سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سردی در روابط

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
522  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
8 ساله ازدواج کردم و یک پسر پنج ساله دارم. در طول این مدت به جز دوسال اول، بقیه سالها با همسرم در تنش بودم، دائم به ایشون گوش زد کردم که به من توجه کنه، اما ایشون فقط وقتی که بهشون میگم تا دو روز توجه دارند و میاد توی جمع خانواده، اما بعد از دو روز کامل بی تفاوت میشه نسبت به من و حتی بچه. از سر کار که میاد یه سلام خشک و خالی میکنه و میره سراغ موبایل یا زبان خوندنش. بارها صحبت کردم! درخواست کردم که وقتهای دو نفره برای هم بذاریم. حتی برنامه ریختم و موقعیت دو نفره بودنمون رو مهیا کردم. اما ایشون اصلا حاضر نیست یه خورده برای بهبود روابطمون تلاش کنه و دائم میگه وقت نداره. دیگه خسته شدم! آخه من هم نیاز به توجه دارم. در طول ماه اگه بهش گوشزد کنم ممکنه یکی دو روز به ما توجه داشته باشه. اگه نه که هیچی! گاهی فکر میکنم لذت میبره از اینکه دائم ازش درخواست توجه کنم. در ضمن رابطه ی جنسی مون هم در حد ماهی یکبار هست و بقیه موارد ایشون فقط با تماس فیزیکی که با من ایجاد میکنه ارضا میشه (متنفرم ازاین کار!) و کم بودن رابطه رو هم گردن من میندازه.

مهمترین سوال :
چه کار کنم که رابطه مون بهتر بشه؟ و آیا با خصوصیات همسرم این امکانپذیر هست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
07 بهمن 1398 ساعت 19:10

سلام . 

وقتتان به خیر .ممنونم که با ما در ارتباط هستید.

بیان کردید که همسرتان به شما و فرزندتان بی توجه هستند و از مدتی بعد از ازدواجتان این روال ادامه داشته است . هر بار که معترض می شوید تا چند روزی خوب هستند و بعد دوباره این سیکل ادامه دارد.  رابطه خوب از دید شما به چه صورتی است؟ یعنی همسر شما چه رفتاری باید داشته باشند تا به نطر شما رابطه خوب باشد ؟ خوب از دیدگاه شما با دیدگاه همسرتان چقدر تفاوت دارد؟ مواردی از این دست می تواند تفاوت دیدگاهی شما را با هم مشخص کند.  انتظاراتتان را چگونه به ایشان منتقل می کنید ؟ دو سال اول ازدواجتان که شرایط به نظرتان مناسب بود چگونه به فاصله گرفتن انجامید؟ممکن است انتظاری که شما از ایشان دارید با تفکرات ایشان فاصله داشته باشد . اینکه شرایط ارتباط دونفره را فراهم می کنید اما ایشان توجهی نمیکنند به نظرتان به بی توجهی  مربوط است یا نقص مهارتیشان ؟ 

نکته بعدی که بیان کردید به ارتباط جنسی شما بر می گردد. عنوان کردید که با تماس فیزیکی با شما ارتباط می گیرند. درک میکنم که این موضوع برای شما ناخوشایند است و تمایلی به ادامه این شیوه ندارید .چه عاملی باعث می شود این روش را ادامه می دهید؟ اگر این کار با مخالفت شما روبرو شود برخورد ایشان با شما چطور خواهد بود؟ و سوال مهم دیگر اینکه تا چه حد همسر شما به ارضای نیاز شما توجه نشان می دهند؟ اگر پاسخ شما منفی است یعنی به نیاز های جنسی شما اهمیتی نمی دهند شیوه برخورد شما به چه صورت است؟ اگر نیاز خود را سرکوب می کنید این شیوه رفتاری در چه موقعیت های دیگری نیز از طرف شما اجرا می شود؟ یعنی از بیان خواسته های خود دوری می کنید؟

دوست عزیز احساس خود را از اینکه شیوه برخورد همسرتان با شما و فرزندتان بدین گونه است به ایشان منتقل کنید . دعوا کردن و درگیری بر سر این مسایل نه تنها راه گشا نیست بلکه به دور شدن بیشتر شما از یکدیگر می انجامد.

مطالعه کتاب های توصیه شده و همچنین سی دی های آموزشی می تواند تا حدودی در بهبود رابطه تان کمک کننده باشد. همچنین می توانید از کمک های تخصصی یک زوج درمانگر نیز بهره ببرید.

امیدوارم مسیر زندگیتان همواره روشن و سبز باشد.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست ویلیام گلسر

معرفی درس
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
بسته کامل نبوغ عاطفی (4 جلسه)
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه