سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از بازگشت افسردگی

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
502  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.
من دختری ۲۹ ساله هستم که تقریبا ۴ ساله ازدواج کردم و ۷ ساله شاغل هستم. روی هر کاری دست میذارم مطمئنم که به نتیجه می رسم و تا به حال نشده توی کاری شکست بخورم. حتی اگر بلد هم نباشم توی کمترین زمان به بهترین شکل یاد میگیرم و انجامش میدم‌. هنرمندم (نقاشی،هنردستی،هنردیجیتال و ...). مسئول شبکه مدرسه. معلم کامپیوتر.
مهر طلبی، کمال گرایی منفی رو در وجودم شناختم و سعی در بهبودش دارم. با وجود دو خواهر بزرگتر، کودکی تنهایی داشتم و وابسته به مادری شاغل بودم. کودک آزرده ای درونم داشتم که بیشتر بهش توجه میکنم.
دو دوره افسردگی رو گذروندم. دوره اول ۲۰ سالگی که تقریبا خفیف بود. دوره دوم ۲۸ سالگی که تقریبا ۵ ماه طول کشید و داغونم کرد.
هیچکس جز خودم نتونست از زمین بلندم کنه. هیچکس نمیفهمید چمه. حتی خودم هم نمیتونستم توضیح بدم. گرفتگی گردن و پشت سر، دائم همراهم بود و مرگ رو جلوی چشمم میدیدم.
با ورزش، مشاوره، کتاب و... سرپا شدم.
احساس می کنم درون یک لوپ افتادم و هر چند سال تکرار خواهد شد و ترس از بازگشت مجدد و شدیدتر آن دارم.
برای پیشگیری چه کنم؟

مهمترین سوال :
برای پیشگیری از افسردگی مجدد چه باید کرد؟
با وجود اعتقاد و انجام واجبات دین اسلام، فکرهای نامربوط درباره فلسفه زندگی، وجود خدا، آخرت و ... در ذهنم در دو مرحله افسردگی به وجود می آمد که بیش از حد زمینم زد. برای پیشگیری از بروز مجدد آن چه کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
10 بهمن 1398 ساعت 08:28

سلام 

نوشته تان را خواندم همانطور که نوشته اید فردی پر دستاورد بوده اید . افسردگی برلی هر کسی ممکن است به وجود بیاید همانطور که در برهه هایی از زمان برای شما به وجود آمده . در واقع ویروس سرماخوردگی نیست که ندانید از کجا ظاهر میشود و یک دفعه از خواب بیدار شوید و ببینید گلویتان درد می کند . افسردگی یک انتخاب است . می توانید صبح که از خواب بیدار می شوید تصمیم بگیرید که افسرده باشید و در تخت بمانید و یا پر انرژی هدفی را انتخاب کنید برخیزید و برای آن تلاش کنید.

هر زمان هم این احساس را داشتید با توجه به آموخته های قبلی تان می توانید روحیه خود را بهبود ببخشید و یا از آموزش و درمانگر کمک بگیرید . 

در رابطه با سوالتان دروس غیر حضوری زیر را به شما معرفی می کنم که می تواند برایتان موثر باشد .


موفق و پیروز باشید 

ساجده ودودی

خانه توانگری 


معرفی کتاب
مامان و معنای زندگی /پاروین یالوم / انتشارات قطره

معرفی درس
بسته معنای زندگی
بسته کامل مجموعه در جستجوی خویشتن (6 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه