سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکل در برقرای ارتباط با جنس مخالف به علت آزار جنسی در کودکی

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
683  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
در کودکی چندین مرتبه توسط افراد مختلف مورد آزار جنسی قرار گرفتم و بدون اینکه متوجه بشم چه اتفاقی برای روح و روانم افتاده ازش عبور کردم، اما هرچی بیشتر جلو میرم بیشتر به عمق فاجعه پی میبرم .
به هیچ مردی علاقه مند نمیشم و بیشتر از یک حد در ارتباط با اون ها دچار مشکل میشم .همیشه ترس از جنس مخالف در وجودم هست ( در روابط معمولی و روزمره توانایی کنترل ترسم رو بدست آوردم)
ترنس نیستم ولی از همون کودکی شکل و شمایل و رفتار دخترو نه نداشتم و ندارم . و اینکه گاهی اوقات پیش اومده که به هم جنس خودم علاقه مند بشم(نه از دید جنسی و...)
از طرفی علامند شدن به هم جنس خودم آزارم میده و از طرف دیگه اینکه نمیتونم مثل آدم های عادی با جنس مخالفم ارتباط عاطفی برقرار کنم.

مهمترین سوال :
با علاقه مند شدن به هم جنس خودم و بیزاری و ترس و نفرتم از جنس مخالف چیکار باید بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 تیر 1398 ساعت 15:30

سلام بانوی گرامی

با خواندن نامه شما متوجه شدم که به واسطه تجربه آزار جنسی در کودکی  در برقراری ارتباط نزدیک و عاطفی و صمیمانه با جنس مخالف دچار مسئله شده اید اگر چه که در روابط روزمره توانسته اید از آن ترس ها عبور کنید.اما در روابط صمیمانه عاطفی هنوز موضوع حل نشده است و تمایل به کناره گیری دارید. با توجه به پیشینه ای که در مورد آزار جنسی در کودکی به طور کلی مطرح کردید و حساسیتی که این مسئله دارد به نظر می رسد که بهتر است به کمک یک متخصص این اتفاق را بررسی کنید.احساسات و عواطف سرکوب شده  را تجربه کنید و نهایتا بتوانید از این اتفاق عبور کنید.  ناامنی که به واسطه آن تجربه کودکی ایجاد شده است می تواند تاثیرات عمیقی درون شما به جا گذاشته باشد و کاملا ناآگاهانه تصمیمی که برای محافظت از خودتان در کودکی گرفته اید را تا به امروز ادامه دهید و البته از تداوم این رفتار نیز آگاه نباشید.

در خصوص علاقمندی به جنس موافق نیز کلی صحبت کرده اید، این علاقه مندی در چه حد است؟ جایی از نامه خود گفته اید که از نظر جنسی کششی ندارید. اگر این علاقه مندی صرفا جهت برقراری ارتباطی دوستانه و صمیمانه است که می تواند عادی باشد و نهایتا مهارتهایی جهت برقراری ارتباط موثر تر و یا تنظیم هیجان به شما کمک می کند بتوانید رابطه دوستانه خود را با همجنسانتان مدیریت کنید. اگر احساسات دیگری در شما ایجاد می شود و انحصار طلبی دارید و یا میل جنسی نسبت به آنها پیدا می کنید می توانیدبا مراجعه به فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا گرایش جنسی خود را به درستی تشخیص دهید.

صرفا ماندن در تجربه احساساتی مثل خشم و نفرت و بیزاری از خود و به دنبالش سرزنش کردن خودتان در یک چرخه باطل گرفتار می مانید و به رفتار های اجتنابی در مورد رابطه با مردان نیز ادامه می دهید. در حالی که می توانید با روبرو شدن واقعی با هیجانهای خود رد یابی از افکار خود و اینکه ببینید پشت این احساس خشم و نفرت چه نیازی نهفته است و یا چه فکری باعث به وجود آمدن این احساس می شود می توانید  از آنها عبور کنید و رفتار های موثر تری را برای حل مسئله خود پیش بگیرید.

با تشکر از اعتماد شما 

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه