سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تکلیف دختری که تو دوران عقد جدا شده چیه

پرسش

تاریخ ثبت : 20 اردیبهشت 1398
522  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من 7 سال پیش عقد کردم. نامزدم رو دوست داشتم اما بدلیل اختلافات شدید سبک زندگی و فرهنگی به ناچار جدا شدم. توی اون مدت ابتدای عقد، ارتباط جنسی ما در حد معاشقه و شوخی و ... بود.
حالا خواستگاری دارم که از هرر لحاظ مناسبه و اون هم من رو قبول کرده و میخواد رابطه رو ادامه بده. ماجرای عقد رو بهش گفتم. پرسید هیچ ارتباطی هم نداشتین؟! گفتم نه. شناسنامه من پاکه. گفتم ارتباط احساسی داشتیم و من جلوش حجاب نداشتم. اما رابطه زناشویی نداشتیم. اونم گفت برای من همین خیلی مهمه. بقیه اش مهم نیست و من مشکلی ندارم. حالا من نمیدونم چی باید میگفتم؟ عذاب وجدان ولم نمیکنه. باید بگم شوخی و بازی داشتیم؟! خدا وکیلی چجوری بگم؟! خودمم نمیخوام یادم بیارم اون روزها رو. چطوری به یک نامحرم، اون هم خواستگاری که میخوام انتخابش کنم این رو بگم؟! 32 سالمه. باید منتظر بمونم یه مورد مناسب مثل این آقا بیاد که هیچی براش مهم نباشه؟ تکلیف من چیه؟ در جواب این آقا چی باید میگفتم؟! ابهام گویی نمیتونستم بکنم چون سوالش دقیق بود. یه جا گفته بودید بگم هر کسی روابطی داشته، من هم مستثنی نیستم. اما اون جواب دقیق میخواست.

مهمترین سوال :
دقیقا چی باید تو این شرایط بگم که قابل گفتن باشه و طرف منظور رو بفهمه؟ اصلا باید بگم؟
آیا این مورد خواستگاری رو که بعد از 15 سال مناسبترین مورد از هر لحاظی هست و من هم برای اون (به گفته خودشون) باید به این دلیل که قبلا ارتباط محدود داشتم رد بکنم و بگم من نمیخوام؟!
تو رو خدا کمکم کنید و یه راهکار واقعی بدید
ممنون

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
05 دی 1398 ساعت 02:27

سلام نامه شما را خواندم 

به نظر می رسد شما نگران هستید و این نگرانی فکر شما را درگیر کرده است . 

شما ۷ سال پیش عقد کرده بودید و از نظر قانونی و شرعی و عرفی می توانستید حتی رابطه زناشویی داشته باشید . اما به نظرم پاسخی که داده اید به جا و به اندازه بوده است . مشخص است که فردی در زمان عقد حتما حدودی از صمیمیت را دارد . شما رابطه جنسی نداشته اید و حقیقت را هم گفته اید . به نظر می رسد جایی برای نگرانی نیست . 

اما سوالی که برای من به وجود امد این بود که چطور در این زمینه تا این حد دچار تشویش و نگرانی شده اید .. آیا همیشه تا این حد  جزییات  شما را نگران می کند ؟ اگر خواستگار شما جزییات بیشتری بداند آیا برای ایشان کارآمد است ؟ آیا شما در آن زمان با همسر عقدی خود کار اشتباه و خلافی انجام داده اید ؟  


لطفا به این مسائل بیشتر توجه کنید و به خاطر کار اشتباهی که نکرده اید خودتان را سرزنش نکنید .

از اعتماد شما سپاسگزاریم

ساجده ودودی

خانه توانگری 


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه