سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حفظ رابطه برای ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 01 تیر 1398
2,439  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
به مدت 2 سال با دختری که در دانشگاه آشنا شده بودیم، رابطه داشتم. در این مدت میزان کشش من به تدریج افزایش یافت. در این مدت، دریافت های ما از همدیگه ابراز علاقه های مکرر بود. شاید کمی از نظر معیارهای عقلی سازگار نبودیم اما به لحاظ حسی کاملا وابسته و علاقمند شدیم. صداقت رفتاریش برام واجد ارزش بود و ظاهرش رو هم میپسندیدم. علاقه ایشون طوری بود که اگر چند ساعت در تلگرام آنلاین نبودم، پیام های زیادی برای من میفرستاد و ناراحت می شد. من هم به دلیل علاقه ای که داشتم و هم به دلیل بعضی مسائل مثل دوری مسافت که باعث حضور کمترم کنارش می شد ناراحت می شدم.
بعد از گذشت 2 سال، ایشون تصمیم به ترک رابطه گرفت و گفت با وجود این که من رو خیلی دوست داره و شرایط من هم از نظرش مناسبه اما من رو اون آدم همراه خودش نمیبینه و پیام های حسی و جنسی رو اونطور که باید، از من نمیگیره. حتی گفت که آرزو داشته من اون آدمی باشم که قراره باهاش بمونه ولی تصمیمی که براش خیلی سخته رو گرفته. میگه هنوز هم خیلی دوستم داره اما مجبور به این تصمیمه. مدام به من میگه که تصمیم با احساس متفاوته
بعد از این تصمیم به دلیل علاقه که پیدا کرده بودم سختی زیادی کشیدم. صحبت هایی برای حل مشکل با هم داشتیم که غالبا حرف ایشون همون بود. درصورت ادامه صحبت هم میگفت که خسته است و توان ادامه این صحبت ها رو نداره. من مشکلات رو مطرح کردم، از جمله این که فاصله مسافتی ما باعث حضور کم من میشد و دریافت های حسی ایشون هم بالطبع کافی نبوده.
تفاوت های ما دو نفر یکی بحث های اعتقادی بود، البته نه زیاد. تفاوت شهرهای محل زندگی مون بود، و همین طور برخی معاشرت های ایشون با دوستانی که داشت (پسر) که البته این مورد با گفتن من کم شد. البته مواردی وجود داشت که به گفته ایشون این افراد دوستان صمیمی چند ساله بودند و هیچ احساسی در میان شون نبود.

مهمترین سوال :
با توجه به این علاقه مندی دو طرفه و این که من هم حاضرم تا انعطاف و تلاش لازم رو داشته باشم تا مسائلی که باعث ایجاد سردی شدند (مثل داضی کردن خانواده ام) حل بشه و برای ازدواج مشکلات کمتری داشته باشیم، آیا ترک این رابطه کار درستیه؟؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
08 شهریور 1398 ساعت 15:11

سلام 

باتوجه به شرح حالی که از خود بیان کردید شما دچار یک تردید بر سر راه احساس و منطق خود شده اید. 

اما مهمترین مسئله ی شما در حال حاضر انتخاب این خانم برای ازدواج و ماندن کنار شماست. ‌به طور کلی یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین موضوعاتی که در حوامع مختلف بیان میشود انتخاب همسر است و این مطلب برای شما نیز قابل ارزش و اهمیت می باشد، و شما معیارهای اساسی برای این انتخاب را باید در نظر داشته باشید.  

ازدواج از عوامل مختلف ، فرهنگی، عاطفی، جنسی، خانوادگی ، روابط اجتماعی و سایر عوامل نشات میگیرد. به بیان خودتان این خانم از نطر احساسی و جنسی شما را همراه خوبی نمیبیند و شما نیز از نظر فرهنگی بین خودتان فاصله میبینید. حتی برای انجام این کار باید خانواده را نیز با خود و افکارتان همراه کنید که مساله بسیار مهمی است. ، به طور کلی در یک ازدواج مناسب و رو به جلو توجه به شباهت ها و تفاوت هاست که می تواند مسیر انتخاب را شکل دهد. 

اولین اقدام شما این است که از خود بپرسید: 

آیا تمام این تفاوت ها و شباهت ها را پذیرفته اید؟ 

آیا میتوانید با وحود تفاوت ها با یکدیگر پیش بروید؟

اینکه شما تمایل به تلاش دارید نشانه ی خوبی برای این رابطه می باشد؟ 

آیا پارتنر شما نیز تمایلی دارند که شما این تلاش ها را داشته باشید ؟

آیا به نظر شما جواب قاطع را هنوز به شما نگفته؟

 

ازدواج یک مسیر چند وجهی است که در هر مرحله از زندگی یک سری از مسائل حائز اهمیت تر می باشد ، اما مهمترین آنها سنگ بنای اولیه و پیدا کردن مشترکاتی است که موجب رضایت و هدفمندی شما در مسیر رندگی باشد. 

در این راستا بهتر است شما حتما از حضور یک مشاور پبش از ازدواج بهره مند شوید و به واسطه مطالعه، سطح آگاهی خود را نیز بالا ببرید.

انتخاب همسر به طور جدی میتواند مهم ترین موضوع زندگی باشد. اما،  علاقمندی اولیه نباید بر تمام واقعیت انتخاب سایه بیافکند. بلکه شما در این مسیر باید از شناخت و آگاهی مناسب بهره مند شوید تا ا دامه ی مسیر برایتان امکان پذیر باشد ، 


موفق و سربلند باشید

فاطمه رسول زاده

خانه ی توانگری طوبی


 


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
20+40 نکته نبوغ عاطفی

توصیه های پیشنهادی
انتخاب همسر به طور جدی میتواند مهم ترین موضوع زندکی باشد اما ، علاقمند اولیه نباید بر تمام واقعیت انتخاب سایه افکند بلکه شما در این مسیر باید از شناخت و آگاهی مناسب بهرمند شوید تا ا دامه ی مسیر برایتان امکان پذیر باشد ،
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه