سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

سماجت در برقراری رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 16 فروردین 1398
581  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،یکی ازپسرهای دانشگاه از من مدتی قبل درخواست ازدواج کرد و من با دلایل منطقی خودم (البته از نظر او غیر منطقی بود) بهش جواب منفی دادم، منتها دست بردار نیست و تمام این مدت از هر طریقی که میشد سعی میکرد با من ارتباط بگیره. البته این یه ماه اخیر بیشتر مجازی، چون تو تعطیلات بودیم و من همون اواخرتصمیم گرفتم جوابش رو ندم و خودش هم گفته بود نمیتونه بیخیال بشه. با تمام مخالفت هایی که از نظر اخلاقی تو انجام این کار میدیدم (بالاخره ۳ سال همکلاسی بودیم و همچنان خواهیم بود)بلاکش کردم. ولی باز با خط ها و راه های دیگه سعی میکنه پیام بده و خواهان صحبت هست که اجازه بدم بیشتر خودش رو به من بشناسونه و اختلاف ها و دلخوری هایی رو که به وجود اومده حل کنه. منتها من چون برای زندگی خودم برنامه ریزی مشخصی دارم و این روابط رو فعلا تو برنامه آینده ام نمیبینم نمیتونم و نمیخوام به هیچ عنوان اجازه برخورد مجدد بدم. به خصوص که به زودی کلاسها شروع میشه و ناخواسته برخورد هست، درضمن مدتی که جوابش رو نمیدادم دائما پیام هایی در تلگرام و اینستاگرام و پیامک میداد و مدام زنگ میزد، در واقع خودش حرف خودش رو که گفته بود اگه بلاک کنم دیگه ادامه نمیده رو نقض کرد و تو اون مدتی که تازه بلاک کرده بودم من رو در پیام هاش قضاوتهای نادرست و ناعادلانه و بچگانه و از روی ناراحتی یا عصبانیت یا دلشکستگی یا... میکرد، مشکل دیگه ای که هست همینه که من از دیدن چنین برخوردی و عدم تعادل طرف قدری حس خوبی ندارم و میتونم بگم تا حدی حس نا امنی وترس! گاهی حس میکنم، نکته دیگه اینکه کل افراد خانواده ایشون از این کارهاشون باخبرند

مهمترین سوال :
لطفا بگین دقیقا باید چی کارکنم که هر دو آسیب نبینیم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نفیسه شیری
نفیسه شیری
27 دی 1398 ساعت 16:37



سلام خوشحالم از اینکه پاسخگوی سوال شما هستم ،

نامه تان را خواندم متوجه احساس هایی که بواسطه این ارتباط تجربه می کنید هستم، 

عنوان کردید در خواست ایشان را نپذیرفتید چرا که در برنامه ریزی زندگیتان فعلا این هدف وجود ندارد .

شما حق دارید هر تصمیمی را در زندگی خود بگیرید اما یک سوال بوجو می آید که تمایلی هم نسبت به ایشان ندارید و یا چون در راستای برنامه زندگیتان نیستند جواب رد به ایشان می دهید،!؟

مورد بعدی احساس نگرانی و ترس شما بابت چه موضوعی است ! ؟

فکر می کنید ممکن است چه اتفاقی در این راستا برای شما بیافتد که احساس نا امنی را تجربه می کنید نکته دیگری که عنوان کردید این بود که ایشان به شما فرمودند می خواهند اختلاف ها  و دلخوری ها را برطرف کنند ؟؟ دقیقا منظورشان چه موردی است دلخوری در رابطه که وجود ندارد؟

همچنین شما با ایشان هم کلاسی هستید و تصمیم خودتان را گرفته اید و بخاطر اینکه رابطه میان شما شکل نگرفته است پس نگرانی از جانب شما کمی زیاد است،.

پیشنهاد می گردد بصورت منطقی با ایشان صحبت کنید و اگر باز هم شاهد این پیام ها بودید از خانواده خودتان یا ایشان در این راستا کمک بگیرید بدون اینکه قرار باشد به ایشان و شما آسیب برسد 


معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه