سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

روابط سینوسی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
1,171  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با مردی آشنا شدم که نمیدونستم متاهله و رفتارش از همون ابتدای رابطه جوری بود که بعضی روزها پررنگ و بعضی روزها و هفته ها کاملا ناپدید بود. تا اینکه با گله مندی من از رفتارش بعد از ۲ سال اعتراف کرد که متاهله. من به شدت به ایشون تو این مدت علاقه مند شدم و خودش میگه با همسرش مشکل داره و به علت برنیومدن از پس مهریه قادر به طلاق نیست. الان دوباره حدود دو هفته است من ازش بی خبرم و این بی خبری من رو تا مرز دیوانگی پیش میبره، اینقدر که گریه میکنم. میدونم ارتباط با ایشون از نظر اخلاقی کار درستی نیست، ولی من از ابتدا نمیدونستم ایشون متاهله. حتی بعد از اینکه به من گفت متاهله، باز هم مثل سابق پدید و ناپدید میشه.

مهمترین سوال :
من رو راهنمایی کنید که چه تصمیم بگیرم چرا که خودم قادر به دل کندن نیستم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 بهمن 1398 ساعت 13:16

درود بر شما

همه انسان ها در زندگی به مرحله ای می رسند که نیازهای عاطفی و احساسی شان پر رنگ تر از نیازهای مادی آن ها می شود . میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن، خواسته ای در نهاد آدمی است که اگر از طریق منطقی و بالغانه ارضا شود نتایجی مثبت خواهد داشت. زندگی ما نیز پر از لحظاتی است که باید تصمیم گیری نماییم یعنی در هر لحظه از زندگی با تصمیم گیری مواجه هستیم. در این میان، تصمیم هایی هستند که از همان اول محکوم به شکست هستند. رابطه با مرد متاهل از این دست تصمیم هاست.

به جز تأهل، مدل بودن ایشان در رابطه نیز جای تأمل داشته. این سوال مطرح می شود که شما چطور دو سال این شرایط و در دسترس نبودن این آقا را (زمانی که نمی دانستید متاهل است) نادیده گرفتید؟ حضور در روابطی که طرف مقابل در دسترس نیست و از حضور کمرنگش گله داشته اید احتمال تله رهاشدگی را درباره شما مطرح می کند.

مردی که بنا به هر دلیل ، اقدام به ارتباط با فرد دیگری می کند؛ یا قادر به متعهد بودن نیست یا اینکه اگر مشکلاتی با همسرش دارد قادر به حل مشکلاتش نیست و از فرد دوم به عنوان فرصتی برای تمدد اعصاب یا فرونشاندن خشم خود نسبت به همسرش استفاده می کند. گاهی هم تنوع طلبی برخی از مردان سبب روی آوردن به چنین روابطی می شود. مسائلی مانند عدم وجود رابطه مناسب با پدر نیز می تواند سبب جذب یک دختر به سوی چنین مردانی شود.

معمولا تصوری که از اینگونه مردان در ذهن دختران جوان شکل می گیرد ، تصوری واقع بینانه نیست. شما دلبسته شده اید ولی بخش بزرگی از یک واقعیت را در ایشان نمی بینید: اینکه ایشان یک فرد خیانت کار نسبت به تعهدات خود هستند. و احتمالاً تصویری  ساختگی را از این شخص در ذهنیت خود پرورانده اید.

 غیر از لغزش ایشان، مدل رفتاری اش هم احتمال برخی مشکلات جدی روانشناختی را مطرح می کند که البته تشخیص قطعی اختلالات شخصیتی از طریق معاینه توسط روانپزشک یا روانکاو میسر است. اما آنچه که مشخص است اینست که ایشان رفتار سالمی ندارد و دلایلش برای خیانت به همسر و ارتباط با شما نیز فقط برای نگه داشتن شما در رابطه است.

دلیل ایشان و هدفش هرچه که می خواهد باشد و در زندگی خصوصی اش هر اتفاقی که افتاده باشد، حضور شما در زندگی آنها هیچ توجیهی ندارد. ادامه این وضعیت در نهایت آسیب سختی به شما خواهد زد زیرا وابستگی بیشتر، جدایی را سخت تر خواهد کرد و اینگونه مردان، نهایتاً زندگی خود را به فردی که رابطه فرا زناشویی با او دارند ترجیح می دهند. بنابراین ضمن اینکه لازمست چک کنید چه دلایلی سبب جذب شما به سمت ایشان شده (آگاهی از دلایل، کمک می کند برای پیشگیری از آسیب مشابه) و نیز با درنظر گرفتن آسیبهایی که به همسر ایشان می زنید؛ رابطه را پایان دهید و به خاطر یک ارتباط بی فرجام با یک مرد غیرمتعهد، به خودتان لطمه نزنید. سختی هایی که پس از ترک این رابطه خواهید داشت نیز هزینه انتخاب اشتباه تان است که باید بدون خودزنی، از خودِ اتفاق درس بگیرید.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید و درس غیرحضوری رهایی از تنهایی و ساختن رابطه عاطفی بدون شکست خدمت شما پیشنهاد می شود.

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

توصیه های پیشنهادی
قطع کامل رابطه با ایشان
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه