سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با پدر پرخاشگر چه باید کرد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
423  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسر من مشکل کنترل خشم دارد و با توهین و تحقیر با فرزندانم صحبت می کند. دو دختر ۵ ساله و ۸ ساله ی من، تمام کلمات و رفتارهای پدرشان را کپی می کنند و اخیرا خیلی پرخاشگر شده اند. همسرم راضی نیست پیش مشاور برود. من و او با هم ۵ سال دوست بودیم و بعد ازدواج کردیم. این طور رفتارها را بعد از تولد کودکان مان در او می بینم. واقعا برایم زجر آوراست.

مهمترین سوال :
چه می توانم بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
13 فروردین 1399 ساعت 13:25

با سلام

متن نامه تان را خواندم، با اینکه مختصر درباره ی مسئله تان توضیح دادید که پرداختن به این سوال نیاز به جزییات بیشتری دارد با این حال سعی می کنم با توجه به عناوینتان برایتان ارسال کنم.

اشاره داشتید پرخاشگری همسرتان که بعد از تولد فرزندانتان نمایان شده موجب بدرفتاری با کودکانتان است و پرسیدید چه می توانم بکنم.

همیشه اولین قدم در حل مسائل بررسی کارها و اقداماتی است که اکنون انجام می دهید و در حقیقت بهتر است بررسی کنید الان با این بدرفتاری چه می کنید؟

در وهله ی دوم بهتر است بررسی نماییم پیامدهای این پرخاشگری چیست؟چیزی که در نامه تان اشاره داشتید این است که همسرتان با فرزندانتان بدرفتاری می کنند و فرزنداتان نیز با الگوبرداری از پدر، بدرفتار شده اند.وضعیت شما الان بعنون چهارمین عضو خانواده به چه صورت است؟ در برابر بدرفتاری چه واکنشی دارید؟ 

پیامدهای بدرفتاری همسرتان در سایر حوزه ها به چه صورت است؟


از آنجایی که خشم بیان وارونه ی یک نیاز است، بعد از تولد فرزندانتان کدام نیاز یا نیازهای همسرتان تحت الشعاع قرار گرفته که راه ابراز نیاز را پرخاشگری انتخاب کردند؟

تا چه اندازه به این نیاز پرداخته اید؟

از آنجایی که شما بعنوان مادر خانواده نقش و مسئولیت  مهمی دارید هر اقدام مثبت در شما می تواند در تنظیم هیجانات خانواده کمک کننده باشد

درس غیر حضوری شخصیت سالمتر  من در پرداختن به این مسئله می تواند برایتان راهگشا باشد.

فیلم دوازده مرد عصبانی، بی شباهت به موقعیت شما نیست.یک فرد که در بین جمعی عصبانی قرار دارد


از انجاییکه مدت زمانی از درج سوالتان می گذرد امیدوارم پاسخ برایتان کارآمد باشد.

با تشکر نعیمه داودی منش _خانه توانگری طوبی



معرفی مقاله/فیلم
دوازده مرد عصبانی

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
از آنجایی که شما بعنوان مادر خانواده نقش و مسئولیت مهمی دارید هر اقدام مثبت در شما می تواند در تنظیم هیجانات خانواده کمک کننده باشد درس غیر حضوری شخصیت سالمتر من در پرداختن به این مسئله می تواند برایتان راهگشا باشد. فیلم دوازده مرد عصبانی، بی شباهت به موقعیت شما نیست.یک فرد که در بین جمعی عصبانی قرار دارد
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه