سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خيانت پدرم

پرسش

تاریخ ثبت : 27 فروردین 1398
483  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من چند وقت قبل به طور اتفاقى از طريق اينستاگرام پيج دخترى رو ديدم كه با پدرم عكس گذاشته بود و از اونجا فهميدم پدرم داره به مادرم خيانت ميكنه و اطلاعات زيادى بدست اوردم! حتى فهميدم باهم مخفيانه سفر هم رفتند اما ميدونم كه عقد هم نيستند. در ضمن فهميدم اين دختر، خانواده اى نداره، پدرش اين ها رو رها كرده و مادرش هم بعد از مدتى فوت كرده. يعنى كسى رو نداره كه بخوان جلوش رو بگيرند كه زندگي ما رو از هم نپاشه
من به مادرم نتونستم حرفى بزنم چون ناراحتى قلبى داره، ولى خيلى بخاطرش ناراحتم! اين چند وقتى كه فهميدم اصلا شرايط روحى خوبى ندارم و هميشه كابوس ميبينم! پدرم هم فوق العاده آدم عصبى و بداخلاقيه و نميتونم بهش بگم كه من همه چى رو ميدونم
در ضمن نميخوام كه پدر و مادرم از هم جدا بشن چون من هم الان در سن حساسى هستم و بايد به فكر ازدواج و زندگى خودم باشم (٢٤ سالمه)

مهمترین سوال :
راهنماييم كنيد چيكار كنم، نميخوام هرچى زمان ميگذره شرايط بدتر بشه. ميدونم كه نزديك يك ساله باهم رابطه دارند. در ضمن اين دختر هم شايد يكى دو سال از من بزرگتر باشه ولى بخاطر پول پدرم و اينكه زندگيش رو تامين كنه باهاش رابطه داره
ميخوام از طريق اينستاگرام تهديدشون كنم ولى ميترسم ازم شكايت كنند و دستم رو بشه.
نميتونم اين شرايط رو هم تحمل كنم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
17 دی 1398 ساعت 01:20

باسلام واحترام

متوجه احساس ناخوشایند شما هستم چرا که دیدن رابطه موازی هریک از والدین ،دنیایی از احساس های ناخوشایند وافکار منفی را به ذهن می آورد.بطور کلی در اینگونه امور بهترین عملکرد فرزندان خانواده سکوت است البته نه تنها از سر مصلحت بلکه به دلیل اینکه این مسئله مادامی که تنش و درگیری در خانواده ایجاد نکرده باشد، مسئله ای است که کاملا به زن و شوهر مرتبط می شود و آنان هستند که بابت آن و نسبت به هم می بایست پیگیر و حساس باشند و آنچه که در رابطه شان، رخنه کرده را تشخیص دهند و برایش چاره اندیشی کنند. 

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد اینست که رابطه زناشویی یه رابطه صرفا دوطرفه است و به شما پیشنهاد میشود که از مثلث سازی و ورود به جزئیات رابطه والدینتون به عنوان ضلع سوم جلوگیری کنید، از آنجا که مسئولیت تبعات خیانت رو پدرتون میبایست به عهده بگیرند و در صورتی که مادرتون این موضوع رو متوجه شده باشند، میبایست مسئولیت سکوتشون رو و یا حتی عدم آگاهیشون رو به عهده بگیرند، بگذاریم تصمیم زندگیشان بر عهده رفتارهای خودشان باشد، چون در غیر این صورت تصمیم ورود به چنین داستانی از روی هیجان خشم بوده و تبعاتی به همراه خواهد داشت که علاوه بر پیش بینی نشدن، خدشه ای بیشتر میتواند به رابطه وارد کند و رابطه والد و فرزندی به خطر می افتد.

این یک قاعده ی کلی است که اگر فرزندان یک خانواده بیش از حد با مسائل ارتباطی والدین خود درگیر شوند، از رشد و زندگی خود جا می مانند. گرچه گاهی مسائل به گونه ای سخت و دشوار می شود، که فرزندان را برای دنبال کردن، اهداف خود با چالش روبرو می کند ولی بهترین حالت و منطقی ترین تصمیم این است که مسائل ارتباطی آنان را به خودشان واگذار کنند چون این ورود فرزندان به مرزهای ارتباطی پدر و مادر ، اوضاع را سر و سامان نمی دهد که هیچ، بلکه متشنج تر  هم خواهد کرد. 

احساس تان به مادری که تصور می کنید مورد ظلم قرار گرفته اند، کاملا قابل درک است اما در جریان قرار گرفتن ایشان از طرف شما، مسئولیت بعدی شما را درقبال تشنجات احتمالی بیشتر خواهد کرد. 

اما پیشنهاد میشود حتما برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده ،مثل بدبینی نسب به همسرتان حتما با یک مشاور صحبت کنید.چراکه در صورت ادامه دار شدن این افکار وپیگیری شما بدبینی در شما شکل میگیرد ودر زندگی آینده تان تاثیرات بسیار منفی میگذارد.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی درس
آموزش غیر حضوری سفر زندگی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه