سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چشم و نظر

پرسش

تاریخ ثبت : 18 خرداد 1398
691  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خرافه بودن چشم و نظر ،تاثیر انرژی مثبت و منفی افراد

مهمترین سوال :
سلام. آیا بحث چشم و نظر که این روزها زیاد مطرح است واقعیت دارد؟ آیا انرژی منفی و مثبت افراد تاثیری بر زندگی آدم ها دارد؟ من خودم به شخصه اعتقادی ندارم. ولی همه جا این را می شنوم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
01 مهر 1398 ساعت 14:28

درود بر شما

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که با هم ارتباط برقرار می کنند و ارتباطشان هم از طریق کلامی و غیرکلامی یا با زبان بدن است. بعضی از آدم ها در مقطع خاصی از زندگی شان یا در بیشتر اوقات به ما حس منفی و برخی دیگر نیز حس مثبت می دهند. پس انرژی مثبت یا منفی چیزی است که از ساختار درونی شخصیت افراد برمی خیزد و از طریق گفتار، رفتار و زبان بدن شان به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به دیگران منتقل می شود. 

دنیای درونی آدم های انرژی منفی یا کسانی که در هر معاشرتی حس بدی به ما می دهند، چه بخش خودآگاه و چه بخش ناخودآگاهش، پر از اعتماد به نفس پایین و انگاره های ناخوشایند راجع به خودشان است. نمونه این افراد، انسانهایی هستند که دیدگاه مثبتی به محیط اطراف و وقایع و دیگر انسانها ندارند و احساس خوبی از بودن در کنار آنها نخواهیم داشت. افرادی که همیشه ژست قربانی بودن به خود می گیرند یا رفتارهای حسادت آمیز دارند نیز جزو این گروه هستند.


- به طور کلی عالم دارای انرژی های مثبت و منفی است و به عبارتی این انرژی ها در عالم در جریانند. بدن انسان نیز قابلیت رسانایی جریان الکتریسته را دارد. عده‌ای حتی می ‌توانند با متمرکز کردن این انرژی‌ها، اشیاء را نیز جابجا کنند.

از آنجا که یکی از شبکه های ارتباطی افراد با یکدیگر چشم است، بنابراین افراد میتوانند از این طریق انرژی خود را به دیگران انتقال دهند. ولی این که چقدر انرژی هایی را در خود ایجاد و پرورش دهیم دست خودمان است. همچنین خودمان اجازه می دهیم انرژی های خوب یا بد وارد روح و بدنمان شوند.


- البته قبول تاثیر انرژی ای که از چشم ما صادر می شود به این معنی نیست که به کارهای خرافی روی آورده شود که هم توجیه علمی ندارد و هم سبب شک و تردید افراد ناآگاه در اصل موضوع است؛ همانگونه که آلوده شدن بسیاری از حقایق با خرافات این تاثیر نامطلوب را در اذهان گذارده است. یعنی افرادی که بتوانند با استفاده از انرژی درونی و متمرکز کردن آن اقدام خاصی انجام دهند تعدادشان زیاد نیست و شاید خیلی از ما در اطراف خود چنین انسانهایی را ندیده ایم.


- از آنجایی که گاهی اوقات افراد به دنبال بهانه هایی هستند تا  مسئولیت رفتار و انتخابها و یا اهمال کاریهای خویش را نپذیرفته و ناکامی ها را به هر عاملی جز عوامل فردی نسبت دهند ممکن است از این جملات استفاده کنند که فلانی مرا چشم کرده است. 


- انرژی منفی یا مثبت افراد اگرچه ممکن است موقتاً در حال بد یا خوبی که طی روز داریم تاثیر بگذارد اما نه به آن معنا که امور زندگی ما را از دست خود ما خارج کند. البته این جمله به معنای انکار مبحث انرژی نیست اما بنا هم نیست که اختیار را از ما بگیرد. همین که شما به دنبال کسب اطلاع در این زمینه هستید یعنی هر سخنی را نمی پذیرید که خودتان نیز به این مسئله اشاره کرده اید. همه افراد پیرامون ما خردمند یا دلسوز نیستند و نمی توان به هر حرفی استناد کرد.


- به طور کلی؛ انجام کارهایی مانند مراقبه و ریلکسیشن و ورزش کردن و نیز پذیرش مسئولیت انتخابهای شخصی، اثر بیشتری در زندگی ما خواهد داشت تا توجه به باورهایی که نه از نظر علمی قابل قبول است و نه حتی در منابع شرعی ما وجود دارد. همچنین مشاوره با افرادی تحصیلکرده در زمینه های مذهبی می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از آنچه که ما در شرع خود نیز بدانها معتقدیم (البته میزان باورهای افراد با هم متفاوت است) این موضوع را بدون آمیخته کردن با باورهای خرافی –که توجیه علمی نیز ندارد- به شیوه مناسب مدیریت بفرمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه