سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مدیریت درآمد زندگی 2 نفره

پرسش

تاریخ ثبت : 10 تیر 1398
891  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و خسته نباشید ...3 ماهه ازدواج کرده ایم،همسرم درآمد ثابتی ندارد ،درآمدش متغییر هست و من از حساب و کتابش سر در نمیارم ،ولی خرج و هزینه های زندگی رو پرداخت میکند و مشکلی مالی نداریم،ولی همین که من نمیدونم دقیقا چقدر کار میکند و اصلا میتونیم با درامدش پس انداز بکنیم یا نه؟ واینکه میدونم همسزم اصلا اهل پس انداز کردن نیست....با توجه به درآمدش خرج میکنه....البته من خودمم سر کار هستم ولی تمام حقوق من بخاطر جهیزیه صفر میشه و چیزی از حقوقم باقی نمیمونه...که چندین سری هم همسرم گفته مثلا فلان چیز رو با حقوق خودت بخر ،منم گفتم حقوقم تموم شده....این موضوع ذهن منو مشغول کرده است به نظزتون با همسرم در میون بزارم ؟؟؟؟ و چجوری در میون بزارم؟؟؟؟

مهمترین سوال :
درباره برنامه ریزی مالی زندگی 2 نفره ؟؟اینکه همسر من نباید یه مقداری پول به من بده بخاطر پول تو جیبی ؟؟بخاطر پس انداز؟؟چونکه حتما من باید بهش بگم مثلا میخام برم آرایشگاه تا یه مبلغی بهم میده در غیر اینصورت نمیاد کارتم رو شارژ کنه و همش فکرش اینه که من درآمد دارم . ...چجوری باهاش حرف بزنم که بتونم سر از برنامه ریزی مالی اش در بیارم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
30 تیر 1398 ساعت 10:26

باسلام و احترام

بارها در رابطه با بلوغ ازدواج واهمیت آن تاکید شده است. یکی از بلوغ های مهم و تاثیرگذار در ازدواج بلوغ اقتصادی است.زمانیکه دونفر قرار است با یکدیگر ازدواج کنند ، باید به صورت شفاف در رابطه با مسائل وانتظاراتشان صحبت کنند.مثلا در رابطه با بلوغ اقتصادی بررسی اینکه طرف مقابل شغل ثابت دارد،حقوق ودرامدی که بتواند هزینه های زندگی را تامین کند دارد،توانایی پس انداز را ( در صورت امکان) دارد و....

همچنین در همان زمان خواستگاری شما باید درکمال احترام وبطور شفاف از ایشان در رابطه با این مسائل صحبت میکردید، البته بهتر بود ابتدا از خودتان ونحوه خرج کردنتان می‌گفتید وسپس از ایشان می خواستید تا در این زمینه توضیح دهند.

اما به نظر می‌رسد شما هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده آید و اکنون دچار ابهام و سوالات بی پاسخ در ذهنتان هستید.

اینکه همسرتان باید هر ماه کارتان را شارژ کند یک مسئله قراردادی بین طرفین است، زمانیکه شما درخواستی در این زمینه نداشته اید، خودتان شاغل هستید و ایشان نمی‌دانند حقوق شما بابت هزینه جهیزیه تان صفر میشود، هزینه های زندگی را پرداخت میکنند وهر زمان تقاضای شارژ شدن کارت دارید این کار را میکنند ، ایرادی بر ایشان وارد نیست، چرا که اگر گاهی انتظار دارند از حقوق خودتان هزینه کنید به این خاطر است که شفافیت مالی بین شما وجود ندارد.

بهترین پیشنهاد در شرایط فعلی اینست که در یک زمان مناسب با ایشان در این زمینه صحبت کنید.البته بدون متهم کردن ایشان( که تو درآمد متغیری دارد ی، تو اهل پس انداز نیستی یا...) 

اطلاعات درست در رابطه با درامدتان وهزینه ها به ایشان بدهید، انتظاراتتان را بدون حاشیه رفتن بگویید ودر نهایت پیشنهادتان را بدهید، باید بتوانید در این زمینه به یک توافق برسید. ضمنا در نظر داشته باشید مسائل ومشکلات بر اساس پیش فرض های ذهنی قابل حل شدن نیستند باید برای حل مسئله بدون اینکه بخواهید زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید یا یک پیش فرض ذهنی داشته باشید مثل( مگر قرار نیست کارت من ماهیانه شارژ شود) با همسرتان صحبت کنید وبا توجه به مقتضیات وامکانات زندگی خودتان برنامه ریزی کنید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت زندگی زناشویی

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه