سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اختلال اسكيزوييد يا اجتنابى در همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
540  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بعد از چند سال زندگى مشترك و دلخورى ها و ترس ها و سوء ظن هاى ناشى از شرايط موجود و سردى روابط، اخيرا با مطالعه كتاب عشق ويرانگر متوجه شدم كه شوهرم احتمالا اختلال اسكيزوييد دارند.

مهمترین سوال :
روش برخورد و رفتار درست با ايشون چيست؟ براى خودم و تنهايى ها و نياز هاى عاطفى خودم چه كار مى تونم بكنم؟ ضمن اينكه ما هنوز بچه دار نشديم و ممكنه با اين اوضاع ديگه هيچ وقت بچه دار نشیم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 بهمن 1398 ساعت 23:49

باسلام واحترام

با توجه به اینکه برچسب زدن اختلال توسط افرادی که در زمینه بالینی تخصص ندارند میتواند سرشار از خطا واشتباه باشد بنابراین وجود هرنوع اختلالی باید توسط یک متخصص بررسی شود . اما اگر این اختلال توسط درمانگر تایید شد باید بدانید که 

 چنین فردی توانایی ارتباط عاطفی با شما را ندارد. او نه تنها نمی‌تواند، بلکه علاقه‌ای به ارتباط صمیمانه ندارد. اگر ایشان را به‌حال خودشان رها کنید، مطمئناً به‌سمت شما نخواهد آمد و اونیز شما را به‌حال خودتان رها می‌کند. نباید امید داشته باشید که همراه شما در میهمانی‌ها و جمع‌ها باشد. در صورت حضور نیز رفتارش مطمئنا مطلوب شما نمی‌باشد. بی‌تفاوتی او نسبت به رابطه عاطفی و جنسی، عزت نفس شما را زیر سوال می‌برد و به شما احساس خوب نبودن می‌دهد. وظیفه حفظ ارتباطات اجتماعی نیز بر عهده شما می‌باشد. در صورتی که شغل و حرفه‌ای داشته باشد که به‌دور از دیگران و در خلوت انجام میشود، او می‌تواند هزینه مالی زندگی را تامین کند؛ درغیر اینصورت احتمالا وظیفه تامین مالی زندگی نیز بر عهده شما ست.

اما افرادی که اختلال شخصیت اسکیزوئید دارند، همانند سایر اختلال‌های شخصیت هیچ تمایلی به درمان ندارند و تا زمانی که مجبور نشوند و زندگی آنها را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار ندهد، اقدام به درمان نمی‌کنند. آنها هیچ نیازی به تغییر در خود احساس نمی‌کنند.درمان اختلال شخصیت اسکیزوئید مستلزم درمانگری است که در درمان اختلال‌های شخصیت، مهارت و تجربه دارد.بنابراین قبل از هرگونه پیش داوری وبرچسب زدن باید با یک درمانگر مشورت کنید .همچنین برای هر تصمیم مهم در زندگیتان باید تمامی جوانب را بررسی کنید وسپس اقدام نمایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه