سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فعال شدن تله رهاشدگى

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
409  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من تا ٧ سالگى نزد مادربزگم بزرگ شدم و به لطف خانواده!! ١٥ سالگى ازدواج ناموفق داشتم و يه دختر ٢٦ ساله دارم. وقتى تلاشها و اهميت هاى خودم رو نسبت به دخترم ميبينم و مقايسه ميكنم با کودکی خودم، يه جاهايي زخمهاى من باز ميشه و تا چند روز حالم بد ميشه كه چرا اين حس رو خانواده من به من نداشتند و هيچ وقت من رو نديدند.

مهمترین سوال :
چه كار كنم كه بتونم زخمهام رو ترميم كنم و اين مسئله انقدر من رو از هم نپاشونه؟
و از طرفى بعضى وقتها كه دخترم قدر زحمتهاى من رو نميدونه، خيلى دلگير ميشم و بعضى وقتها خشمگين كه چرا اينجورى هست و راضى و خوشحال نيست؟
خيلى تو فكر و ذهنم درگيرم و اين اذيتم ميكنه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
15 اسفند 1398 ساعت 21:09

همراه گرامی 

نوشته تان را خواندم

زخم های زیادی که به واسطه رفتار اشتباه والدینتان خوردید قابل درک و تامل است. 

وقتی نیازهای اساسی ما در کودکی توسط والدینمان به درستی ارضا نمیشوند ما آسیب های زیادی میخوریم. مثلا وقتی والدینمان سالها ما را رها میکنند در  ذهنمان باوری بوجود میاید که من تنها هستم و همیشه انسانها مرا رها میکنند. 

این باور به شکل یک الگوی ثابت تا همیشه در ذهن ما میماند و نگرش مارا به زندگی، دیگران و خودمان شکل میدهند. ما به این الگوی ثابت تله های زندگی یا طرحواره های شخصیتی میگوییم.

متاسفانه تله ها الگوهایی میشوند که در بزرگسالی نیز شکل روابط مارا تعیین کرده و مداوما در صدد تایید خودشان هستند. برای همین در روابطمان گاهی حس میکنیم زخمی که در کودکی خوردیم در حال سرباز کردن است و باز هم همان درد را تجربه میکنیم.

برای کنترل و برون یافت از تله ها قدم اول آگاهی است. 

در ادامه برایتان کتابی معرفی میکنم که با خواندن آن به این مسئله آگاهی کامل پیدا خواهید کرد. در کتاب تمریناتی ذکر شده که حتما به دقت آنها را انجام دهید و در انجام تمرینهای هر روزه تداوم داشته باشید. صبور باشید و نسبت به خودتان دلسوز و همدل باشید. از خودتان توقع زیاد نداشته باشید. تغییرات آرام آرام پیدا میشوند. 

اگر چنانچه با همه این کارها باز هم تغییری حاصل نشد حتما با یک طرحواره درمانگر جلساتی داشته باشید. گاهی ما زورمان به تله هایمان نمیرسد و نیاز به کمک حرفه ای از جانب افراد متخصص داریم.

مطمئن باشید وقتی شما تغییر کنید فرزندتان نیز تغییر خواهد کرد.

ضمنا پیشنهاد میکنم با توجه به پا گذاشتن در میانسالی کمی بیشتر به روح آسیب دیده خودتان رسیدگی کنید. اینکه مداوما به نیاز های دیگران توجه میکنید و خودتان را از یاد میبرید باعث میشود احساس تنهایی و زخم خوردگی بیشتری داشته باشید. معنای بیشتری به زندگی خود بدهید. 


از اعتمادتان به مجموعه ما سپاسگذارم 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه حسن حمیدپور انتشارات ارجمند

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
کتاب مراقبت از روح
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه