه مند میشه. دوران خیلی سخت و عذاب آوری رو گذروندم. من بر خلاف میل باطنیم قبول کردم این دو با هم وارد فاز آشنایی بشن. ولی واقعا بیقرار بودم و نمیتونستم تحمل کنم. در نهایت به دلیل توصیه مادرم، خواهرم جواب منفی به ادامه آشنایی با اون میده. اون آقا به من پیام داد و با لحن بسیار بد گفت که من هیچ قولی به تو نداده بودم و تو مانع آشنایی ما شدی.

مهمترین سوال :
من دلم واقعا شکسته. حق با کیه؟ آیا من اشتباه کردم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
30 بهمن 1398 ساعت 18:57

بانوی گرامی سلام

نامه شما را خواندم با توجه به تاریخ ثبت نامه شما امیدوارم که در حال حاضر از آن شرایط عبور کرده باشید و با این حال نکاتی را که به نظر می رسد خدمتان بیان خواهم کرد امیدوارم که برایتان کارآمد باشد.

با توجه به شرایطی که شما در این ارتباط تجربه کردید علیرغم زمان زیادی که سپری شد می توان گفت که رابطه صورتی جدی به خود نگرفته بوده است و بیشتر علاقه مندی از جانب شما بوده است.

قابل درک است که ابراز علاقمندی ایشان نسبت به خواهرتان برای شما با توجه به اینکه شما نسبت به ایشان علاقمند شده بودید ناراحت کننده باشد و شرایط دشواری را برای شما رقم زده باشد با این حال شما از این شرایط نیز عبور کردید و رضایت خود برای آشنایی را اعلام داشتید . اینکه مادر و خواهرتان به خاطر شرایط موجود این تصمیم را گرفته باشند هم چندان دور از ذهن و منطق به نظر نمی رسد و اگر ایشان برخورد تندی با شما داشته اند از این جهت بوده است که نتوانسته اند هیجانهای خودشان را مدیریت کنند و ناپخته به شما عکس العمل نشان داده اند.  با این حال مقصریابی نمی تواند کمک چندانی کند تا شما یا ایشان با احساسات ناخوشایندی که به واسطه جواب منفی شنیدن ایجاد شده است کنار بیایید.. چیزی که مشخص است جواب منفی شنیدن از هر دو طرف ناخوشایند بوده است  و اگر چه شما از برخود ایشان دل شکسته شده اید با این حال به این معنی نیست که شما اشتباهی کردید و یا ایشان اشتباهی کردند که علاقه خودشان به خواهرتان را بیان کرده اند. با اعتبار بخشیدن به این احساس و بیرون آمدن از یافتن مقصر از این مرحله نیز می توانید عبور کنید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه