سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط جنسی قبل از ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 20 اسفند 1397
1,525  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام . من یک دختر 30 ساله هستم که سه ساله خارج از ایران زندکی میکنم. یک ماهه با آقایی 37 ساله برای ازدواج آشنا شدم. ایشون پیشنهاد دادن که برای آشنایی بیشتر با هم دوست بشیم با صیغه محرمیت چون جنبه شرعیش هم برای هردومون مهمه. من هیچ تجربه دوستی و رابطه جنسی رو ندارم ولی ایشون تجربش رو داشتن. از طرفی خیلی صریح میگن که انتظار رابطه ی جنسی تو دوره دوستی دارن و هردومون خوب میدونیم که برای اشنایی میخایم دوست بشیم و ممکنه این رابطه به ازدواح ختم نشه. من واقعا گیج شدم از طرفی دوست دارم بیشتر باهاش اشنا بشم و از تنهایی دربیام و از طرف دیگه نمیتونم با درخواستش کنار بیام . از طرفی هم نیاز جنسی من رو هم آزار میده و جدیدا سخت میتونم تمرکز کنم و یه کارهام برسم. حتی از گفتمش هم شرم دارم ولی میترسم به خاطر تنهایی و این نیاز تصمیم اشتباهی بگیرم.

مهمترین سوال :
با توجه به شرایطی گفتم چطور میتونم تصمیم عاقلانه ای بگیرم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 اردیبهشت 1398 ساعت 17:30

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


نامه شما را خواندم. مدت سه سال است در خارج از ایران زندگی می کنید و  یکماه است که در ارتباط آشنایی با هدف ازدواج با فردی قرار دارید. یکی از چالش های مهم در این وضعیت،  انتظاری ست که فرد مقابل از یک رابطه ی دوستی همراه با رابطه جنسی دارد که با خواسته شما در این خصوص متفاوت است. هرچند این نیاز را در خود نیز می بینید که امری طبیعی ست با این حال در شرایط کنونی موجب ایجاد تعارض در شما شده است.

در ابتدا اشاره داشتید:

"  یک ماهه با آقایی 37 ساله برای ازدواج آشنا شدم "

به نظر می رسد یک ماه زمان اندکی برای دوره آشنایی باشد چه رسد به اینکه فرد مقابل ، انتظار برقراری رابطه جنسی را نیز داشته باشد. از دیدگاه شما ، پیشنهاد صیغه ی محرمیت، در این برهه از رابطه، چه مساله ای را می تواند حل کند ؟ به آشنایی عمیق تر طرفین جهت ازدواج، کمک موثری خواهد نمود؟ چه فضای امنی را برایتان ایجاد خواهد کرد که طرفین روی آن تاکید دارند؟


در جایی دیگر اشاره نمودید:

"  من هیچ تجربه دوستی و رابطه جنسی رو ندارم ولی ایشون تجربش رو داشتن... از طرفی خیلی صریح میگن که انتظار رابطه ی جنسی تو دوره دوستی دارن و هردومون خوب میدونیم که برای اشنایی میخایم دوست بشیم و ممکنه این رابطه به ازدواح ختم نشه. "

طبیعتا نگرانی شما در این خصوص قابل درک است و حق دارید نسبت به این تجربه ، نگاه متفاوتی داشته باشید. با این وجود، تجربه دوستی و جنسی ایشان در رابطه و یا روابط قبلی شان، به معنای این نیست که شما نیز می بایست خود را ملزم به تجارب مشابه ایشان ببینید. شاید لازم باشد بر این مساله بیشتر تامل نمایید که چگونه است تنها پس از یکماه از آغاز رابطه، ایشان صراحتا این انتظار را در دوره ی دوستی مطرح می نمایند؟ تاکید ایشان را بر این موضوع ، ناشی از چه عواملی می بینید؟ آن هم تنها پس از گذشت یکماه ؟ ظاهرا این موضوع برای وی دغدغه ایست که لازم است مورد بررسی بیشتری از سوی طرفین قرار گیرد.

وقتی بر این نکته آگاهی دارید که ممکن است این رابطه در دوره آشنایی و دوستی به دلایلی ختم به ازدواج نشود- که البته امری اجتناب ناپذیر خواهد بود- کمک میکند تا با تامل بیشتر،  این دوره را تجربه کنید بدون آنکه مجبور شوید خود را تماما با انتظارات ایشان مطابقت دهید.

در بخشی پایانی متن مطرح نمودید:

"  از طرفی دوست دارم بیشتر باهاش اشنا بشم و از تنهایی دربیام "

البته که رابطه عاطفی، بخشی از تنهایی انسان را به واسطه ایجاد تعلق و دلبستگی، پر میکند. اما این موضوع، زمانی مساله می شود که شما وارد رابطه می شوید تا از " تنهایی "  در بیایید. ظاهرا ، این قاعده در باور شما شکل گرفته : اگر میخواهی تنها نباشی وارد رابطه شو و یا در رابطه بمان.  ترس از تنهایی- چه تنهایی فیزیکی و چه تنهایی روانی و یا هردوی آن-  بعنوان یک الگو ، مانع از آن خواهد شد تا با آگاهی عمیق تر،  انتخاب خود را شکل دهید.

 لذا پیشنهاد میگردد در خصوص تک تک واژگان و رفتارهایی که در جهت اهمیت یک رابطه آن هم با هدف ازدواج برایتان دارند؛ تعمق بیشتری نمایید.

 ظاهرا مسائل بیان شده، تنهایی ، ازدواج و نیاز جنسی و تقابل آنها در کنار هم هستند. تو حق داری تا در زندگی به آن صورت که احساس و باور  ارزشمندی ، احترام و عواطفت در رابطه مورد توجه قرار گیرند تجربه شان کنی . البته در صورتی که تجربه آن باعث ایجاد تبعات سنگینی نگردند. وقتی تنها متغیر موجود برای تجربه رابطه در این متن ، حسِ تنهایی است این مساله من را نگران میکند که آیا در کنار آن ، معیارهای کافی برای یک رابطه هدفمند را نیز مدنظر خواهی داشت تا این اطمینان نسبی را به شما بدهد که می توانی روی این رابطه حساب ویژه ای داشته باشی؟

امیدوارم با درنظر گرفتن این نکات و پاسخ به پرسش هایی که در متن ارائه گردید بتوانی تصمیم بالغانه ای را اتخاذ نمایی.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

 





معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
نکات اشاره شده در پاسخ
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه