سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

معیار انتخاب

پرسش

تاریخ ثبت : 05 فروردین 1398
492  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من به اعتقادات دینی مقید هستم و دختری هستم با حجاب مانتوی کاملا پوشیده و بدون آرایش. در مورد شخصی هم که میخواهم آشنا بشوم، با کسی صحبت میکنم که از نظر اعتقادات هم عقیده باشیم و به واجبات مانند نماز خواندن مقید باشد. در صحبتی که با دوستان میشد، به من خرده میگیرند که تو از معیار معتقد بودن با توجه به جامعه امروز کوتاه بیا و اگر کسی هم کاهل نماز هست و یا تا حد کمی هم اعتقاد دارد، برای آشنایی رد نکن و اینطور صفر و یکی نباش. ولی من با توجه به اینکه این مساله برایم مهم است و همراه بودن شریک زندگیم در این مساله اهمیت دارد، نمیتوانم. همچنین با حالتی که به خاطر درخواست اولیه طرف مقابل (نه به خاطر شناخت و انتخاب خودم) چادری بشوم و یا برعکس، آرایش کنم نیز کاملا مخالفم. البته روی مسایل دیگر مانند مالی اصلا حساس نیستم و حتی چند جلسه اول اهمیتی نمیدهم که سوال کنم و یا اینکه اصراری ندارم همسر آینده ام دکترا داشته باشد، با ارشد هم کاملا موافقم و حتی بیشتر از دکترا (سال آخر دوره دکترا هستم). یعنی منظورم این است که در همه معیارهایم سختگیر نیستم.

مهمترین سوال :
آیا از نظر شما مشاور محترم، با توجه به جامعه کنونی (و شرایط سنی من)، اینکه به این مساله اعتقادات حساس هستم و به قولی صفر و یکی هستم و با کسی که مثلا نماز نمیخواند آشنا نمیشوم، کاملا در اشتباهم یا خیر؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
29 دی 1398 ساعت 08:29

درود بر شما

ازدواج یک انتخاب بسیار مهم در زندگی است که قابلیت تأثیر گذاری بر سایر ابعاد زندگی را هم دارد. بنابراین باید با دقت و تفکر کافی صورت بگیرد.

یکی از مسائل و نکات مورد توجه در همسرگزینی، لحاظ کردن تناسبهاست. در ازدواج نمی توان تعیین کرد که کی درست می گوید و کی نمی گوید؛ مسئله بر سر ارزشهاست. یعنی لازمست فردی که به همسری برمی گزینید شباهتها و تناسبهای اساسی را با شما داشته باشد. تناسبهای مهم در انتخاب همسر، آنهایی هستند که مستقیماً روی سبک زندگی و حتی فرزندپروری اثر دارند مثل همین مسائل مذهبی.

آنچه که اکنون برای شما مهم است، مهم خواهد ماند و حتی پس از ازدواج پر رنگ تر هم ممکن است بشود. مسائل مذهبی فقط پوشش یا نماز نیست؛ نوعی سبک زندگی است که از مدل ارتباطات تا معاشرتها و حتی رفتارهای فردی را نیز شامل می شود.

بنابراین شما نه فقط اشتباه نمی کنید بلکه رفتاری بالغانه در جهت در نظر داشتن اولویتها و ارزشهای خود دارید که کمک می کند به انتخابی بهتر. بالا رفتن سن دلیل نمی شود شما از آنچه که تا این اندازه برایتان مهم است صرفنظر کنید.

خوبست که شما خودتان و خواسته هایتان را به خوبی می شناسید و می دانید مسائل مهم برای شما کدامها هستند. همه اطرافیان ما الزاماً دلسوز و خردمند نیستند.

 در نهایت  بناست شما با فردی که انتخاب خواهید کرد زیر یک سقف بروید نه دوستان و آشنایان شما. پس بایستی مهمترین اولویتها و انتظارات خود را در انتخابتان لحاظ کنید. مسئله مذهب در همسرگزینی و نیز خط قرمزها و خواسته های مهم تان دراین خصوص را جدی بگیرید و بر همین اساس دست به انتخاب همسر بزنید. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
در نظر گرفتن آنچه که برای شما درخصوص انتخاب همسر بسیار مهم است
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه