سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دختر بودنم را گم کردم

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
937  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختری ۲۷ ساله و مجرد هستم. ما یک خانواده ۴ نفره هستیم و یک خواهر کوچیکتر از خودم دارم. پدر من عاشق این بوده که ۲ تا پسر داشته باشه و من که بچه اول بودم از همون بچگی این رو میدونستم، خیلی به بابا وابسته بودم و هستم و برای اینکه خودم رو بهش ثابت کنم همیشه سعی کردم مثل یک پسر براش باشم. همیشه سعی کردم قوی باشم (به ظاهر ولی درونی خیلی اذیت میشدم) هیچ وقت ناز دخترونه نداشتم. مثل یه پسر خشک و خشن بودم. توی دعوا کم نمیارم، زود جوش میارم، خیلی کارهای دخترونه نمیتونم بکنم. از کارهای مردونه خوشم میاد، نمیتونم هیچ پارتنری داشته باشم (از لحاظ روحی بهش نیاز دارم) ولی رابطه هام نهایتا ۱ماه بیشتر طول نمیکشه، گرچه تعدادشون هم کم بوده. به عنوان دوست معمولی خیلی خوب با پسرها کنار میام. دلم برای دختر درونم تنگ شده، برای ملوس بودنش، برای خرامان راه رفتنش. این قضیه واقعا اذیتم میکنه. دیگه نمیخوام بار این مسئولیت روی دوشم باشه. از طرفی نمیتونم این ویژگی ۲۷ ساله رو ترک کنم.

مهمترین سوال :
چطوری دختر درونم رو برگردونم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
25 دی 1398 ساعت 14:23

درود بر شما

نامه تان را خواندم بانو. قابل درک است رشد کردن در شرایطی که بودن یک فرد به عنوان زن یا مرد نادیده گرفته می شود، تا چه اندازه می تواند ایجاد خشم و سردرگمی در نقشها و تضاد درونی کند.

هرگاه خواسته های مردبودگي در زن رشد كند، او به چرخه ای معيوب، مهلك و ويرانگر می افتد. وقتی زن از نقش زنانگی خود بگريزد و به توهم مردبودگی پناه برد، اين توهم در وجودش ريشه می دواند و به نوبه خود موجب پس زدن بيشتر نقش زنانگي در او مي شود و رنگ حقارت و نكوهيدني هم به آن افزوده خواهد شد. زن یا دختری كه زندگيش را برپايه ي چنين ظاهرسازي ها و ادعاهاي ناخودآگاهانه اي بنا كرده، اساسا از دو سو در معرض خطر قرار مي گيرد: از يك سو چون اسير آرزوهای مردبودگی است، خويشتن واقعي را متزلزل و آشفته ميكند و از سوي ديگر با سركوب كردن حالات زنانگي خود (كه به هرحال وجود دارند) دچار آشفتگي ميشود.

هر زنی در نوع خود نیازمند این است که صفات زنانه اش را کامل کند. در واقع هر زنی در عین نیازمند بودن به احساسات مادری، روحانی بودن، دخترانه بودن، قوی بودن، در آمدزا بودن، نیازمند لوندی، زنانگی و جذابیت نیز میباشد. بنابراین اگر زنی بخواهد زن کاملی باشد باید قسمتی از همه این صفات را در خود داشته باشد.


توجه بفرمایید:

  • پدر خود را به عنوان یک فرد معمولی ببینید که عمدی در آسیب زدن به بخش زنانه روان شما نداشته و رفتارش به این دلیل بوده که سازوکار فرزندپروری اش همین قدر بوده است. این را هم در نظر داشته باشید که هیچ پدر و مادری نیستند که به فرزند خود آسیبهایی نزنند.
  • برای تغییر دادن باید تلاش کنید. این تلاش کردن گاهی با درد روح و روان شما همراه خواهد بود چرا خودسازی و تغییر مانند اینست که بخواهید استخوان کج جوش خورده ای را که سبب لنگ زدن می شود برای درمان، بشکنید و جراحی کنید و از نو ترمیم نمایید. طبیعی است که سخت است ولی نمی توان تا آخر عمر، لنگ زد.
  • آنچه را که دوست ندارید و به اجبار انجام می دهید برای خود لیست کنید. می توانید آنها راروی کاغذ بنویسید تا به صورت عینی در اختیار تان باشد. مثلا انجام کارهایی که از نظر شما مردانه است و دوست ندارید انجام دهید. سپس با توجه به آگاهی هایی که در این مورد خواهید داشت تصمیم بگیرید که این بخشهای نامطلوب را از زندگی تان حذف کنید.
  • ممکن است نوعی مقاومت در شما وجود داشته باشد که دلیلش بیرون آمدن از حیطه امن و امانی است که برای خود ساخته اید. ولی برای بهتر زیستن باید این زحمت را به خود بدهید و به قول خودتان، این ویژگیهای 27ساله را تغییر دهید. ندانستن راهکار است که سبب مقاومت در برابر تغییر می شود.
  • در رابطه عاطفی به دنبال رقابت کردن با طرف مقابل نباشید. دلبری کنید.
  • شما مسئول برآورده کردن خواستۀ پدرتان (علاقه به فرزند پسر) نیستید. با ادامه دادن این روند، فرصتهای مهم زندگی را از دست خواهید دادو حالتان هم بدتر خواهد شد.
  • در روان هر زنی، مردانگی هست و در روان هر مردی هم زنانگی وجود دارد. بی تعادلی و تعارض در صورتی ایجاد می شود که هر فردی از نقشهای جنسیتی که حالش را خوب می کند فاصله بگیرد. مردان از قوی بودن و زنان از دلبری کردن نمی توانند دست بکشند. به خودتان اجازه دهید که زنِ دلبر درونتان فعالیت داشته باشد.
  • ضمن حفظ حرمت والد و فرزندی، خود را با ارزشهای پدر تعریف نکنید. بنا نیست ما به دلیل خطاهای فرزندپروری والدین مان، مسیر را تا آخر غلط برویم. ضمناً هیچکس مسئول ارضا کردن خواسته های برآورده نشده والدینش نیست. شما باید راه خود رابروید.
  • از تماشای بلندمدت و طولانی خودتان در آینه و از هماهمنگی و زیباییهای موجود در صورتتان لذت ببرید . حتی زمانهایی که در خانه تنها هستید سعی کنید با خودتان، آینه و انواع لباسها و حتی بی لباس جلوی آینه قدی و یا حتی آینه کوچکی سرگرم باشید.
  • از همه وجودتان و تمامیت آن راضی و خوشحال و خشنود باشید و در نظر داشته باشید که هر کسی همانگونه که خلق می گردد، بهترین و کاملترین و ارجح ترین خودش در آن لحظه است و هر گونه تغییری در آن، تعادل او را برهم می زند. موفق باشید


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ژرفای زن بودن

معرفی درس
رازهای شخصیتی زنان و مردان به روایت بانو ناهید معتمدی (1 و 2)
بسته شفای زنانگی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه