سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور هدفش از ارتباط کنونی رو بفهمم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 01 اسفند 1397
436  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری ۲۵ ساله ام و بی تجربه در روابط عاطفی. ۳ ماه قبل با آقایی ۳۰ ساله آشنا شدم که خیلی پخته برخورد میکرد و خیلی از ارتباطی که باهاش داشتم راضی بودم، جز اینکه احتمالا از نظر سطح اجتماعی و تحصیلات در سطح هم نیستیم و من از این نظر بهش مطمئن نبودم. ایشون مشتاق رابطه جنسی بود و قصدش هم از این رابطه جدی نبود و چون این مسئله مغایر با اعتقاد من بود ارتباطم رو خودم باهاش قطع کردم و ایشون خیلی محترمانه با تصمیم من موافقت کرد. ولی عملا رابطه مون قطع نشد و «مثلا!» شکل دوستانه به خودش گرفت. من واقعا ازهم صحبتی باهاش لذت میبرم، گاهی حتی به عنوان شریک زندگیم بررسیش می کنم و بهش وابسته شدم. ارتباطم باهاش با ارتباطم با دوستان جنس مخالفم، کاملا متفاوته (خیلی نزدیکتر) ولی از شکل قبل از قطع ارتباطم هم کاملا فاصله گرفته. گاهی بهم خیلی نزدیک میشه، گاهی خیلی دور. لذت میبرم ازبودنش، حمایتها و طرز رفتارش،
همش میترسم قصدش سوءاستفاده باشه، به هرشکلی. خیلی برخورد محترمانه و پخته ای داره که وقتی همه رو کنار هم میذارم با سوءاستفاده در تضاده! از وابسته شدن به فرد اشتباه میترسم، ولی خیلی وابسته بودن بهش رو دوست دارم!

مهمترین سوال :
من هدفش رو از این ارتباط چطور میتونم بفهمم؟ چه کنم؟ آیا ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 بهمن 1398 ساعت 09:53

با سلام 

وقت بخیر


در بخشی از متن اشاره داشتید:

" گاهی بهم خیلی نزدیک میشه، گاهی خیلی دور."

پیش از آنکه هدف را شناسایی کنید ، به الگوهای رفتاری ، فکری و احساسی فرد مقابل در یک بازه زمانی کافی توجه نمایید. گاهی دور گاهی نزدیک ها را مورد بررسی قرار  دهید. و تعداد دفعاتی که تکرار می شوند.


در ادامه برای فهمیدن هدف فرد مقابل لازم است در تعامل و گفتگوی مستقیم و در روند بازه آشنایی خواسته ها و برنامه های طرفین مطرح گردد. و سطوح مختلف فکری ، روانی ، عاطفی ، شخصیتی ، فرهنگی،خانوادگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. با این حال برای ارزیابی و بررسی جامع تر نیاز است که از یک مشاور و روانشناس نیز بصورت حضوری کمک بگیرید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه