سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چجوری باید رفتار کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 26 دی 1397
1,043  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام . بنده بعد گذارندن یه زندگی با شخصی پارانویید .وبعد دوره طلاق . خودم و جمع جور کردم و به ادامه تحصیل مشغول شدم .به علت نگاه های بدی که روی زن مطلقه داشتند ،خودم و متأهل معرفی کردم .یکی از اساتیدم که با ایشان در پروژه ای همکار هم هستم . خیلی تصادفی پی به راز من برده . همیشه و در همه جا در حال سیگنال فرستادنه . ولی تا الان هیچ وقت منظور خودش به روشنی بیان نکرده . ولی از نوع برخوردش و نگاهاش بقیه هم فهمیدن که ایشان نظر داره . الان در حال حاضر من باید چجوری با ایشان برخورد کنم تا ایشان سر حرف و باز کنه .؟
(اینم میدونم شخصیت خیلی قابل احترامیه. در ضمن ایشان مجرد هستند. )

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

01 بهمن 1397 ساعت 07:59
؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
01 بهمن 1397 ساعت 18:07

با سلام واحترام 

نامه شما دوست عزیز را خواندم ومتوجه دغدغه ذهنی ای که شما وشاید بسیاری از بانوان جامعه ما را آزار میدهد هستم ،متاسفانه این یک مشکل فرهنگی در کشور ماست که به طلاق دید خوبی ندارند ، از این لحاظ میگویم دید اشتباه ،چرا که گاهی اختلافاتی در زندگی زوجین وجود دارد که با هیچ راهکاری قابل حل نیست مثل مشکل همسر شما که اختلال پارانویید داشته اند.

بنابراین زندگی با چنین فردی هرلحظه اش زجر آور وغیرقابل تحمل است پس نباید فقط به صرف دید بد مردم مسیر نادرست را ادامه داد، اما نکته ای در مورد شما وجود دارد و بهتر است کمی بر روی آن دقیق تر شوید ، درست است که جامعه پذیرش خیلی خوبی نسبت به طلاق ندارد اما بسیاری از افرادیکه جدا شده اند توانسته اند بدون در نظر گرفتن حرف ودید مردم ، بار دیگر زندگی جدیدی را شروع کنند وبرای انتخاب های دیگر با چشمی بازتر وآگاهی بیشتر جلو بروند بنابراین نمیتوان پذیرفت که این یک مسئله همه گیر است ، من فکر میکنم چیزی درون شما وجود دارد که از این مسئله بیم دارید شاید یک مسئله حل نشده بطوری که هنوز اسم طلاقتان را راز می نهید یا میتواند این باشد که زندگی با یک همسر پارانویید میتواند خود شخص را بعد از جدایی دچار بد بینی نسبت به افراد دیگر کند وبا احتیاط کامل وحساب شده پیش برود که مبادا ضربه بخورد، من پیشنهاد میکنم کمی بر روی این مسئله دقیق تر شوید تا به یک بینش درست دست یابید.

در مورد همکارتان هم باید خدمتتان عرض کنم ، یک بازنگری بر روی رفتارهایتان داشته باشید که نکند رفتاری کرده اید که ایشان برای پیشنهاد دادن کمی دچار نگرانی شده باشند مثلا رفتار ضد مرد داشته اید ( قدرت زنانه داشتن در جهت تخریب وتحقیر مردان وبه رخ کشیدن نقاط ضعف آنها یا ظرافت های زنانه را بی اهمیت جلوه دادن،...) به هرحال دلیل تعلل ایشان میتواند شامل موارد زیادی باشد اما اگر شما از خواسته ایشان ورفتارهای خودتان مطمئن هستید اجازه دهید خودشان زمانیکه به این اطمینان رسیدند اقدام کنند .

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه