سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ایجاد میل درمان در فرد خودشیفته

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1398
948  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری بیست و نه ساله ام که حدود چهار ماهه با پسری بیست و هفت ساله آشنا شدم. حدود دو هفته است که درمورد اختلال شخصیت ها، مختصرا آگاهی پیدا کردم و متوجه شدم ایشون علائم خودشیفتگی داره. وقتی فایل صوتی علائم رو براش گذاشتم؛ خودش خنده اش گرفت و گفت: این خود منم! اینجوری نیست که اصلا به خواسته هام توجه نکنه؛ ولی مختصر علائمش رو داره و الان خودش هم میدونه. چند تا از مطالب خودشیفتگی و درمان رو سیو کردم اما براش نفرستادم. چون نمیدونم کار درستیه یا خیر؟ حقیقت اینه که خیلی دلم میخواد کمکش کنم، اما متوجهم که باید خودش بخواد و بنده هم منجی نیستم. چنانچه درست تشخیص داده باشم، چطور میتونم کمکش کنم که پیگیری کنه یا حداقل اهمیت بده؟ آیا فرستادن فایلهای مختلف در این موردکمکی میکنه؟ یا باید بشینم روبروش و باهاش حرف بزنم؟
از جمله ویژگیهای ایشون: خیلی پر انرژی و پر شر و شوره، هرجا میره سکان داره و همه دوستش دارن، معتقده اعتماد به نفس زیادی نداره اما تو جذب افراد استاده، به شدت هم منم منم داره، مثلا ما این رو داریم ما اون رو داریم. اما بعد تذکرهای من در این مورد بهتر شده. و اینکه این اواخر حس می کنم افسرده هم شده

مهمترین سوال :
چطور میتونم پارتنرم رو ترغیب کنم این مسئاله رو جدی بگیره و برای درمانش اقدام کنه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
01 دی 1398 ساعت 13:29

همراه گرامی سلام

نامه شما را خواندم. شما اشاره داشتید که با مطالعه و شنیدن مطالبی در مورد اختلال شخصیت خودشیفته متوجه شدید که پارتنر شما این اختلال را دارد. در نظر داشته باشید که تشخیص گذاشتن برای هر اختلال بهتر است که توسط یک متخصص انجام شود چرا که یک فایل و یا مطالب موجود در کتب نمی تواند راهنمای دقیقی برای تشخیص باشد و نیاز به بررسی دقیق تر دارد. اگر چه  ممکن است شما با خواندن و یا شنیدن مطالب مشابهت هایی را با این اختلال شخصیت پیدا کرده باشید اما ممکن است که این مسئله در حد برخی ویژگی های مشترک باشد نه اینکه به اختلال رسیده باشد.

با این حال اگر هر دو نفر متوجه برخی ویژگی هایی شده اید که تداوم آنها در رابطه تان اشکال و اخلال ایجاد کرده است، می توانید با گفتگو کردن و اشاره دقیق به آن موارد و تاثیری که در روابطتان گذاشته است طرف مقابلتان را آگاه کنید که در جهت بهبود آن نقاط ضعف گام بردارند.

اگر ارتباط شما به این سمت پیش رود که شما بخواهید فایل و کتاب و سایر منابع را در اختیار ایشان بگذارید و یا بیش از اندازه ایشان را به سمت درمان سوق دهید ممکن است آن اثرگذاری لازم را نداشته باشد و همچنین مقاومت ایجاد کند.

مراقب باشید که از نقش پارتنر به نقش معلم یا مراقب تغییر نکنید. چرا که رابطه شما در این صورت آسیب خواهد دید.

صرفا مواردی که هر دو نفر تشخیص دادید در رابطه تان مسئله ایجادکرده است را با اشاره دقیق به آنها بیان کنید، مثل منم منم کردن، یا اگر اینکه همه جا افراد جذب ایشان می شوند و یا سایر مواردی که خودتان تشخیص می دهید، به کمک هم و با گفتگوی بالغانه تلاش کنید تا به نتیجه برسید.


در این خصوص کتاب خلع سلاح افراد خودشیفته  از انتشارات اسبار می تواند برای شما راهگشا باشد.


با تشکر از اعتماد شما 

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
خلع سلاح افراد خودشیفته/ انتشارات اسبار

معرفی درس
آموزش غیرحضوری شفای خودشیفتگی

توصیه های پیشنهادی
پرهیز از برچسب احتلال زدن بدون تشخیص متخصص
پرهیز از ارسال فایلها و توصیه ها و نکات به پارتنر
به جای پرداختن به اختلال موارد مسئله ساز را بالغانه و بدون سرزنش و قضاوت مطرح کنید و در آن خصوص گفتگو کنید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه