سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تشخیص ندادن تصمیم درست

پرسش

تاریخ ثبت : 03 اردیبهشت 1398
437  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بعد از حدود ۳ سال رابطه که بعد از سال اول به دلیل مهاجرت شریک عاطفی ام به ارتباط از راه دور تبدیل شده بود حدود ۶ ماه پیش شریک عاطفی ام رابطه را به هم زد و علت را عدم توانایی تحمل شرایط و خسته شدن از وضعیت و دوری و اینکه دیگر حسی ندارد عنوان کرد. الان که بعد از ۶ ماه صحبت کردیم، وقتی از او پرسیدم آیا با کس دیگری ارتباط دارد با مکث و استرس گفت نه و اگر هم داشته باشد به من نخواهد گفت برای اینکه من اذیت نشوم. همین طور گفت هیچ حسی هم به رابطه مان پیدا نکرده است. این در صورتی است که من حتی نمیتوانم عکس های دو نفره مان را از پروفایلم بردارم، چون فکر میکنم اگر یک درصد هم قصد بازگشت داشته باشد با این کار من منصرف میشود.

مهمترین سوال :
سوال من این است آیا این رابطه اصلا ارزش حفظ کردن دارد؟ یا تلاش های من بی فایده است؟ اصلا اگر هدفم بازگشت او باشد چه کاری انجام دهم درست و بهتر است؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
13 دی 1398 ساعت 23:44

باسلام واحترام

رابطه ای که در آن یکی از طرفین در دسترس نیست ویا یکی از طرفین مهاجرت کرده است و از راه دور رابطه برقرار است ،میتواند مسائل زیادی را ایجاد کند.

افرادی که در دسترس نیستند، خواه ناخواه به رابطه آسیب می رسانند. رابطه ای که در آن قرار است شما در یک شهر باشید و طرف مقابلتان در شهر دیگر و مثلا فقط آخر هفته ها با هم باشید، به یک رابطه معمولی از راه دور تبدیل می شود. احتمالاممکن است اکنون استثناهای این قانون را در ذهنتان مرور می کنید تا از پذیرفتن این حقیقت تلخ سر باز بزنید، اما ما براساس قوانین کلی تصمیم گیری می کنیم نه موارد استثنا. از موارد دیگری که در دسترس نبودن را شامل می شود، درگیری عاطفی یک از طرفین با شخصی دیگر (مثلا رابطه فعلی با شخصی خارج از رابطه شما یا عشق فراموش نشده یا ...) و همچنین درگیری شغلی بیش از اندازه است که هر دو باعث می شود یک طرف به اندازه کافی در این رابطه حضور نداشته باشد.

اما با توجه به اینکه ایشان به شما گفته اند که به رابطه احساسی ندارند وبه نظر نمیرسد که راغب به برقراری رابطه باشد به نظر میرسد که ادامه دادن چنین رابطه ای توصیه نمیشود وسرمایه گذاری بیشتر در این زمینه ضربه بیشتری به شما وارد میکند.اما توجه داشتت باشید که برای رد شدن از این بحران جدایی باید بتوانید بدون هیچ عذاب وجدان ویا افکار اشتباه هرچیزی که از ایشان دارید به کناری بگذارید واز ترس برقراری رابطه مجدد آنها را در مقابل دیدگانتان نگذارید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق چیست

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه