سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فرزند نوجوانم به علت اختلاف با پدخوانده تركم كرد

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
753  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
وقتي پسرم حدود ٢ سال داشت متاركه كردم. ٦ ساله بود كه مجدد ازدواج كردم حاصل ازدواج فرزندان دوقلوي پسر من هستند. از زمان تولد دوقلوها اختلافات پسربزرگم با همسرم شروع شد وبع با بچه ها دعوا اذيت بحث. ٦ ماه پيش من مبتلا به سرطان سينه شدم. طي يك بحث و دعوا بين پسرم و همسرم. پسرم گفت من ديگه نميتونم با شما زندگي كنم و وفت خونه مادرم اونجا تقريبا راحته ولي با دست پس ميزنه با پا پيش ميكشه نميدونم چه كنم. رابطه خودم و همسرم خيلي خراب شده به شدت ازشون دلخورم چون هميشه بهش گفته بودم كخ نگران دوران بلوغ پسرم هستم و حس ميكنم كه از لحاظ عاطفي و رواني ايشون كوتاهي كردن و چطور ممكنه براي پسري كه ١٥ سال تنهايي بزرگ كردم و پدر خودش فقط ٤-٥ بار چند سال پيش به ديدنش اومده و ازش خبري نيست منو وسط يه بيماري سخت ول كنه و بره. البته كه خودم هم مقصر بودم كه نتونستم شرايط رو مديريت كنم ولي الان نميدونم چه رفتاري درستتره. پسرم رو ميبينم بعضي روزا سرحال و ميگه و ميخنده بعضي روزا ناراحته طلبكاره عصبيه بعضي وقتا گريه ميكنه. الان بيشتر به فكر سلامت روانش هستم و اينكه دلم ميخواد پيش خودم باشه من نتونستم بچم نگه دارم

مهمترین سوال :
گير كردم بين فرزندم همسرم و دوقلوها مادر و برادرم هر كس يه حرفي ميزنه من راه درست تشخيص نميكنم و به علت بيماري و شيمي درماني خيلي ضعيفم از نظر رواني نميدونم چه راه و رفتاري درسته لطفا راهنمايي كنيد

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 بهمن 1398 ساعت 10:18

با سلام

وقت بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط بهتری باشید. و چنانچه این امکان برایتان میسر است از وضعیت جسمانی و روحی روانی خود،  ما را مطلع نمایید.

برای بررسی وضعیتی که در آن قرار دارید نیاز است بررسی و ارزیابی های دقیق و جامعی صورت پذیرد. مساله مهم این است که با توجه به بیماری که با آن مواجه هستید قرار گرفتن در شرایط پراسترس و فرساینده،  بر شدت علائم بیماری می افزاید. با این حال بهتر است به اندازه سهم خودتان ، این شرایط وضعیت را مورد توجه قرار دهید نه آنکه بخواهید سهم دیگران را نیز برای خود متصور شوید.


وقتی می گویید گیر کرده ام احتمالا با از هم گسستگی مرزهای سالم میان اعضای خانواده مواجه هستید.اعضا به درستی ایفای نقش نمی کنند و شما نیز به تنهایی نمی توانید نقش های منفعل دیگران را جبران نمایید. 


ابتدا لازم است با توجه به علائمی که از پسرتان نوشته اید از یک روانشناس بالینی و یا روانپزشک در قالب جلسات حضوری کمک بگیرید.تا ضمن ارزیابی جامع و دقیق ، فرایند درمان بصورت کارامد صورت بگیرد.


با تشکر از شما

شایان غدیری




معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه