سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله های رها شدگی و تله مهر طلبی

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اردیبهشت 1398
605  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر.
من تست دادم، تله بی ارزشی و رها شدگی و مهر طلبی دارم. تو خانواده ام مسئله اعتیاد بصورت دراز مدت بوده و خیلی اذیت شدم. خانواده ام شلوغ و متشنج بوده. مرگ عزیز ترین برادرم رو تجربه کردم. در کنکور شکست خوردم. بعد از ۲۸ سال با یه آقای خلبان فوق العاده خودشیفته ازدواج کردم. به خاطر بد اخلاقی های خودش و خانواده اش قهر کردم و بلافاصله اون آقا برای طلاق اقدام کرد و با وجود تمام اصرارهای من، من رو طلاق داد و بلافاصله ازدواج کرد، الان ۳۱سالمه و احساس حقارت و بی ارزشی میکنم و خشم و عصبانیت بی نهایتی دارم و فوق العاده احساس بی ارزشی و عدم اعتماد به نفس دارم. گذشته رو فراموش نمی کنم. مرگ برادرم رو فراموش نمی کنم، فکر میکنم همسرم با زنش زمانی که من تو زندگیش بودم ارتباط داشته و این من رو عذاب میده.

مهمترین سوال :
الان میخوام از دست بد بختی هام و تله هام راحت شم. پکیچ مهر طلبی و رها شدگی رو هم تهیه کردم. بی هدفم. احساس حقارت و ناتوانی خشم و عصبانیت دارم تو زندگی مشترکم. گاهی اوقات رفتار جنون آمیز داشتم تو شرایط بد. لطفاً کمکم کنید.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
28 آذر 1398 ساعت 08:58

سلام پرسشگر گرامی

نوشته شما را خواندم. شرایطی که شما در آن قرار دارید بسیار سخت است . شما رنج زیادی را به خاطر شرایط خانوادگی خود تحمل کرده اید . در تمام نوشته تان از اتفاقاتی که باعث رنجش شما شده است صحبت کرده اید اما گاهی لازم است جایی در زندگی  درنگ مقدسی داشته باشیم و سهم خود را نیز در اتفاقات زندگی مان ببینیم و بررسی کنیم کجاهای زندگی مان خودمان می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم ؟ کجا کدام شرایط در اختیار ما بود و کجا نبود ؟ اتفاقات زندگی مثل جدایی و از دست دادن عزیز مسائلی نیستند که فراموش شوند این ما هستیم که با گذشت زمان و پذیرش از راه درست می توانیم مسائل را هضم کنیم و به دنبال حذف نباشیم .و به جای مقصر یابی ، به دنبال موثریابی باشیم . نوشته ایید که تله بی ارزشی و رها شدگی دارید . زمانی که ما درگیر تله های شخصیت خود هستیم به طور مشخص طبق اتوماسیون از پیش تعیین شده ایی تصمیم می گیریم از یک پیوستار عملکرد ناکارامد استفاده می کنیم . برای به تعادل رساندن طرحواره ها باید باور های بنیادین خود را بشناسیم و بتوانیم قوانین و باور های درستی برای خود ایجاد کنیم در این راستا استفاده از مشاوره فردی می تواند برای شما بسیار کمک کننده باشد . 

از اعتماد شما سپاسگزاریم

ساجده ودودی

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه