سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تفاوت های مذهبی

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
429  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و پارتنرم قصدمون ازدواجه و واقعا همدیگه رو دوست داریم. اما اون عقیده به حجاب داره و من اصلا اعتقادی به حجاب ندارم، الان هم از من خواسته که محجبه باشم، ازش دلیل که میپرسم اصلا به نظرم واسم قانع کننده نیست، با این حال چندبار امتحان کردم ولی دقیقا وقتی روسری سرم بود از درون هم از خودم متنفر بودم هم از اون. من چندسال خارج از ایران بودم کلی کتاب خوندم، کلی فکر کردم راجع به این موضاعات، اما الان با کسی هستم که حتی میگه با مردان دیگه نباید دست بدی، حتی خارج از ایران! به خاطر این اختلافات علیرغم علاقه مون الان چند ماه میشه از هم فاصله گرفتیم. من کلی موقیعت خارج از ایران داشتم اما به خاطر علاقه ام به عشقم پشت پا به همه چی زدم و برگشتم. من دوست دارم اگه راهی هست برای این رابطه انجام بدم.

مهمترین سوال :
آیا راه من اشتباه بوده؟ آیا من باید با تعصبات ایشون کنار بیام و قبول شون کنم؟ آیا من کاری هست که بتونم برای رابطه ام انجام بدم؟ یا کلا همه چی از اول اشتباه بوده؟ ایشون حتی نمیخواد پیش مشاور بیاد، خودش مطالعه کرده و بهم گفته هیچ آدمی رو به زور نمیشه عوض کرد.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
25 دی 1398 ساعت 13:27

درود بر شما

ازدواج موضوعی چند فاکتوری است که یکی از آنها مسئله تناسب مذهبی است.

تطابق مذهبی دو نفری که قرار است با هم ازدواج كنند يكي از موارد مهم و تاثیرگذار در ازدواج آنهاست. یعنی چک کردن اینکه دو نفر تا چه حد از نظر مذهبی به هم شبیه هستند و چقدر با هم تفاوت دارند.

موارد زیادی از قبیل آداب و انجام مناسک و ارزشها، نحوه برقراری ارتباط، معاشرتها، باید و نبایدها و خط قرمزها جزء نکات مهم مسائل مذهبی در ازدواج محسوب می شوند. وجود تناسب و هماهنگی در مسائل اعتقادی و مذهبی یکی از اصول اساسی و اولیه یک انتخاب درست و برنامه ریزی شده است. اعتقادات افراد، سبک زندگی شان را رقم می زند.

در انتخاب همسر بحث سر این نیست که کدام عقيده درست تر و بهتر است؛ بحث روی شباهتهاست و چک کردن میزان تفاوتهای مهم. تفاوتها باید به تضاد و ایجاد دو سبک زندگی مجزا از هم منجر نشود. پس شما لازمست فردی را به همسری انتخاب کنید که با عقاید شما همسویی داشته باشد.

شما تا آن اندازه می توانید از خواسته تان چشم بپوشید و منعطف با نظر و ارزشهای طرف مقابل شوید که احساس تحمل رنج و فشار و ناديده گرفته شدن نظام ارزشی و باورهایتان در زندگی توسط همسر ایجاد نشود. وقتی از سر کردن روسری احساس بدی نسبت به خود و پارتنرتان پیدا می کنید یعنی ارزشهای ایشان تا این حد برای شما ناپذیرفتنی است. باورهای مذهبی که فقط پوشش نیست، سبک کلّی زندگی را در این خصوص شامل می شود که شما در یک مورد به طور جدی با آن مواجه شدید.  بسیاری از باید و نبایدهایی که یک فرد، درونی کرده از باورهای مذهبی هم نشأت می گیرند.

رفتن پیش مشاور نیز کمکی در راستای تغییر کسی نخواهد کرد. مشاور فقط میزان سازش را می تواند تخمین بزند نه اینکه آدمها را تغییر دهد. شاید برای ایشان حفظ برخی مسائل مثل دست ندادن همسرش با مردان دیگر، آنقدر اهمیت داشته که حاضر شده از علاقه اش چشم پوشی کند. از قول ایشان نوشته اید " گفته هیچ آدمی رو به زور نمیشه عوض کرد"؛ خدمت شما عرض شود که هیچ آدمی را به هیچ زبانی نمی توان عوض کرد و یکی دیگر ساخت. 

دوست خوبم؛ علاقه شما قابل احترام است، ولی فقط علاقه داشتن به یک فرد دلیل مناسبی برای ازدواج نیست زیرا ازدواجی که در آن تناسب وجود نداشته باشد امکان موفقیتش پایین است و ایشان متوجه این موضوع شده. نمی شود گفت همه چیز از اول اشتباه بوده چون شناخت به آشنایی احتیاج دارد. ولی حالا که متوجه این شدت تضاد در عقاید مذهبی تان شده اید و ایشان نیز تمایلی به ادامه دادن ندارد، بهتر است به فکر از سر گیری رابطه نباشید. 

ادامه دادن با این مقدار تضاد، توصیه نمی شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست نوشته ویلیام گلاسر

معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
با توجه به تضاد در عقاید مذهبی شما، ازدواج با این آقا توصیه نمی شود.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه