سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور اولویت زندگی خودم باشم

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اسفند 1397
1,378  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر. من ۲۹ ساله هستم و برای آزمون درس میخونم. کسی که قبلا 7 سال تو زندگیم بود بعد از یک سال و نیم برگشته و تقریبا نصفه و نیمه با هم در ارتباطیم. مشکلم اینه که تمام رفتارهاش رو هنوز با گذشته مقایسه میکنم و برام قابل هضم نیست این حجم تغییر. هنوز مثل گذشته دوستش دارم و ازش ناراحت میشم. از طرفی مادرم فوت شده، تنها زندگی میکنم. فکر و خیال ها باعث میشه انرژی و انگیزه برای ادامه زندگی خودم و پیشرفت خودم ازم گرفته بشه. چند روز خیلی خوب میخونم، دو باره میرم. انگیزه ام گرفته میشه. من پارسال با اختلاف خیلی کمی در آزمون وکالت قبول نشدم. میدونم اون آدم هم خیلی مشغله کاری و خانوادگی داره، چون پدرش بیماره. ایشون نقش پدر خانواده رو الان داره. اما مشخصه الان دیگه قصد ازدواج و ادامه رابطه رو هم نداره. اعتماد به نفسم هم از نظر ارتباط عاطفی هم شغلی ازم گرفته شده.

مهمترین سوال :
چه کار کنم که بتونم اولویت زندگیم، خودم باشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 اسفند 1398 ساعت 19:28

باسلام واحترام

به نظر میرسد آنچه شما مطرح فرمودید،بیشتر از آنکه به الویتتان مربوط باشد به یکی از تله های شخصیتی مرتبط است.چرا که 

مثلااگر بارها اراده می کنید و برای درس خواندن، ورزش کردن، رژیم گرفتن و آزمون دادن وغیره برنامه ریزی می کنید ولی چند روز بعد اراده تانسست می شود و برنامه هایتان نیمه کاره رها می شود،شما احتمالا دچار تله خویشتنداری وخودانظباطی ناکافی هستید.

به عبارت ساده تر شما زود تصمیم میگیرید مثلاوقتی عصبانی و کلافه هستید قشقرق راه می اندازید، وقتی احساس بازنده بودن می کنیدبرنامه ریزی می کنید و هدف تعیین می کنید، ممکن است برای حل مشکلتان به رواندرمانگر هم مراجعه کنید ولی وقتی پای اجرای راهکار وتغییر درمیان بیاید حال و حوصله پیگیری آن را ندارید.

جمله معروف "در لحظه زندگی کن" برای شما کاربرد ندارد چون آنقدر به راحتی و آسایش لحظه ای خودتان بها می دهید که هیچ آیندهای برای خودتان نمی سازید.

در این دنیا هیچ موفقیتی بدون پشتکار و پیگیری بدست نمی آید، پشتکار یعنی بتوانید خوشی های کوچک آنی را بخاطر خوشی هایبزرگتر آتی به تعویق بیاندازید. 

 تغییر کار سختی است و شما باید یاد بگیرید برای تجربه احساس توانمندی و ارزشمندی اول باید کمی حال بد ،سختیراتجربهکنید. 

به طور مثال اول باید خودتان را بلند کنید و اتاق را مرتب کنید تا بعد احساس لذت از داشتن خانه ای مرتب را تجربه کنید.

اول باید سختی متعهد شدن به سر ساعت درس خواندن را بپذیرید و از خیر لذت فیلم و تلویزیون و دوستان ورابطه  بگذرید، تا بعد از امتحانبتوانید موفقیت و احساس غرور و افتخار را تجربه کنید.

 قانون طلایی این است : " هیچ حال خوبی مجانی نیست! "

***باید هزینه رشدتان را بدهید.

اگر با مشکل بی مسئولیتی روبرو هستید باید هرچه زودتر مهارت پشتکار، اراده و تاب آوری را بیاموزید وگرنه سالها می گذرد، تغییریدر شرایط شما اتفاق نمی افتد و هر روز بیشتر از روز پیش احساس بازنده بودن کنید.

در اینصورت میتوانید از اینکه به الویت های خود دست پیداکرده اید احساس خوشایندی داشته باشید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه