سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با همسر حساس و زود رنج چطور رفتار کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 فروردین 1398
431  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،دختری هستم ۳۰ ساله، به تازگی با آقایی ۳۲ ساله عقد کردم که بسیار به من علاقه مند هستند و پس از اصرار طولانی مدت ایشان و مدت حداقل ۸ ماه آشنایی به عقد هم در آمدیم، بسیار حساس و زود رنج هستند و معمولا به دلایلی ناراحت میشن که اصلا انتظار ندارم، در این مواقع نمیدونم چه واکنشی بهتره؟ از بی توجهی، ناراحت شدن، کوتاه اومدن، عصبانی شدن و حتی قربون صدقه رفتن هم جوابی نگرفتم. چون ایشون تا به هر دلیل و بهانه ای من رو ناراحت نکنند آروم نمیشن و فقط اون موقع است که کوتاه میاد و هر کاری میکنه تا حالم رو خوب کنه. گاهاً حساسیت هایی دارند که برای من خیلی نگران کننده است، در مورد همکارانم تا حالا سوالی نپرسیدند اما نسبت به آقایان بسیار حساسیت نشون میدن و نگرانم که ابعاد شکاک بودن ایشون وسیع تر از چیزی باشه که نشون میده، مثلا از من خواسته شماره اساتیدم رو از گوشیم پاک کنم (بنده چند ساله فارغ التحصیل شدم) و یا گاهی این فکر تو ذهن ایشون میاد که نکنه من قبلا با پسری دوست بودم. در حالی که همیشه میگه من رو به خاطر نجابتم انتخاب کرده، البته به مرور از حساسیت های ایشون خیلی کاسته شده

مهمترین سوال :
متاسفانه در زمان های بحرانی به شدت نگران و دل آشوب میشم از اینکه اقدام به عقد کردم، در حالی که فکر می کنم آشنایی لازم از ایشون رو کسب کردم (با توجه به سبقه آشنایی و فامیل بودن ایشان) اما برای مسلط بودن بر خودم و ارتباط بین هر دوی ما و هم چنین آمادگی برای تعدیل رفتار ایشون، و برای اینکه بتونم اوضاع رو هر چه بیشتر تحت کنترل داشته باشم باید چطور رفتار کنم؟ باید به حساسیت ها و ناراحتی ایشون بی تفاوت باشم یا در جلب رضایت و اعتماد ایشون تلاش کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
20 دی 1398 ساعت 00:39

لامواحترام

ازآنجاییکهدورانعقدبرایشناختبهتروبیشترطرفینازیکدیگراستبنابرایناکنونزمانآننیستکهبهدیدهاغماضبهرفتارهایمهمبنگریدویابهامیدتغییرایشانچشمتانرابرمواردمهموزنگخطرهاببندید.

اینکهایشاندرمقابلهرمسئلهبخواهندباحساسیتوزودرنجیواکنشنشاندهدمیتواندعلتهایمتعددیداشتهباشد.

زودرنجی احساسی است که همه‌ی ما در زندگی به نوعی آن را تجربه کرده‌ایم. اما هر کدام از ما چقدر اجازه می‌دهیم این حس بر روابط‌‌مان با اطرافیان‌ تأثیر بگذارد؟ 

زودرنجی ما را به مزر تحریک‌پذیری می‌رساند. بدخلق، ترش‌رو و تندمزاج می‌شویم، آستانه‌ی تحمل‌مان پایین می‌آیدافرادی که زیاد قهر می‌کنند، عموماً انتقاد ناپذیر و زودرنج هستند. اعتماد به نفس کمی دارند و از عزت نفس بالایی برخوردار نیستند. 

 آن ها هنگام رویارویی با مشکلات یا اختلاف عقیده با دیگران، احساس ترس و حقارت می‌کنند و به ناچار برای دفاع از خود و اجتناب از استرس و اضطراب، راهی جز قهر نمی‌یابند.یا اینکه تصمیم به جبران میگیرد.

 در حقیقت فرد با قهر و محل نگذاشتن به دیگری به نوعی از مسأله فرار می‌کند که این خود نشانه ترس و ضعف شخصیتی فرد است.بنابراین اولین اقدام شما این باشد که حتما به مشاوره قبل از ازدواج بروید وسعی کنید که از یک متخصص که با انجام تست ومصاحبه میتواند تشخیص دهد که آیا ازدواج شما درست است یا خیر کمک بگیرید.

همچنین به یاد داشته باشد یک سمت هر آشنایی جدایی است.وعقد کردن دلیل موجه برای ادامه رابطه اگر اشتباه باشد نیست.

باسپاس از اعتمادتان

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
جذابتر شدن و محبوب ماندن
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه