سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با این عشق یک طرفه چه کار کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 03 فروردین 1398
533  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من زنی مطلقه هستم. با هرکسی میخوام وارد رابطه بشم، همه قصدشون فقط خوش گدرونیه، در واقع همیشه فقط باید به عنوان زنگ تفریح انتخاب بشم. نمیدونم چه کار کنم؟
الان با کسی در رابطه ام، عاشقشم ولی او اصلا این حس رو نداره. فقط میکه دوستم داره. دارم داغون میشم، هر کاری که میتونستم انجام دادم ولی اصلا عاشقم نمیشه. در حال حاصر هم میخواد بره و ازدواج کنه. میگه اگر شرایطت خوب بود تو رو برای ازدواج انتخاب میکردم، ولی خانواده ام مخالفند.
من افسردگی خیلی شدید گرفتم به خاطرش. قبول این رابطه ی یک طرفه و کات کردن باهاش برام سخته. توی این مدت هرکاری کردم نتونستم ازش دل بکنم و به شخص دیگری فکر کنم. اگر هم روزی بخوام وارد یک رابطه دیگه بشم، مطمئناً باز هم با همین شرایط روبرو میشم، یعنی راهی هست که من بتونم دلش رو به دست بیارم؟ ایشون همیشه میگه هرکسی رو میبینم مثل تو نمیشه، میگه کاش همسر آینده ام مثل تو اینقدر عاشقم باشه و بهم محبت کنه. من نمیتونم اون رو با کسی تصور کنم. برای اینکه فراموشش کنم، میگه خوبه برم با کسی دیگه، ولی واقعا نمیتونم. احساس میکنم تو باتلاق گیر کردم.

مهمترین سوال :
چه کارکنم که پارنترم به همین اندازه من رو دوست داشته باشه؟ در یک رابطه چه کار کنم که زنگ تفریح نباشم؟ الان با حال بد افسردگی ام چه کنم؟ اینقدر حالم بده که از همه چی دست کشیدم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
29 دی 1398 ساعت 19:17

سلام نامه تان را خواندم!

اشاره داشتید در روابطی که بعنوان زنگ تفریح هستید،قرار می گیرید و طبیعتا این مسئله می تواند احساس ناخوشایندی برایتان داشته باشد با این حال در این روابط می مانید و‌از الان پیش بینی می کنید که در رابطه ی بعدی نیز همین را تجربه می کنید، به نظر می رسد این سبک ارتباط با اینکه احوال ناخوشایندی برایتان دارد، از حالات ناخوشایند تری از شما جلوگیری می کند.

اینکه توسط شریک عاطفی تان پذیرفته شده نیستید، چه معنایی برایتان دارد؟

این مسئله باعث می شود چه احساسی را نسبت به خود تجربه کنید؟

چطور می شود که در روابط بی سرانجام می مانید و با اینکه شریک عاطفی تان نظرشان را صراحتا اعلام کردند همچنان تلاش برای نگه داشتن ایشان دارید؟

رفتنشان باعث می شود خودتان را چطور ببینید؟

که معمولا برای دستیابی به هدف جذب و نگه داشتن ایشان به رفع نیازهای عاطفی ایشان می پردازید و به اندازه ای مراقبت کنندگی دارید که آرزو دارند همسرشان مانند شما عاشقشان باشد.

با این حال زمانی که درگیر نیازهای طرف مقابل می شوید ، نیازهای خودتان را نادیده می گیرید.

چه کسی به نیازهای شما توجه دارد؟ انتظار دارید که پس از جذب و‌نگهداری ایشان،حال ایشان به نیازهای شما توجه کنند درصورتیکه پیغامتان در روابط می تواند این باشد که من مهم نیستم و من همانم که تو می خواهی، درگذشته ی زندگی با خانواده ی پدری، نیازها و خواسته های چه کسی بر نیازها و خواسته های شما ارجحیت داشته است؟

برای افسردگی تان باید اقدامی جدی صورت دهید 

گویا افسردگی پیامی است از درونتان که به خودتان توجه کنید و نیازها و خواسته های خود را ببینید.

دست کشیدن از کارهای روزمره می تواند از اثرات افسردگی تان باشد که طبیعتا دارودرمانی کوتاه مدت می تواند برایتان یاری دهنده باشد.

بسته های غیر حضوری رهایی از بی ارزشی، رهایی از تنهایی و جذابترشدن و محبوب ماندن نکات ارزنده ای برایتان دارد 

کتاب عاشقم باش،رهایم نکن از انتشارات ارجمند که در تمامی شهرها و‌مراکز استانها نمایندگی دارند در همین رابطه است.



معرفی کتاب
عاشقم باش رهایم نکن از انتشارات ارجمند

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
رهایی از تنهایی
جذابتر شدن و محبوب ماندن

توصیه های پیشنهادی
پیغامتان در روابط می تواند این باشد که من مهم نیستم و من همانم که تو می خواهی، درگذشته ی زندگی با خانواده ی پدری، نیازها و خواسته های چه کسی بر نیازها و خواسته های شما ارجحیت داشته است؟ برای افسردگی تان باید اقدامی جدی صورت دهید گویا افسردگی پیامی است از درونتان که به خودتان توجه کنید و نیازها و خواسته های خود را ببینید. دست کشیدن از کارهای روزمره می تواند از اثرات افسردگی تان باشد که طبیعتا دارودرمانی کوتاه مدت می تواند برایتان یاری دهنده باشد. بسته های غیر حضوری رهایی از بی ارزشی، رهایی از تنهایی و جذابترشدن و محبوب ماندن نکات ارزنده ای برایتان دارد
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه