سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چه طور متوجه بشم هنوز قصد ازدواج داره؟ منتظر بمونم؟ یا فراموش کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
597  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و خسته نباشید
حدود 7 سال با آقایی دوست هستم، قصدش ازدواج بود، ده سال از ایشون بزرگترم، تقاضا رو به دو دلیل رد کردم: تفاوت سنی زیاده و اینکه هیچ شناختی ازشون نداشتم. گفت با سن هیچ مشکلی ندارم، از لحاظ بلوغ فکری واقعا بیشتر از سنش هست و کار مشاوره انجام میده. اوایل خیلی ابراز محبت میکرد و من جوابی نمیدادم چون برام غریبه بود. ایشون علاقه زیادی برای آشنایی با خانواده م نشون میداد، اما هیچ وقت حاضر نشد من با خواهرش تلفنی هم صحبت کنم. مدتی با من همکار بود که خیلی نزدیک بودیم به هم، اما ارتباط ما کاملا دوستانه بود و به نوعی اجازه ابراز علاقه نمیده، از لحاظ کاری ایشون با خانومهای خیلی زیادی ارتباط داره و مشکلات زیادی پیش اومد و هر بار توضیح داد که فقط کاریه، اما گاهی بیشتر از این نشون میده. چندبار خواستم صحبت کنم و تکلیفمون رو مشخص اما هر بار طفره رفته، قهر کرده. مدتها ست که دارم سعی میکنم فراموشش کنم اما با رفتارش متوجه میشم که نمیخواد از دستم بده اما تمایلی هم برای ازدواج نشون نمیده.

مهمترین سوال :
چه طور متوجه بشم هنوز قصد ازدواج داره؟ منتظر بمونم؟ یا فراموش کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 آذر 1398 ساعت 23:44

سلام دوست گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط باشید که تصمیم مناسبی را در این راستا گرفته باشید. هفت سال از رابطه عاطفی با فردی می گذرد که علی رغم دلبستگی هایی که وجود داشته است همچنان بلاتکلیف مانده است. الگوی تکرار شونده ی گیر کردن در تضاد میان ماندن در این رابطه و از سویی دیگر فاصله گرفتن و عدم تمایل برای جدی شدن آن از سوی ایشان، نشان می دهد این رابطه در مسیر درستی قرار نگرفته است.

 با این حال زمانیکه بازه ی دوستی در یک رابطه عاطفی با هدف ازدواج ، هفت سال زمان می برد ردپای الگوهای ناکارامد و تله های روانی بین فردی، محتمل خواهد بود که نیازمند مداخلات درمانی و مشاوره ای نیز خواهند بود. بنابراین به نظر می رسد انتظار کشیدن در چنین شکلی از روابط،  نمی تواند پیامدهای کارامد و سازگارانه ای را برایتان به همراه داشته باشد.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه