سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برای این قلب شکسته ام چیکار کنم که ترکم نکنه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 23 اردیبهشت 1398
650  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام دختری هستم۲۵ساله باپدری که اعتیاد داره و سطح زندگی خیلی معمولی. در محله ای سطح پایین. الان ۳ نفر اومدن تو زندگی من و حتی خواستگاری هم آمدن و همیشه گفتند با وضع مالی و محله زندگیم مشکلی ندارند. اما نتونستن بیشتر از خواستگاری بمونن. آخرین بار تا بله برون پیش رفتم اما باز ترکم کردند، پدرم برای پیشرفت و آرامش ما حاضر نیست این محله رو ترک کنه و قدمی برامون برداره. من هیچ پشتوانه ای ندارم و نمیدونم الان با این حال باید چیکار کنم؟ چند بار باید خورد بشم و طرد بشم؟ چیکار کنم که یه زندگی آروم و خوب داشته باشم؟ حس میکنم به آخر رسیدم و هیچ وقت نمیتونم طعم خوشبختی رو بچشم

مهمترین سوال :
بااین خانواده، پدر و وضع مالی، چطور میتونم طعم خوشبختی و عشق و ازدواج رو بچشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
28 آذر 1398 ساعت 18:03

سلام . نوشته تان را خوندم و از اینکه چنین شرایطی دارید متاسف شدم .درک میکنم که نگران اینده خود هستید .

بیان کردید که 3 مرتبه وارد روابطی شدید که در انتها به نتیجه ای نرسیده و متاسفانه شما را ترک کرده اند .چنین تجربه هایی بسیار دردناک است .تا چه میزان اعتقاد دارید که رسیدن به چنین نتایجی صرفا به خاطر مکان زندگی و سطح اجتماعی  شما است ؟ آیا در اطرافیان و هم ردیفان شما کسانی بوده اند که روابطشان با موفقیت پیش رفته و ازدواج های معقولی داشته اند ؟

معمولا والدین عهده دار شرایط مطلوب زندگی فرزندان خود هستند  . اما در مواردی که چنین مسولیتی از طرف آنها به هر دلیلی انجام نشود ، نقش فرزندان در ارتقاء و ترقی خودشان از دیدگاه شما تا چه حد است ؟

دوست عزیز لازم است توجه کنید که شما خانم جوان و توانمندی هستید که توانایی تغییر دادن شرایط زندگی خودتان را دارید .در موقعیتی خود را قرار داده اید که خانواده و پدرتان را جلاد زندگی خود می بینید و خودتان در نقش قربانی  .منتظر رابین هود و ناجی  نشسته اید .

خودتان ناجی و تفییر دهنده باشید  و با همه توان سعی کنید زمینه پیشرفت خودتان را فراهم کنید . اینکه این قاعده را برای خود گذاشته اید که هر کسی وارد زندگی من شود عاقبت من را به خاطر شرایط زندگی ام ترک می کند ، باور اشتباه و فرسایشی است که می تواند شما را در حالت انفعال نگه دارد . شما مهارت هایی دارید که می توانید با تکیه بر آنها و تلاش برای ارتقاء آن  (از جمله پیدا کردن شغلی مرتبط با مهارتتان ) معمار زندگی خود باشید ...

با آرزوی موفقیت و کامیابی برایتان ...

نسرین قربان زاده _خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه