سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آشنایی با همکارم و ویشنهاد ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 22 اسفند 1397
413  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من ۲۹ سالم هست و ۴ سال بود که هیچ رابطه عاطفی نداشتم و بهتره بگم نمیتونستم انتخاب کنم ولی مدتی پیش بعد از گذشت ۲-۳ ماه از شروع کار جدیدم، همکارم بهم پیشنهاد آشنایی داد و گفت برای ازدواج فکرکنیم. خیلی از من و اخلاق من خوشش اومده و من هم در مقابل به دلم نشست ایشون. الان ۴ ماهه از آشنایی مون میگذره و به دلیل شغلی که هر دو داریم‌ خیلی نمیرسیم بیرون بریم و وقت بیشتری بذاریم. از طرفی وابستگی مون بهم زیاد شده و احساس میکنیم بهتر بود الان کنار هم میبودیم. هم خانواده ایشون و هم خانواده من از این آشنایی مطلع هستند.
به دلیل اقتصادی نمیتونیم خیلی سریع وارد مرحله ازدواج بشیم. ایشون فرزند آخر است و مسولیت پدر و مادر مسن شون رو به عهده داره. تمام سعیش ساختن زندگی راحت برای من هست. این خواستن دوطرفه هست و هردو برای رسیدن داریم تلاش میکنیم.
من در رابطه قبلی ام، رابطه جنسی هم داشتم، این رو هیچ وقت از من نپرسیده و من هم چیزی نگفتم.

مهمترین سوال :
چطور موضوع رسیدگی مالی ایشون به خانواده اش بعد از ازدواج رو مطرح کنم؟
چطور زمان بدم برای اینکه این آشنایی بین دو خانواده بیشتر بشه؟
من از شروع زندگی کنار ایشون هیچ ترسی ندارم و فکر میکنم جفت مون هم آماده کنار هم بودن هستیم، داشتن رابطه جنسی در رابطه ی قبلیم رو چطور با ایشون مطرح کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
12 بهمن 1398 ساعت 19:03

باسلام واحترام

همان طور که واضح است ایجاد رابطه عاطفی علاقه و دلبستگی با خود به همراه می آورد ودر ابتدای رابطه طرفین در اوج هیجان به سر میبرند بنابراین در این زمان به دلیل وجود هیجان و احساس خوشایند ،شناخت درست ومنطقی جای چندانی ندارد .پس باید مدتی که از رابطه گذشت وکمی از میزان این شور وهیجان کاسته شد به بررسی درست بپردازید.یادتان باشد که قبل از ازدواج باید الویت ها،اهداف وانتظارات خود را تعیین کنید ودر رابطه با دیده اغماض به هشدارها نگاه نکنید.

اما در ارتباط با سؤال شما مبنی بر صحبت بر سر مسائل مالی؛ بهتر است زمانیکه رابطه تان به سمت جدی شدن میرود با ایشان در این زمینه صحبت کنید اما نه بصورتیکه در طرف مقابل احساس کنترل شدن ایجاد شود بلکه باید در رابطه با مسائل مالی وبا جزئیات صحبت شود .برای این کار شما میتوانید از خودتان وبرنامه هایتان بگویید ودر این مورد از ایشان سؤال بپرسید وجواب واضحی دریافت کنید.

همچنین همان طور که پیش تر نیز اشاره شد بهتر است قبل از رسمی شدن رابطه ،خودتان به آشنایی درست برسید وبعد از مشاوره پیش از ازدواج به رسمی شدن اقدام کنید.

در زمینه ارتباط قبلیتان دلیلی وجود ندارد که در این زمینه به ایشان چیزی بگویید .اگر آن رابطه تمام شده است ورابطه قبلی مسئله ای برای شما ایجاد نکرده ودر رابطه تان با ایشان تاثیر گذار نیست نیاز به گفتن آن نمیباشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
معیارهای انتخاب همسر

معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه