سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با فرد از خود راضی

پرسش

تاریخ ثبت : 27 اردیبهشت 1398
1,781  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. وقتتون بخیر
مدت ۹ ماه هست که با آقایی در رابطه هستم که از همه لحاظ موقعیت بسیار خوبی دارند. رابطه خوب و سالمی با هم داریم. اما در این مدت یک ویژگی ایشون خیلی من رو میترسونه و اون خودشیفتگی و خودخواهی و از خود راضی بودن بیش از حد ایشون نسبت به دیگران هست. نگاه تحقیر آمیزی به بقیه دارند و مدام در صحبتهاش صفات تحقیرآمیزی به بقیه نسبت مید و خودش رو از همه بالاتر میدونه. البته با من این قبیل رفتار ها رو نداره چون به گفته خودش خیلی به من علاقه داره. اما من نگران آینده هستم. البته وجود داشتن این صفات در ایشون فقط تشخیص من نیست بلکه خودش هم به صراحت بارها گفته که چیزی مهمتر از منافع خودش وجود نداره و حتی اینکه تا به حال کسی از خودش بهتر ندیده!

مهمترین سوال :
آیا امکان این که بعد از ازدواج این قبیل رفتار هایی رو که الان در برخوردش با دیگران میبینم با خود من داشته باشه وجود داره؟ آیا ازدواج با چنین فردی صحیح هست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
25 آذر 1398 ساعت 21:04

سلام .

مطلبی را که نوشته بودید خواندم . اینکه در رابطه ای هستید که نسبت به آن احساس خوبی دارید و آن را رابطه سالمی میدانید باعث خوشحالی است و امیدوارم این روند همچنان برایتان ادامه داشته باشد .

خودشیفتگی در افراد به صورت های متفاوتی بروز پیدا می کند .دلیل این تفاوت در  درجاتی از خودشیفتگی است که افراد تجربه می کنند که شامل:

1) خودشیفته نرمال : فردی خودخواه که خواسته های خودش در اولویت است .

2) خودشیفته بیمار: فردی خودخواه که فاقد همدلی است  . احساس محق بودن همیشگی دارد .نسبت به نیازهای دیگران و احساسات آنها بی تفاوت است .

3)خودشیفته سمی : رهبری است که مبنای رفتارهایش هیچ توجیهی ندارد . با رفتارهایش به دیگران احساس بی ارزشی کامل را منتقل کرده و از تحقیرکردن دیگران هیچ ابایی ندارد .بسیار بدبین است و پرخاشگری های خود را به بدترین شکل بروز می دهد .

با توجه به شناختی که از پارتنرتان دارید ، می توانید سطح خودشیفتگی ایشان را تا حدودی تخمین بزنید .

 طبیعتا زندگی کردن با همسری که درجاتی از خودشیفتگی را دارد کار دشواری به نظر میرسد و حق دارید نگران باشید . زیرا در طول زندگی ممکن است این احساس به شما دست بدهد که اولویت نیستید و احساسات و خواسته های شما نادیده گرفته می شود. 

 دوست گرامی در رابطه با افراد خودشیفته توجه به ویژگی های نفر دوم رابطه نیز اهمیت دارد .اگر شما هم درجاتی از خودشیفتگی را تجربه می کنید ممکن است الگوی تعاملی و رفتاری شما به مشکل بربخورد . بنابراین توصیه ای که می توانم به شما بکنم این است که سعی کنید تا با شناخت بیشتری نسبت به خود و ایشان ، نسبت به تصمیم نهایی خود اقدام کنید . 

با تشکر از اعتماد شما 

نسرین قربان زاده  -خانه توانگری طوبی 


معرفی کتاب
چکونه با شخصیت خودشیفته صحبت کنیم انتشارات دانژه

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
آموزش غیرحضوری شفای خودشیفتگی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه