سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آيا براي پيشرفت تن به انجام هر کاری بدهم؟!

پرسش

تاریخ ثبت : 15 فروردین 1398
598  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخير.
شايد اين سوال به نظر بي ارزش بياد اما برام خيلي مهمه.
من یک دختر ٢٧ ساله ام. معلم خريد خدمتي هستم. يعني درآمد خيلي كمي دارم و هر ٤-٥ ماه يک بار حقوق دريافت ميكنم. كم كم فهميدم به محيط مدرسه علاقه ندارم. با وجود اين كه حتي برنامه سالانه اي كه براي مدير تدوين كردم رتبه اول بود ولي اصلا آموزش و پرورش آدم رو پوسيده ميكنه و به هيچ تلاشي ارزش قائل نيست.
بعد از آشنايي با دكتر شيري و مباحث توانمندسازی فردی، اطلاعات و مطالعاتم در باب خودشناسي و تله ها و... كمي بالا رفت. حالا ميخوام كنكور شركت كنم و هدفم هم هنر دانشگاه تهرانه فقط، اگر قبول شدم كه بايد همزمان كار كنم و مجبورم كار فعليم رو رها كنم.
اگر قبول نشدم هم ميخوام برای تحصيل مهاجرت كنم و بازهم پول لازم دارم
در هر دو مورد من نياز به يک كار با پول بيشتر دارم. با این اوصاف آیا درسته كه من مثلا برم كاري مثل آرايشگري؟ يعني كارهايي كه با فرهنگم و اخلاقم جور نيست انجام بدم تا هزينه اين دو هدف محقق بشه؟ يا انجامش میتونه آسيب زا باشه؟ من به اين مشاغل علاقه ندارم اما به طور موقت ميشه روش حساب كرد، چون به عنوان مثال ميبينم كه دوستي كه اين كار رو انجام ميده خيلي راحت تر از من پول درمياره

مهمترین سوال :
انجام اين كار درسته يا به من و اهدافم آسيب ميزنه؟ بهتر نيست من تو زمينه رشته خودم كه معماريه كار پيدا كنم؟ چون الان تو شهرستان معماري اصلا بازارش خوب نيست، اما تهران شنيدم كه تقريبا بهتره كار معمارها

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
23 دی 1398 ساعت 09:04

سلام!

نامه تان را خواندم و‌متوجه دغدغه تان شدم و از طرفی بخش اول گفته تان قابل توجه به نظرم‌ رسید. اینکه عنوان داشتید شاید سوال بی ارزشی به نظر بیاید!

چه مسئله ای باعث شد که فکر کنید سوالتان بی ارزش است؟

گاها در سایر موقعیت ها نیز برایتان پیش می آید که همچین احساس و فکری را درباره ی مسائل خود داشته باشید؟


حیطه ی شغلی یکی از بخش های مهم زندگی هر فردی می تواند باشد که داشتن علاقه در آن نقش به سزایی دارد چرا که انگیزه تولید میکند. حال شما در شغل فعلی انگیزه ی بیرونی که تا حدی مربوط به مزایا و حقوق مالی و اجتماعی است، را از دست داده اید و از طرفی انگیزه ی درونی که مربوط به کارآمدی نیز می باشد را در ماجرای تعامل ایده تان با آموزش و‌پرورش با مشکل مواجه شده است. فکر می کنید این از دست دادن انگیزه ی درونی و بیرونی تا چه اندازه در تصمیم تغییر مسیر شغلی و حرفه ایتان موثر است؟ اگر  در همین شغل با حقوق و پاداش مناسب و تقدیر در خور مواجه می شدید چه اندازه به تغییر کلی شغلتان فکر می کردید؟

چرا که در این صورت بهتر است به جای تغییر محور شغلی تان به تغییر سبک کاری و مکان شغلی تان متمرکز شوید.

لازم می دانستم در این بخش نگاهی بیاندازیم و بعد وارد تغییر حرفه شویم.

به تغییر شغل به حرفه هایی نظیر آرایشگری و یا کار در حیطه ی معماری به جهت تامین نیاز مالی اشاره داشتید قاعدتا برای رفع موانع مالی بهتر است اقدامی انجام دهید که در راستای اهدافتان قرار بگیرید و این نمی تواند در حالت عمومی آسیب رسان باشد با این حال بهتر است توجه کنید که لازمه ی فعالیت در هر زمینه ای تخصص و‌مهارت و تسلط است. به موقعیت دوستتان در حرفه ی آرایشگری اشاره کردید ، مهارت ایشان در این حرفه چیست؟ چرا که با دقت متوجه می شوید ایشان خدمتی را عرضه می کند که در آن مهارت دارد و درآمدش از ارزش افزوده ی این مهارت است.

می توان فرهنگیان و معلمان زیادی را مثال زد که با تسلط و مهارت از شغلشان ارزش افزوده ی مناسبی تولید می کنند. بنابراین در این باره که وارد چه حرفه ای شوید بهتر است لیستی از مواردی که در زمینه ی شغلی به آن علاقه دارید، لیستی از مواردی که در زمینه ی سغلی به آن مسلط هستید و نهایتا لیستی از مواردی که در زمینه ی شغلی در آن مهارت دارید تهیه کرده و از مخرج مشترک این سه لیست جهت دهی لازم را انجام دهید.

با این حال نباید از این مسئله غافل شویم که پرداختن به کاری برای کسب درآمد مستلزم زمان است و با یک برنامه ریزی دقیق است که می توان هم بر هدفقبولی دانشگاه تهران و هم کسب درآمد نائل آمد.


سپاس از همراهی تان

نعیمه داودی 

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته از شکست تا پیروزی

توصیه های پیشنهادی
در این باره که وارد چه حرفه ای شوید بهتر است لیستی از مواردی که در زمینه ی شغلی به آن علاقه دارید، لیستی از مواردی که در زمینه ی سغلی به آن مسلط هستید و نهایتا لیستی از مواردی که در زمینه ی شغلی در آن مهارت دارید تهیه کرده و از مخرج مشترک این سه لیست جهت دهی لازم را انجام دهید. با این حال نباید از این مسئله غافل شویم که پرداختن به کاری برای کسب درآمد مستلزم زمان است و با یک برنامه ریزی دقیق است که می توان هم بر هدفقبولی دانشگاه تهران و هم کسب درآمد نائل آمد. بسته ی غیرحضوری از شکست تا پیروزی به مسائل و‌موانع موجود در زندگی شخصی و حرفه ای پرداخته است.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه