سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا ادامه زندگی برای من بهتر است یا اتمام رابطه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 فروردین 1398
494  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من ۲ سال است ازدواج کردم. با مادر شوهرم در یک ساختمان در طبقه مجزا زندگی میکنیم و ایشان همسر ندارند. شوهر من وابستگی شدید به مادرش داره، طوری که زمان رابطه ی دو نفره مون، ترجیح میده با مادرش باشه. فوق العاده دهن بین و بسیار زود عصبانی میشه و کم حوصله است. موقع دعوا من رو از خونه بیرون میکنه و مادرش حمایتش میکنه. مزایای اخلاقی که داره مهربون، دل پاک، با گذشت هست ولی من هر دو ماه یکبار خونه پدرم قهر هستم. گاهی به میل خودم و گاهی بیرونم میکنه. بلاتکلیفم، مشاوره هم رفتیم، میگن تفاوت اخلاقی دارید. اصلا حاضر نیست خونمون رو جدا کنه و خیلی فحش میده. درضمن ۹ سال تفاوت سنی داریم و من خودم کارمندم و احساس استقلالم اونا رو خیلی اذیت میکنه

مهمترین سوال :
میگم تا بچه ندارم جدا بشم بهتر هستش یا نه باید تلاش کنم؟ از مشاور محترم درخواست دارم من رو راهنمایی کنند و بگن ادامه زندگی برای من بهتر است یا جدایی؟ در ضمن من ترس اجتماعی دارم و حرف اطرافیان خیلی اذیتم میکنه. از اینکه سرشکسته بشم و پشت سرم حرف بزنند اذیت میشم. اگر تا آخر عمر تنها بمونم و پدر و مادرم دیگه نباشند چیکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 دی 1398 ساعت 03:29

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم در شرایط کنونی در وضعیت بهتری باشید.و چنانچه در این مدت با مساله و یا چالشی روبرو هستید با ما مطرح نمایید.


به نظر می رسد در کنار ویژگی های مثبتی که از همسرتان گفتید وجود برخی تنش ها و اختلافات قابل توجه، مانع از ادامه این شرایط برای شما شده است. با این حال وجود برخی مشکلات فردی از جمله ترس اجتماعی و همچنین عزت نفس اسیب دیده در کنار مشکلات ارتباطی ، تجربه این وضعیت را برای شما دشوار کرده است.


بررسی نمایید با جدایی ، شکل زندگی تان چگونه دنبال خواهد شد؟ چه میزان از دغدغه هایتان مرتفع می گردد؟ و چه مسائلی همچنان با خروج از این رابطه همراهتان خواهد بود؟


لذا پیشنهاد می شود پیش از آنکه بخواهید به این رابطه خاتمه دهید ابتدا از متخصص زوج درمانگر در راستای بررسی مشکلات زناشویی تان بهره مند شوید تا بتوانید بصورت عمیق تر به بررسی مشکلات متقابل بپردازید تا در صورت امکان ضمن اصلاح و بازسازی تعارضات موجود، وضعیت برای ادامه رابطه میسر گردد. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 


معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه