سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

افزایش سن برای ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1398
630  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری هستم 30 ساله، مدرک ارشد دارم. تک فرزندم. یک کار معمولی هم دارم. هفت ساله بودم که پدرم فوت شدند. خواستگار خیلی داشتم ولی به هم نمیخوردیم. تا اینکه این 2 خواستگار آخرم، شرایط شون بالاتر از نرماله، ولی هر دو از خانواده هایی پر جمعیت هستند (9 تا خواهر و برادر) و همچنین از یک شهر دیگه.
حالا اینها همه به کنار. هیچکدوم در من هیچ حسی ایجاد نکردند، یا حداقل طوری نبودند که فکرم رو مشغول کنند که یک لحظه به زندگی باهاشون فکر کنم. حالا مسئله اینجاست؛ مادرم و اکثر اطرافیانم اصرار دارند تو داری اشتباه میکنی، تو سنت بالاست و دیگه ممکنه این اتفاق برات پیش نیاد (دو تا از عمه هام اصلا ازدواج نکردند و مامانم همیشه این رو یادم میاره) و من رو به شدت تحت فشار قرار دادند تا چند جلسه باهاش صحبت کنم. من به زور دارم میرم برای صحبت ولی میترسم که وابستگی بیاره.

مهمترین سوال :
من چه کار کنم بهتره واسه خودم؟ از شناختی که از خودم دارم که زود با همه صمیمی میشم، میترسم ادامه ارتباطم با این آقا منجر بشه به حسی که من با عشق اشتباهش بگیرم و بعد تصمیمی بگیرم که از روی هیجان باشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
27 آذر 1398 ساعت 00:31

باسلام واحترام

از آنجاییکه ازدواج نیز مانند بسیاری از اقدامات مهم زندگی نیاز به چرایی منطقی دارد بنابراین در همین ابتداشما با راهنمایی تقریبا نادرست خانواده تان گام اشتباهی را برمیدارید.چرا که ترس از بالارفتن سن و ترس از مجرد ماندن نه تنها دلیل درستی نیست که صد در صد اشتباه ونامعقول است.نکته دوم اینست که باید بلوغ فرهنگی چک شود ،اینکه خواستگارتان از شهر دیگر وبا تعداد فرزندان بالا ،هستند نیاز به بررسی دارد.همچنین نباید در دیدار اول انتظار حس خاصی وجود داشته باشد باید اجازه دهید تا در چند جلسه به نتیجه درست برسید.اما اینکه شما نمیتوانید مرز رابطه را حفظ کنید مسئله ایست که ممکن است به شما در دیگر روابطتان نیز آسیب بزند.در نظر داشته باشید ابتدا؛

 باید بدانید که وجود مرزها در رابطه ضروری است:

بررسی اولویت های رابطه شما با طرف مقابلتان، اولین قدم برای تعیین مرزهای سالم است. معمولا در روابط عاطفی این مرزها شامل مرزهای جسمی، عاطفی و روابط بیرونی است.باید خودتان را بشناسید و بدانید از زندگی چه می خواهید. برای کمک به کشف محدودیت های خود، از تنظیم احساسات و افکار خود شروع کنید.احساسات و افکار به عنوان نوعی قطب نما، می تواند ما را در کشیدن خطوط مرزی خود یاری کند. ممکن است ناراحتی های احساسی این نکته را به ما بگوید که لازم است در این زمینه مرز ایجاد شود یا یک احساس لذت بخش به ما می گوید که در مسیر درستی هستیم.يک «مرزبندي سالم» نه تنها به خود فرد احساس امنيت مي دهد بلکه به حفظ تعادل و احترام به خود و ديگري نيز منجر مي شود.بهتر است سريعا صميمي نشويد بلکه به مرور زمان صميميت ايجاد کنيد: ارتباط بدون مرز شايد در ابتدا جذاب و صميمانه به نظر برسد اما معمولا به مرور زمان به شکست و جدايي مي انجامد. بهترين راه اين است که به رابطه مان در طول زمان فرصت رشد دهيم و از اين طريق با افکار، عقايد، خواسته ها و ارزش هاي طرف مقابل هم آشنا شويم. به اين شکل مي توانيم تشخيص دهيم که آيا طرف مقابل هم تمايل دارد با ما وارد ارتباط صميمانه شود يا خير.

در نهایت بالغانه اینست که اگر دلیل درست ومعقولی برای ازدواج دارید،معیارهایتان مشخص است وبراساس مقایسه با دیگر خواستگارانتان نیست،به خودتان وایشان فرصت دهید تا طی چند جلسه ملاقات و بررسی و دقت به چارچوب هایتان به نتیجه گیری برسید.اگر در چند جلسه دیدار نیز هیچ حسی نسبت به ایشان نداشتید ،یا به قول معروف به دلتان ننشست ،دیگر ادامه ندهید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق چیست؟

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه