سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیدونم رها شدگی دارم یا نه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
572  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری ۲۷ ساله هستم که در خانواده ای کاملاً آروم بزرگ شدم. دو تا خواهر دارم یکی بزرگتر و دیگری کوچک تر. جدیداً بعد از گوش کردن درس رهایی از بی ارزشی دچار تردید و سوال در مورد خودم شدم و احساس میکنم بیش از حد ذهنم رو درگیر کرده. مشکلم اینه بعد این درس فهمیدم که چون در دوران کودکی پدرم خیلی به بخشندگی و گذشت تاکید کردند و من بین فرزندان آدم حرف گوش کنی بودم به مرور از من یک آدمی ساخته شده که خیلی بخشنده و با گذشته. زمانی که برای اطرافیانم کاری میکنم حس خوبی دارم ولی به محض اینکه از اونا ناشکری میبینم خیلی پشیمونم و حس میکنم از زندگی خودم رو عقب انداختم. اما رفتار پدرم باعث شده من آدم مستقلی باشم که از این موضوع رضایت دارم. به همین دلیل بوده که شاید تا الان به جوانب دیگر این نوع پرورش دقت نکردم‌. من به لحاظ درسی واجتماعی از نظر دیگران آدم موفقی هستم ولی از نظر خودم خیلی چیزای دیگه هست که میخوام. آیا نوع پرورش باعث حس رها شدگی در آدم میشه؟ آیا گذشت زیاد از نشانه های آن است؟ تست من منفی بود. لطفا کمک کنید من آدم مثبتی بودم، الان بهم ریختم و درست و غلط بودن از خودگذشتگی هام رو نمیدونم

مهمترین سوال :
آیا اینکه آدم از خودگذشته ای هستم ولی ممکنه گاهی به خاطرش از خودمون ناراحت بشیم، نشانه رها شدگی هست؟ راهکار چیست؟ وقتی آدم اینطور بزرگ شده و خیلی وقت ها از این کار لذت میبره.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
03 دی 1398 ساعت 10:11

سلام 

نوشته شما را خواندم . بخشندگی و گذشت خوب است اما تا حدی که به کارکرد شما در زندگی آسیب نزند یعنی شما برای براورده کردن نیازهای دیگران نیازهای خود را نادیده نگیرید و مادامی که به دیگران لطفی می کنید به وظیفه شما تبدیل نشود . و شما از انجام آک کار احساس اجبار و یا ترس از تنهایی نداشته باشید . 

اما در کل گذشت بیش از حد در قبال دیگران بیشتر مربوط به تله ایثار است تا رها شدگی افرادی که درگیر تله ایثار هستند لطف هایشان به دیگران از سر اجباری درونی برای کاهش اضطرابی است که مانع از تنهایی شان میشود . 


برای اینکه این مفاهیم را بهتر درک کنید و راه های مقابله با آن را بیاموزید پیشنهادم این است که در دوره های حضوری من بهتر شرکت کنید و می توانید تا آن زمان کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را بخوانید . 


سپاس از اعتماد شما 

ساجده ودودی 

خانه توانگری



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید / جفری یانگ / ترجمه حسن حمیدپور

معرفی درس
رهایی از مهرطلبی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه