سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زیبایی و سن همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
773  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسر من از همه لحاظ (زندگی، عقلی، شعوری و ...) بالاست و راضی ام. فقط دو مورد از اول ازدواج، گاهی آزارم میده. خانومم از من 4 سال بزرگتره. همچنین قیافه اش (نه بدنش) به من زیاد آرامش نمیده. پیش خودم میگم: چرا برای ازدواج، معیارهایی رو دیدم که خوب بودند (و هنوزم هستند) اما به سن و قیافه ی همسرم بیشتر توجه نکردم؟ ۴۰ درصد به دلم میشینه. گاهی ۳۰ درصد. ولی دلم‌ حداقل ۸۰ درصد میخوادش. لحظه ی ازدواج اون معیارهای عالی رو دیدم و گفتم سن یا قیافه اش هم توی زندگی عادت میکنم. ولی الان احساس نارضایتی از سن و قیافه اش دارم و کام زندگیم رو تلخ کرده. گاهی میگم جدا بشم. یه فرزند هم داریم.

مهمترین سوال :
ممنون میشم کمک کنین که چه کار باید کنم؟ میتونم ادامه بدم یا بهتره جدا بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 فروردین 1399 ساعت 02:43

باسلام واحترام
احساس ناراحتی ناشی از موندن توو دوراهی‌ای که دارید کاملا قابل درک هست و میشه با توجه به درون خود به‌گونه‌ای این تنگنا رو حل کرد..

زیبایی ظاهری همیشه در جذب شدن به آدم ها موثر است. ما به طور طبیعی جذب کسانی می شویم که آنها را زیبا می دانیم، فارغ از این که این زیبایی از نظر دیگران هم به چشم می آید یا فقط در نظر ما وجود داردمطلوبیت فیزیکی به سلیقه شخصی شما مربوط می شود اما بنا نیست در آن وسواسی بشوید یا فقط روی یک آیتم دقت کنید همیشه مقدار اولیه ای از مطلوبیت فیزیکی لازم است.اما در نظر داشته باشید اگر همسر شما تا حدی ملاک های جذابیت فیزیکی را برای شما دارند نباید دچار وسواس شوید.اگر ایشان معیارهای بسیار بالایی چه از لحاظ جذابیت فیزیکی وچه از نظر معیارهای دیگری داشتند آیا مطمئنید که با این هم مزایا مشکلات دیگری نداشتید؟

 در صورتی که این جذابیت با تغییراتی در پوشش ظاهری، استفاده از ادکلن، ورزش کردن و... ایجاد می شود، شاید بتوانید به شکل محترمانه به همسرتان خواسته ها و تمایلاتتان را اعلام کنید.

در نظر داشته باشید معمولا صدای نارضایتیزمانی بلند‌میشوند که رابطه‌مان با همسرمان هیجان‌انگیز نیست؛ که راضی نیستیم ؛که دیگربه چشممان جذابیت گذشته را ندارد؛ که دیگر ما را به هیجان نمی‌آورد و برایمان معمولی شده است واکنون احساس میکنیم جدایی نیز میتواند گزینه درستی باشد.

شاید رازِ رابطه‌های صمیمانه‌ی طولانی در پذیرش همدیگر بصورتیکه هستیم ومقایسه نکردن دایمی طرف مقابلمان با معیارهای بالاتر در ذهنمان باشد.

آگاهی به معمولی بودنِ خودمان و همسرمان و دل دادن به آن .

آدم های موفق در روابط طولانی سعی میکنندنارضایتی‌هایشان را ببینند، وسوسه‌ها ونارضایتی هارا بشنوند و باز هم برای ایجادصمیمیت تلاش کنند.

سوزنتان اکنون روی ظاهر گیر نکند.

مطلوبیت فیزیکی به سلیقه شخصی شما مربوط می شود اما بنا نیست در آن وسواسی بشوید جذابیت یک ویژگی ترکیبی است که تیپ و اندام و چهره و البته رفتار  و شیوه صحبت کردن در آن دخیل است. دقت کنید که تمرکز بر روی یک مسئله ، سبب نادیده گرفتن برخی آیتم های اساسی می شود و ضریب خطا را بالا می برد.برای تصمیم درست نباید انتظار داشت که تمام ایده آل های شمادر همسرتان وجود داشته باشد. اگر حداقل های خود را در او‌میبینید، میتوانید حتما به زندگیتان ادامه دهید واین زندگی با ایجاد هیجان های جدید وجذاب در زندگی حتما میسر خواهد شد.

 بعد از ازدواج با یک فرد، باید همیشه یادتان باشد که ممکن است در زندگی با اشخاصی زیباتر از او رو به رو شوید. اما تعهد و مسئولیت پذیری یعنی چشم بستن بر معیارهای سخت گیرانه ومرور افکار اشتباه واحترام گذاشتن به انتخابی که قبلا داشته اید.بعد از ازدواج باید در قبال انتخابمان مسولیت پذیر باشیم وچشم هایمان را بر کاستی های یکدیگر و زندگی ببندیم.قرار نیست بعد از انتخاب وازدواج ،مجددا معیارهای دیگری را به معیارهای قبلی اضافه کنیم واز تصمیم گرفته شده پشیمان شویم. 

مطمئنا اگر یک بار بالغانه معیارها وچارچوب های خود را برای انتخاب همسرتان مرور کنید به این نتیجه میرسید که در آن زمان تصمیم درستی گرفته اید .ضمن اینکه هیچ انتخابی بدون نقص نمی باشد.مهم اینست که چه چیزی برای ما مهم است.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
تئوری انتخاب

معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه