سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوست صمیمی ندارم

پرسش

تاریخ ثبت : 12 اسفند 1397
510  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دوست صمیمی ندارم! و به شدت نیاز به بودن با دوست رو حس میکنم.
با وجود اینکه همیشه از من به عنوان یک آدم پایه و خوش مشرب در جمع یاد میشه، اما از وقتی که یادم میاد، از دبستان تا الان، نتونستم با کسی صمیمی بشم. مثلا آرزو به دلم موند دوستام برای تولد یا عروسی شون من رو دعوت کنند!
الان که ازدواج کردم به شدت نیاز این رو حس میکنم که حداقل برای اوقات فراغت، هم نشین و دوستان همسن و سال داشته باشم. اما اصلا بلد نیستم رابطه برقرار کنم.
انگار وقتی کنار کسی قرار میگیرم حرفی برای گفتن ندارم و زیر فشار شدیدی قرار میگیرم! و یا گاهی حتی از تنها بودن با یک دوست هم سن و همجنس خودم خجالت میکشم! من تک بچه ام و از تنها موندن خودم در سن بالا و تنها بودن و همبازی نداشتن بچه ی آینده ام میترسم.

مهمترین سوال :
میشه راهنمایی کنید این حس های عجیب از کجا میاد؟ من برای ایجاد رابطه و داشتن دوست موندگار و خوب (نه هر دوستی) و صمیمی باید چه کار کنم؟
داشتن دوست برای من واقعا موفقیت به حساب میاد.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
10 بهمن 1398 ساعت 07:59

سلام بانو 

طبیعتا داشتن دوست و برقرار کردن رابطه جزو طبیعت هر انسانی است . 

بهتر است در وهله اول ویژگی دوستان صمیمی را بررسی کنیم . 

همه ما دوستانی داریم و طبعا به نوعی از دوستی‌هایمان لذت می‌بریم. بعضی از ما دوستان نزدیک و صمیمی داریم اما در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چه مواردی باعث می‌شود که یک دوست به رفیقی حقیقی و واقعی تبدیل شود؟ چه جزئیاتی وجود دارد که یک دوست واقعی را از یک دوست معمولی جدا کرده و تفاوتش را برای ما آشکار می‌کند؟

رابطه دوستی یکی از مهم‌ترین روابطی است که ما در زندگی‌مان درصدد بهبود و پیشرفت آن هستیم. ممکن است یافتن دوست، کار بسیار آسانی باشد اما یافتن دوستی که در طول رابطه و در مواقعی که ما با سختی‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شویم بخواهد و بتواند به کمکمان بیاید و در واقع یافتن یک دوست حقیقی، سخت است.


یک دوست خوب رازدار است پشتیبان است شما را در جزیی از زندگی خویش دخیل می کند . از شما حمایت می کند . آیا شما این ویژگی ها را در خصوص فرد خاصی انجام می دهید ؟ 

برای ارتباط برقرار کردن باید بدانید که خود شما هم باید پیش قدم باشید . به فردی که ویژگی های مطلوب شما را دارد نزدیک شوید از وی درخواست دوستی کنید و در ادامه روابط خود را گسترش دهید . چه چیز مانع از این می شود که با دوستانتان حرف بزنید ؟  چی باعث می شود خجالت بکشید ؟ چه افکاری در پس این احساس شما هستند ؟ آیا افکاری را به یاد شما می آورند ؟ 

با بررسی این موضوعات شاید بتوانید به راه حل بهتری دست یابید ضمن اینکه در روند مشاوره فردی قرار بگیرید و موانع را با  کمک یک درمانگر بیابید . 

از اعتماد شما سپاسگزاریم


ساجده ودودی 

خانه توانگری



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید / جفری یانگ / حسن حمیدپور

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه