سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهترین خودم نیستم

پرسش

تاریخ ثبت : 11 فروردین 1398
1,238  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من 31 سالمه، مجرد و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی دارم. من از 19 سالگی کار میکنم و الان 10 سال سابقه کار دارم. خونه کوچکی تونستم تهیه کنم و ماشین خوبی دارم. یه پس انداز مختصری هم دارم.
مشکلی که دارم اینه که با اینکه پشتکار توی کارهام دارم و مسیر درست زندگیم رو می تونم پیدا کنم ولی وقتی مسیر درست رو پیدا میکنم بهترین خودم تو اون مسیر نمی شم. با اینکه پتانسیل بهتر شدن خودم رو دارم.
اگه بهترین خودم تو کارم باشم خیلی راحت ترم ولی نمی دونم چرا تا میخوام اون انگیزه ایجاد نمیشه برام. الان توی کارم با سه ماه تلاش میتونم بهترین خودم باشم. مسیرم رو درست اومدم. کارم رو دوست دارم. رشته تحصیلی ام دوست دارم. جا برای پیشرفت دارم. ولی بهترین خودم نیستم و همیشه بهانه میارم برای خودم. این داره اذیتم میکنه، این همه بهانه آوردن و تنبلی خودم

مهمترین سوال :
چطور میتونم تنبلی رو کنار بذارم و بهترین خودم باشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
28 دی 1398 ساعت 10:28

سلام . 

نوشته شما را خواندم . ممنونم که با ما در ارتباط هستید .

بیان کردید که در 31 سالگی به دستاوردهای خوبی در زندگی تان رسیده اید و از نظر سطح تحصیلات ، جایگاه شغلی و اقتصادی تا حد نسبتا مطلوبی پیشرفت داشته اید . مشکلی که شما را آزار می دهد این است که با وجود تلاش و پشتکار خوبی که در خود می بینید باز هم  بهترین خودتان نیستید و از این که نمی توانید به بهترین خودتان دست پیدا کنید ناراحتید.

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه کنید این است که بهترین شما به چه معنا است؟ بهترین خود بودن یعنی چه؟ چه کسانی را در اطراف خود می شناسید که بهترین کارکرد را دارند و هیچ نقطه منفی در آنها وجود ندارد؟ اگر در مواردی انتظاری که از خودتان دارید بر اورده نشود چه افکاری دارید  و به خودتان چه می گویید؟ این شیوه شما نزدیک به رفتار کدام یک از والدین شماست؟ 

اینکه ما همیشه از خودمان انتظار داشته باشیم بهترین عملکرد را داشته باشیم از تله کمال طلبی ما ناشی می شود که در دراز مدت باعث فرسودگی و خستگی ما خواهد شد . این تله به دلیل تایید های مثبتی که از اجتماع و از اطرافیان ما می گیرد تقویت شده و برای ما تبدیل به ارزش می شود که در صورت فاصله گرفتن از آن معیار ها دچار خود سرزنشی  و احساس از دست دادن فرصت های زندگی به ما دست می دهد.

 کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که به خودمان فرصت بدهیم  گاهی هیچ کاری نکنیم . هیج دست اوردی به دست نیاورده و هیچ برنامه ای را برای مدت کوتاهی دنبال نکنیم . گاهی کمال طلبی در افراد به اندازه ای تشدید می شود که افراد از ترس نتیجه ای که ممکن است بهترین نباشد هیچ کاری انجام نداده و در دام اهمال کاری می افتند. اکر هدفی را دنبال می کنیم آن هدف مطلوب ترین حالت ممکن را نداشته  و جابرای کمی خطا از طرف ما را داشته باشد.

اینکه خواسته اید تنبلی را کنار گذاشته و به اهداف خود بپردازید به همین موضوع بر می گردد که از دید شما تنبلی نکردن یعنی همیشه فعال بودن و بهترین نتیجه ره کسب کردن . این ناشی از تله های روانی شماست که بهتر است آنها را با مطالعه کتاب های توصیه شده و همچنین سی دی های آموزشی  تعدیل و کنترل کنید .

با ارزوی راهی روشن و با آرامش در زندگی تان...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید انتشارات ارجمند

معرفی درس
رهایی از کمال طلبی منفی
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه