سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با توجه به مشخص کردن نوع رابطه آیا میشود ادامه داد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 11 فروردین 1398
359  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با پسری آشنا شدم که بعد از 2 جلسه دیدار و مرور خاطرات تلخ رابطه قبلی که داشتند برخلاف تعریف و تمجید از بنده گفتند زیاد با هم نباشیم که به هم وابسته نشیم، چون به درد ازدواج نمیخورم!
با توجه به سن ایشون که 40 ساله هستند و موقعیت اجتماعی و مالی خوبی که دارند و همچنین تجربه ایشون، آیا صرفا صحبتی که شده به منظور آشنایی با اخلاقیات من بوده؟ یعنی میخواد بدونه رفتار من چگونه است؟ یا از این کارش چنین قصدی نداشته؟

مهمترین سوال :
به نظر شما موندن در چنین رابطه ای با توجه به اینکه فردی احساساتی هستم و 31 سالمه و سنی نیستم که بخوام دنبال دوستی باشم کار صحیحی هست؟ چطور باید با چنین فردی رفتار کرد؟
من موندم که در این رابطه باید موند یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 دی 1398 ساعت 15:05

باسلام واحترام

آنچه به نظر میرسد که قابل تأمل نیز میباشد اینست که دوجلسه دیدار اصلا برای نتیجه گیری وشناخت طرفین فرصت کافی نمیباشد ،بنابراین اولین نکته اینست که ایشان هنوز از رابطه قبلی بطور کامل از لحاظ روانی جدا نشده است وترمیم روانی صورت نگرفته است.چرا که هنوز درگیر خاطرات تلخ گذشته است واز وابستگی هراس دارد.بنابراین در اینکه این فرد به گفته خودش فعلا شرایط ازدواج را ندارد درست است حتی اگر از جهات دیگر شرایط مهیا باشد.اینکه فردی هنوز نتوانسته بحران های ناشی از ارتباط قبلی را پشت سر بگذارد،ربطی به سن ندارد.همچنین در بعضی از مواقع این افراد فقط به صرف اینکه جدایی عاطفی آزار دهنده است وتحمل تنهایی ندارند رو به یک رابطه دیگر می آوردند تا با غم از دست دادن رابطه اینگونه کنار بیایند که شیوه اشتباهی را انتخاب کرده اند.

همچنین قرار نیست که شما از ترس بالا رفتن سن بدون بررسی دقیق ویا با عجله تصمیم به ازدواج بگیرید .چراکه ترس از بالا رفتن سن دلیل معقولی برای ازدواج نیست وهمچنین باید ملاک ها والویت های شما مشخص باشد نه اینکه تا فردی تا حدی از لحاظ اقتصادی وشغلی شرایط نسبتا خوبی داشت کیس مناسبی برای ازدواج باشد.در بسیاری از مواقع تمامی شرایط فراهم است اما سنخیتی بین شخصیت طرفین وجود ندارد که در این صورت نباید رابطه ادامه دار شود.

بنابراین سعی کنید قبل از ورود به رابطه هدف والویتتان را مشخص کنید ،بدانید قرار است چه مدت زمان بگذارید وسپس تصمیم گیری کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق چیست؟

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه