سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

راهنمایی در مورد رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 26 اردیبهشت 1398
509  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام،من ۲۸ سالمه. تک فرزند و دانشجوی ارشدم. تا این سن دو نفر پارتنر داشتم که با اولی رابطمون به ۳ ماه هم نکشید و بخاطر اخلاق بد اون آقا و مسئولیت پذیر نبودنش کات کردم. حدود ۶ ماهی میشه با آقا پسری ۲۶ ساله دارای مدرک لیسانس آشنا شدم که نزدیک یک سال فالور من بودند و من با ایشون توی این مدت هیچ ارتباطی نداشتم. تا اینکه یه روز اومدن دایرکت من و گفتن که خیلی وقته از من خوشش اومده و مایل به آشنایی هستن. من اوایل بخاطر قبول نداشتن اینجور آشنایی و عدم اعتماد به فضای مجازی خیلی حرفش رو جدی نگرفتم. تا اینکه مجدد ازم یه فرصت خواستن که خودش رو ثابت کنه. من هم قبول کردم و توی این مدت همه ویژگیهایی که مد نظرم بوده رو تقریبا داره(برعکس نفر قبلی) مسئولیت پذیر،مستقل و... اوایل یه اشاره ای به رابطه فیزیکی داشت ولی بعد که من گفتم تمایلی ندارم دیگه حرفش رو نزد. یه چند وقتی میشه بحث ازدواج رو پیش کشیده و به مادر و پدرش در مورد من گفته و اونها قصد تحقیق دارن، و اینکه ایشون از نظر قدی هم قد من هستن، اوایل واسم سخت بود قبول این موضوع ولی الان با وجود ویژگیهای مثبتش حس میکنم خیلی مهم نباشه.

مهمترین سوال :
با توجه به اینکه بعداً معلوم شد یه آشنایی دوری هم با هم داریم و تقریباً خانوادش رو میشناسم، و اینکه ایشون فعلاً بیکار هستن و دنبال کاری مناسب میگردند که بیان خواستگاری، آیا این ازدواج و نوع آشناییش از نظر شما درسته؟ لطفا نظر کارشناسیتون رو در این مورد بفرمایید
متشکرم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نفیسه شیری
نفیسه شیری
28 آذر 1398 ساعت 01:13



سلام همراه گرامی 

نامه تان را خواندم  یکی از تصمیمات مهم زندگی که می تواند به مراتب دیگر بعد های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد،

در قدم اول دوطرف می بایست به حدی از بلوغ عاطفی،معنوی.شخصیتی.اجتماعی.معنوی.جنسی رسیده باشند تا بتواند تصمیم موثر تری بگیرند.

عنوان کردید ایشان از شما کوچک تر هستند و ۲۶سال سن دارند پس ممکن است هنوز به موقعیت اجتماعی با ثباتی دست نیافته باشند.

سوالی که در مورد نحوی آشنایی پرسیدید این است  در عصر جدید بخاطر پیشرفت های دنیای مجازی  یکی از راهای ارتباطی ممکن است شبکه اجتماعی باشد .

اما مستلزم این است که شناخت خودشان را بصورت حقیقی بیشتر کنند .

پیشنهاد می گردد کمی بیشتر برای شناخت یکدیگر زمان بگذارید.

و می توانید از خانواده خودتان کمک بگیرید،همچنین بررسی نمایید که ایشان تا چه میزان می توانند نیاز های اولیه ثبات امنیت را فراهم کنند ،

و آنگاه می توانید با مزایا و معایب تصمیم خودتان بصورت واقع بینانه روبه رو شوید 



معرفی درس
ازدواج 360

توصیه های پیشنهادی
،
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه