سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم وجود علاقه و هیجان به طرف مقابل

پرسش

تاریخ ثبت : 02 فروردین 1398
520  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من 30 سالم هست. با پسری با قصد ازدواج آشنا شدم و حدود 4 ماه با هم در رابطه بودیم که تقریبا از همان جلسه اول به هم علاقه مند شدیم. اما در خواستگاری، خانواده ی من، ایشون و خانوده شون را نپسندیدند. با وجود علاقه ای که به هم داشتیم، کلا ازدواج با ایشون کنسل شد. من دو هفته بعد با وجود عدم آمادگی روحی از طریق معرفی با پسر دیگری آشنا شدم(در واقع در رو دبایستی با معرف قبول کردم و اینکه دوست دارم زودتر ازدواج کنم) اما زمانی که وارد رابطه شدم فهمیدم که چقدر ایجاد رابطه جدید برایم سخته و باید به خودم بیشتر فرصت میدادم تا بتونم نفر قبلی را حداقل فراموش کنم. ایشون تقریبا شرایط مناسبی برای ازدواج دارند. 4 جلسه هست که با ایشون بیرون میروم، اما هیچگونه جذابیت ظاهری و تیپی برای من ندارد. از معمولی هم پایین تر هست. از این لحاظ (یکی از معیارهای مهم من هست) از لحاظ اخلاقی نیز مشکل خاص اخلاقی ندارد ولی به هیچ عنوان شوخی ها و موضوع صحبتهاشون برای من جذاب نیست. به حدی که من حتی رغبتی به چت کردن با ایشان هم ندارم. در کل اصلا به دلم ننشسته، اما ایشان از خود علاقه زیادی نشان میده

مهمترین سوال :
من نمیدونم چون زود وارد رابطه بعدی شدم این حس عدم علاقه و رابطه با ایشون بهم دست داده؟ (در رابطه قبلیم به شدت علاقه مند بودم به اون آقا) یا اینکه چون از لحاظ ظاهری و رفتاری جذابیت برایم ندارد؟ (که مطمئنم اگر رابطه قبلی هم در کار نیود من این آقا را از لحاظ ظاهری اصلا نمیپسندیدم). به نظر شما باید این رابطه را قطع کنم؟ یا ادامه دهم شاید که به دلم نشست؟ نمیدونم. فقط به این دلیل که پسری به دل آدم نمیشینه دلیل موجهی برای رد کردن خواستگار هست یا خیر؟ ایشون امتیازها ی مثبتی نیز دارند. از جمله اینکه مهربون و با شعور هست و از خانواده سطح بالایی نیز هست. من در این چهار جلسه واقعا سعی کردم فقط خوبیهاش رو ببینم. ولی حتی لحظاتی که باهاش بیرون هستم اصلا هیجان و حس خوبی بهش ندارم و نمیپسندمش.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
05 بهمن 1398 ساعت 19:17

درود بر شما

انتخاب همسر، یک موضوع چند فاکتوری است که یکی از مسائلی که بایستی به آن توجه کرد، جذابیت جن.سی است.

در خصوص ازدواج، داشتن مقداری مطلوبیت ظاهری اهمیت دارد. یعنی اینکه طرف مقابل برای شما از لحاظ جن.سی دارای جاذبه بوده و تصور رفتن در آغوش او برای شما هیجان داشته باشد. اگر این حس بعد مدتی از زمان آشنایی برای ازدواج ایجاد نشود بعید است بعدها هم ایجاد شود. در اینجا بحث سلیقه شما مطرح است.

اما در خصوص شما نکته ای دیگر هم هست که اتفاقاً بسیار اهمیت دارد و آن، رابطه قبلی تان است.

مرقوم فرموده اید که دو هفته پس از پایان یافتن رابطه تان، با فردی که به شما معرفی شده بود وارد آشنایی به قصد ازدواج شدید. دوست گرامی، اینکه شما در سن سی سالگی تمایل به ازدواج داشته باشید یک امر طبیعی بوده و خواسته ای بجاست. اما ازدواج شرایطی دارد و آمادگیهایی می خواهد. تنها دو هفته پس از اتمام رابطه عاطفی زمان مناسبی برای شروع یک ارتباط دیگر آنهم با قصد ازدواج نیست. هنوز هیجانات و خشمهای ناشی از ناکامی درخصوص سرانجام رابطه قبلی در شما وجود داشته است و این یعنی که چه آشنایی به صورت سنتی باشد چه غیر سنتی، احتمال خطا در انتخاب شما وجود دارد. اما حالا که شما هیچ کششی هم نسبت به ایشان حس نمی کنید بهترست رابطه را پایان داده و مدتی به خودتان فرصت دهید تا دوران سوگ رابطه ناموفق قبلی را بگذرانید.

در نظر داشته باشید که دوران سوگواری به معنای فراموش کردن یک فرد نیست. به هر حال خاطراتی از ایشان دارید که بخشی از زندگی تان را به خود اختصاص داده. اما بنا نیست که آینده شما دستخوش احساساتی باشد که در گذشته بوده و اکنون خاتمه داده اید. یعنی عواطف خود را مدیریت می کنید نه اینکه کلاً آدم قبلی را از ذهن تان پاک کنید.

توجه بفرمایید که اگر بنا باشد این رابطه جلو برود و نتیجه ای داشته باشد، ابتدا باید مطلوبیتی وجود داشته باشد تا شما بتوانید سایر موارد را نیز مورد توجه قرار دهید. بنابراین وقتی می فرمایید حتی اگر رابطه قبلی هم نبود باز هم به ایشان علاقه نداشتید، ادامه دادن این ارتباط توصیه نمی شود. شما حق دارید فردی را انتخاب کنید که با سلیقه جنسی تان جور باشد؛ و البته آن آقاپسر هم حق دارد که در جایی قرار بگیرد که عشق طرف مقابلش را دریافت کند نه اینکه به رودربایستی معرف و یا اشتیاق به ازدواج باشد.

موفق باشید

از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست نوشته ویلیام گلاسر

معرفی درس
ازدواج مثبت
پس از جدایی عاطفی و طلاق

توصیه های پیشنهادی
اگر خواستگارتان اصلا برایتان جذابیت ندارند رابطه را تمام کنید
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه