سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیدانم با زندگیم چه کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 17 مهر 1397
1,665  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
پس از اتمام تحصیل در طی دوازده سال گذشته فقط ۴سال سابقه کار دارم وحالا به شدت افسوس میخورم که چراآینده نگر نبودم و از همدوره هایم عقب هستم.سنم بالا رفته و سابقه کاری ام کم است و راحت کار گیر نمی آورم.از طرفی از چهار سال پیش که مبتلا به سندرم اضطراب مزمن و افسردگی اساسی شده ام نمیتوانم کار کنم.درمان سی بی تی هم تاثیر بسیار کمی داشته است.به دلیل ازدواج بد والدین از ازدواج میترسم و فرار میکنم.وسن ازدواجم هم بالا رفته.نمیدانم با زندگی ام چه کنم.احساس عمیق تمام شدن زندگی را دارم.فقط در اتاقم قایم میشوم.از سربار خانواده بودن خجالت میکشم.آیا درمان افسردگی و اظطراب واقعا امکان دارد؟آیا زندگی من واقعا تمام شد و باید روزها را بگذرانم تا بمیرم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
19 مهر 1397 ساعت 01:26

با سلام واحترام به شما پرسشگر گرامی

همه ما انسان ها باید این واقعیت را بپذیریم که دنیا ، دنیای تفاوت هاست؛ بنابرای مقایسه خود در هر شکل و صورتی با دیگران کاملا اشتباه است حتی اگر فکر کنیم که شرایط کاری وتحصیلی مشابهی داشتیم اما باز هم تفاوت های فردی وشرایط زندگی باید در نظر گرفته شود در غیر اینصورت نتیجه آن افسردگی وناامیدی میباشد.یکی از مواردی که به ما در زندگی احساس رضایت مندی یا نارضایتی میدهد عزت نفس است عزت نفس در وجود هرکسی مثل یک زمین کشاورزیست وحاصل خیزی آن به این بستگی دارد که ما چقدر خودمان را نامشروط میپذیریم. یکی از مسایلی که باعث شده شما این احساس را داشته باشید میتواند از عزت نفس پایین شما باشد چرا که عزت نفس با موفقیت ارتباط دارد وپایین بودن آن باعث میشود:هرچیزی را به طور منفی در نظر بگیرید،خود وتواناییهایتان را دست کم بگیرید واین احتمال شکست را افزایش میدهد.

عزت نفس پایین منجربه افسردگی، تردید وسستی میشود ودر نهایت حلقه های معیوب شکست را شکل میدهد.

درمقابل داشتن سطح بالایی از عزت نفس باعث میشود که شما از خودتان راضی باشیدبه این ترتیب به شما انگیزه زیادی برای موفقیت میدهد.

یکی از مسایل دیگر وجود تله بی ارزشی است وکسی که دچار این تله است همیشه درگیر مقایسه های نابجا واحساس ناامنی در حضور دیگران است.

در نهایت به یاد داشته باشید اگرمواظب نباشید همیشه کسی یا چیزی وجود دارد که احساس کنید نسبت به دیگران عقب افتاده اید.تا زمانیکه خود را دائما با دیگران مقایسه میکنید هیچوقت احساس خوبی نسبت به خود نخواهید داشت. زندگی مسابقه با دیگران نیست، مسیر زندگی هر فرد با دیگری فرق میکندما در زندگی فقط باید با خودمان مسابقه بدهیم وروی خودمان تمرکز داشته باشیم نت دیگران.

اما در مورد درمان اضطراب وافسردگی باید گفت قبل از هرچیز خودتان بایدبخواهید که این مشکل را حل کنیدوسپس با مدد از روانشناسان باتجربه به بهبود دست پیدا کنید.

درس غیر حضوری تله بی ارزشی خانه توانگری در این راستا میتواندبرای شما موثر باشد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه