سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا به شخصی که برای نگه داشتنم وانمود کرده بیماری ام اس کرده میشه اعتماد کرد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اردیبهشت 1398
705  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با آقایی ۶ ماه در ارتباطم که قست ازدواج با بنده را داشتن حتی منو با خانوادشان آشنا کردن ایشون در عین حال که خیلی مهربان و پاک هستن زود هم عصبی میشن و ناسزا میگن بیش از هزار بار ترکشون کردم و منو باز با حرف برگردوندن البته خودم هم بی علاقه نبودم ..تا اینکه بعد مدتی عنوان کردن علائم بیماری ام اس دارن مثل خواهرشون که ام ای دارن..ابتدا ترحم کردم ولی متوجه شدم که چقدر بهش علاقه دارم ایشون به هزار روش منو از خودش رنجونده و توهین کرده که از زندگیش برم از کجا متوجه بشم ایشون میخوان منو از رابطه کنار بذارن یا مریضیشون باعث شده؟ به هیچ عنوان حتی اجازه نمیدن من ببینمشون ..با حس عذاب وجدانی که به من دادن راجب بیماریشون چه کنم؟ احساس گناه دارم از طرفی با همین اتفاق متوجه شدم بشدت بهش علاقمندن.

مهمترین سوال :
با حس عذاب وجدان در مورد بیماری طرفم چه کنم یه رابطه ناسالم که به علاقه ختم شده و ایشون با ادعای بیمار بودنشون منو کنار گذاشتن ...بشدت کلافه هستم از طرفی نمیتونم متوجه بشم واقعا مریض هستن که اکر باشن خیلی عذاب وجدان دارم که از رابطه خارج شدم از طرفی حس تنفر خواهم داشت اگر با کسی آشنا شده باشه و با بازی با احساس من در ارتباط با بیماری قست رفتن کرده باشن

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
18 تیر 1398 ساعت 09:59

باسلام و احترام

در نامه شما چند نکته مهم و قابل تأمل وجود دارد که در صورت بی توجهی میتواند مسائل ومشکلات پیچیده ای را برای شما رقم بزند.نکته اول اینکه شما در طول مدتی که فرمودید در یک رابطه ناسالم ومخرب به لحاظ روانی قرار داشتید و بارها تصمیم به کات کردن رابطه گرفته آید اما اینکه چرا با وجود این تصمیم دوباره به رابطه ادامه می‌دادید وطبق فرمایش خودتان ، شما هم بی میل به ادامه رابطه نبودید جای سوال است. زیرا زمانیکه فردی الویت ها، انتظارات و تکلیفش در رابطه حداقل با خودش روشن باشد دیگر درگیر اینگونه بلاتکلیفی وتحمل حقارت در رابطه نمیشود، میداند جایگاهش کجاست وبر اساس آن پیش میرود اما این اتفاق در مورد شما رخ نداده است.

نکته دوم اینست که شناخت عشق وترحم در چنین شرایطی کار ساده ای نیست.توجه داشته باشید شما تا قبل از مطرح شدن بیماری ایشان تصمیمتان بر رفتن بود وبه محض مطلع شدن از بیماری حقیقی یا حتی دروغین ایشان احساس علاقه ویا به عبارتی درست تر مسولیت بی مورد دارید.این در حالیست که روابطی که بر پایه ترحم شکل بگیردکه (در بسیاری از اوقات به شکل علاقه خودنمایی میکند ، )روابطی محکوم به شکست هستند.چراکه سرانجام چنین الگویی اینست که متوجه میشوید برای طرف مقابلتان نقش والد را بازی میکنید وبرای اینکه او را ناراحت نکنید مجبورید آهسته بروید و آهسته بیایید، که مبادا طرفتاناز چیزی ناراحت نشود. برای کارها ورفتارهایش ، هم برای خودتان وهم برای دیگران مرتب عذر وبهانه می‌آورید.در نهایت امر بعد از گذشت مدتی به شدت از او بدتان می آید. با اینکه تصمیم میگیرید او را ترک کنید و به فکر خودتان باشید ، احساس به دام افتادگی میکنید واحساس گناه وعذاب وجدان دارید چراکه میترسید با این اقدام شما به طرف مقابلتان ضربه بیشتری وارد شود. نکته مهم دیگر اینست که در رابطه ای که آیتم های یک رابطه سالم را ندارد چه دلیلی دارد که شما به بهانه نجات، کمک عشق و علاقه ویا هر چیز دیگری به فکر ادامه رابطه باشید واز داشتن یک رابطه سالم و موفق در یک شرایط وزمان مناسب صرف نظر کنید. رابطه عاطفی جای اینگونه فداکاری های اشتباه نیست، جای این نیست که ما با وجود این همه مشکل در رابطه ای که تعهدی وجود نداردبه فکر مراقبت از طرف مقابلمان باشیم .شما پرستار عاطفی ایشان که نیستید.باید تنها وتنها در چنین شرایطی به جای پرداختن به افکار مبهم و سوال های بی جواب به خودتان وآینده تان فکر کنید.شما فقط در چنین شرایطی در مقابل خودتان وتصمیماتی که اتخاذ میکنید مسؤلید. اگر واقعبینانه به این مسئله نگاه کنید دیگر تا این حد درگیر افکار منفی ومبهم نمیشوید. سعی کنید الویت ها، انتظارات و اهدافتان را از داشتن یک رابطه موفق مشخص کنید وبررسی کنید که کدامیک از آن موارد را این رابطه وطرف مقابلتان دارا بوده.پیشنهاد من به شما اینست که هرچه سریع تر این الگوی ناسالم رابشکنید وبه این مسئله فکر کنید که چرا با مطرح شدن بیماری ایشان شما منقلب شدید واحساس علاقه در شما شعله ور شده؟آیا تغییری در رفتار طرف مقابلتان تغییر کرده یا شما در احساس کردن عشق وترحم دچار برداشت اشتباه شده اید .


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه