سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رابطه عاطفی تمام شده اما شریك عاطفی هنوز پیام میده و ابراز علاقه میكنه

پرسش

تاریخ ثبت : 19 اسفند 1397
858  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
نه ماه پیش با اقایی حضوری اشنا شدم كه ایشون تو ی شهر دیگه زندگی میكنن و ما شش ماه رابطه راه دور داشتیم.این مدت دو بار ایشون اومدن شهر من و یكبار هم من چند روزی رفتم شهر ایشون و ملاقات حضوری داشتیم و بقیه ارتباط از طریق تماس تلفنی و تصویری و چت بوده. خیلی از مشكلات مون وقتی كه باهم حضوری ملاقات داشتیم حل میشد و دیگه مشكلی نبود اما وقتی دوباره دور بودیم بحث ها سخت تر حل میشدن.
سه ماه پیش تصمیم گرفتیم به خاطر راه دور بودن و دلتنگی و اینكه ایشون ترجیح میدادن بیشتر همو ببینیم اما شرایطش نبود رابطه رو تموم كنیم.
در طول این سه ماه بارها با من تماس گرفتن وهنوز هم گاهی پیام میدن و ابراز دلتنگی و علاقه مستقیم و غیرمستقیم كه من رو ناراحت میكنه.در طول این تماس ها من چندین بار به ایشون گفتم كه دیگه نمیخوام با من تماس بگیرن یا پیام بدن اما هر بار بعد از مدتی ایشون باز پیام میدن.همینطور اینكه یك ماه بعد از كات كردن وقتی ایشون به من پیام میدادن گفتن كه با كسی قرار ملاقات گذاشتن یكی دوبار اما نشده.
من چطور باید با ایشون برخورد كنم؟چون خودم هنوز بهشون علاقه دارم اما از طرفی از این بلاتكلیفی بدم میاد

مهمترین سوال :
به تماس ها و پیام های ایشون چطور پاسخ بدم تا رابطه به طور كامل قطع شه یا دوباره ادامه پیدا كنه ؟من با ارتباط راه دور مون زیاد مشكل نداشتم اما چون ایشون خیلی ابراز ناراحتی میكردن باعث میشد منم از وضعیت موجود ناراحت بشم.
از اینكه رابطه عاطفی نباشه اما ایشون پیام بدن و ابراز دلتنگی كنن خسته شدم و عذابم میده و باعث میشه حتی نتونم كامل با قضیه تموم شدن رابطه كنار بیام.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
21 اردیبهشت 1398 ساعت 19:36

باسلام واحترام

از آنجاییکه میل به دوست داشتن ودوست داشته شدن وهمین طور احساس تعلق از نیازهای مهم هر انسانی است ، برقراری رابطه عاطفی میتوانداین نیاز را ارضا کند ، بنابراین تامین این نیاز همان طور که شیرین وخوشایند است ، نداشتن احساس تعلق، بلاتکلیفی در رابطه ویا قطع ارتباط ناخوشایند وتلخ است. پس ارضاء این نیاز مستلزم شناخت وآگاهی از خود ، انتخاب فرد مناسب ودرنهایت مدیریت بالغانه رابطه است.اما با توجه به نامه تان اینگونه به نظر میرسد که تصمیم گیرنده اصلی برای قطع ارتباط یا برقراری مجدد رابطه ،طرف مقابلتان بوده وهست وشما در رابطه منفعلانه عمل کرده اید ، این در حالیست که زمانیکه رابطه ای برقرار میشود بسته به نوع آن رابطه باید هر دوطرف نسبت به یکدیگر و رابطه شان متعهد ومسولیت پذیر باشند . این بدان معناست زمانیکه فرد احساس میکند رابطه باید تمام شود و آینده موفقی را نمی تواند با طرف مقابلش متصور شود،پس نباید مسؤلیت گریز باشد و کاری کند که طرف مقابل، خود به تنهایی تصمیم گیرنده باشد که هر زمان بنا به شرایطش نوع رابطه را مشخص کند. زمانیکه طرف مقابلتان انفعال وعدم قاطعیت شما را در رابطه وتصمیمتان میبیند این اجازه را به خود میدهد که برای شما وارزشهایتان حرمت قائل نشود واینگونه رفتار نماید.

اما چند نکته در نامه تان حائز اهمیت است که با در نظر گرفتن آنها میتوانید به پاسختان برسید:

۱) بهتر است قبل از هر چیز هدفتان از برقراری رابطه با ایشان را بررسی کنید ، چرا که با چک کردن این موضوع راحتتر میتوانید تصمیم گیری کنید.

۲) علت این عدم تصمیم گیری وقاطعیت شما چیست؟ با توجه به اینکه میدانید منفعل بودنتان یا به درستی تکلیف رابطه را مشخص نکردن چه پیامدهای منفی برای شما دارد.

۳) در رابطه ای که مدتی است در آن بلاتکلیف هستید و در این رابطه انرژی و زمان شما ازبین میرود آیا نتیجه ای دیگری نیز داشته؟

۴) به نظرتان وقت آن نرسیده است که با این مسئله منطقی برخورد کنید وبه این باور برسید که خودشما باید به این بلاتکلیفی خاتمه دهید و انتظار نداشته باشید که با چنین واکنشهایتان طرف مقابلتان پیگیری نکند.

۵) اطمینان داشته باشید در رابطه ای که اهداف و انتظارات طرفین از یکدیگر متفاوت ونامشخص باشد ، فرجام آن رابطه موفقیت آمیز نخواهد بود.

بنابراین پیشنهاد من به شما اینست که با این موضوع منطقی برخورد کنید در واقع بخش احساسی وجودتان را تا مدتی خاموش نگه دارید ، چرا که در چنین شرایطی واکنش احساسی حکم به دلسوزی، ادامه رابطه یا بلاتکلیفی میدهد.سپس تصمیمتان را در این زمینه قاطعانه بگیرید وبه طرف مقابلتان نیز محکم و شفاف تصمیمتان را اعلام کنید وبعد از آن پذیرای هیچگونه ارتباطی با ایشان نباشید وهرگونه تماس ویا پیامی را نادیده بگیرید.به هرحال به نظر میرسد اگر ارتباطی اینگونه است وبه پایان نمیرسد، تاحد زیادی مسئله شماست باید بتوانید اگر درگیری ذهنی برایتان وجود دارد آن را حل کنید چرا که تا زمانیکه این مسئله حل نشود این بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت .ضمن اینکه اگر خودتان تصمیم نگیرید وکاری نکنید این مسئله باعث از بین رفتن عزت نفستان میشود و شاید هیچ گاه نتوانید فراموش کنید که نتوانستید قاطعانه وبالغانه واکنش نشان دهید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
تصمیم گیری بجا

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه