سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

درخواست رابطه جنسی از طرف پارتنر

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اردیبهشت 1398
916  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری ۳۰ ساله و از لحاظ شغلی و سبک زندگیم دختر مستقلی هستم.
من توی رابطه یه کم سخت گیرم، یعنی ترجیح میدم تنها باشم تا وقتم رو با هرکس بگذرونم. حدودا یک ماه پیش با آقایی آشنا شدم که خیلی به دلم نشست و باهم اوکی بودیم و می تونستیم باهم رابطه خوبی رو بسازیم. اما متاسفانه بعد گذشت تقریبا دو هفته به من پیشنهاد رابطه جنسی دادن و وقتی با مخالفت من روبرو شدن رابطه رو تموم کردن. من هنوز دارم بهش فکر می کنم.
یه جورایی خورده تو ذوقم چون خیلی دیدم که پسرا تو همون چند روز اول رابطه از طرف مقابل رابطه جنسی می خوان
خیلی خسته شدم. هیچ ذوقی برای شروع یک رابطه دیگه ندارم. هرکس میاد سمتم پسش میزنم چون اینقدر دیدم که همون اول درخواست رابطه جنسی میدن که دیگه حوصله شروعش رو ندارم. وقتی میدونم به یک هفته هم نمی کشه(من با رابطه جنسی مشکلی ندارم اما عقیده ام اینه که این اتفاق جزء بهترین و خصوصی ترین مسائل یه رابطه است. چطور وقتی هنوز اعتماد و شناخت و دوست داشتن ی وجود نداره بخوام این کار رو انجام بدم؟) کلافه ام از اینکه هنوز دارم به اون آدم فکر می کنم

مهمترین سوال :
بعد از مدتها مردی پیدا شد که خیلی به دلم نشست و می تونستیم باهم رابطه خوبی داشته باشیم. بعد از دو هفته که به درخواست رابطه جنسی نه گفتم من رو ترک کرد. چیکار کنم که خیلی بهش فکر می کنم؟ چون بعد مدتها آدمی پیدا شد که خیلی باهاش اوکی بودم و دوست دارم که برگرده.
اما من غرور و شخصیتم رو حفظ کردم و پای اعتقادم ایستادم و با اینکه می خواستمش اما بهش زنگ نزدم. اما خب ته دلم دوستش دارم و نمی خواستم رابطم رو باهاش تموم کنم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 آذر 1398 ساعت 20:55

سلام دوست گرامی


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را می خوانید در شرایط بهتری باشید. حق دارید بابت این شرایط احساس خوبی نداشته باشید. تجربه قرار گرفتن در شکلی از رابطه که میزانی از صمیمیت و همخوانی قابل توجه شکل گرفته است با درخواست رابطه جنسی از فرد مقابل،  به کامتان تلخ شده است.

 هرچند در زمانیکه این پرسش را برای ما ارسال نمودید روبرو شدن با درخواست وی  و از سویی دیگر فکر کردن به ایشان،  تعارضی ناخوشایند را برایتان به همراه داشته است، با این حال، تجربه رابطه جنسی پیش از شکل گیری اعتماد و شناختِ کافی، زمانیکه رابطه با هدف ازدواج باشد؛ برای شما آزار دهنده و غیرقابل پذیرش بوده است.انتخابی که همسو با باورها و ارزش های فردی تان نبوده است.شما این حق را داشته اید تا بر اساس نیازها و خواسته هایتان تصمیم بگیرید.


اشاره نمودید فکر کردن به او ، شما را کلافه کرده است. در عین حال واقعیت این است که شما حق دارید تا مدتها به او فکر کنید. او با برخی از اولویت ها و معیارهای شما همخوان بوده است. در قسمتی از زندگی تان، بخشی از تجربه عاطفی تان بوده است. و میزانی از تعلق و دوست داشتن در این رابطه شکل گرفته. لذا می توانید این فرصت را بخودتان بدهید تا از این برهه از موقعیتی که با آن مواجه هستید آرام آرام و به تدریج و با آسیب کمتری، عبور نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری



معرفی کتاب
رهایی از غم جدایی- انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی‎
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه