سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همدیگر را دوست داریم اما ...

پرسش

تاریخ ثبت : 13 اردیبهشت 1398
621  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر
حدودا هشت ماهه که با دختری که یک سال از خودم بزرگتر هستش به قصد رابطه بلند مدت و ازدواج ارتباط دارم. از نظر شخصیتی حدودا هفتاد درصد باهاش جور هستم و مشکلی ازاین نظر نیست. تا پنج شش ماه اول ارتباطات فیزیکی باهم داشتیم (منظور ازتباط جنسی کامل نیست) اما حدود دو سه ماهی میشه که ایشون تمایلی به اینکه رابطه فیزیکی باهم داشته باشیم نداره و به بهونه های مختلف (مثل خستگی) هربار که میخوام بهش نزدیک بشم من رو پس میزنه. این داستان من رو نسبت به آینده رابطه و به خصوص بعد از ازدواج نگران میکنه چون به نظرم یه نیاز بیسیک اینجا برطرف نمیشه. رابطه ی ما اخیرا مثل دو تا دوست معمولی شده. به علاوه بعضا میگه دوست نداره تعهد داشته باشه به کسی. به عبارتی دوست نداره آزادیش گرفته بشه. البته ایشون اهل این نیست که با کس دیگری ارتباط داشته باشه، بلکه تمایل داره با هیچکس نباشه.
علاوه بر ایشون، خود من هم اخیرا احساس میکنم بلوغ ازدواج ندارم، چون روابط عاطفی کمی داشته ام و صادقانه بگم فکر میکنم بعدا از این بابت پشیمون خواهم شد و اخیرا میل به این پیدا کرده ام که روابط بیشتری را تجربه کنم.
در آخر اینکه جدا شدن برای هر دومون سخته چون به لحاظ شخصیتی خیلی هم رو می‌پسندیم.

مهمترین سوال :
آیا ادامه ی رابطه ای که قبلا در آن ارتباطات فیزیکی وجود داشته و الان فرد تمایلی ندارد و از طرفی قصد جدایی هم ندارد درست است؟ آیا این موضوع این برای بعد از ازدواج نگران کننده نیست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

سارا میرزامحمدی
سارا میرزامحمدی
12 دی 1398 ساعت 08:46

همراه گرامی 

نوشته شما را خواندم. 

باید بدانید پروسه اغلب رابطه های عاطفی به همین صورت است که ابتدا با شور و حال بیشتری اتفاق میوفتد و بعد از مدتی از آن حرارت اولیه کاسته شده و به سمت منطق بیشتر گرایش پیدا میکند. 


نمیدانم از چه روی چه واقعیت هایی به این نتیجه رسیدید که هفتاد درصد با پارتنرتان تفاهم و جوری شخصیت دارید زیرا تجارب زیاد در این زمینه نشان داده که در عرض هشت ماه نمیشود به چنین نتایج محکمی رسید. 


فکر میکنم مسئله اساسی شما نیاز به داشتن روابط جسمی است که در حال حاضر با شخصی که با ایشان در رابطه هستید ارضا نمیشود. که قاعدتا مسئله مهمی است، خصوصا برای شما که قصد ازدواج دارید. اما این به شما مجوز ورود به روابط متعدد و یا حتی لزوما تمام کردن ارتباط تان را نخواهد داد. 

به نظر من مهم ترین کار گفتگوی بالغانه با ایشان در یک محیط امن و صمیمی است. احتمال دارد ایشان هم دلایل کافی و متقاعد کننده برای شما بیاورد. 

بیان کردن صریح نیازتان و ظرفیت پذیرش جوابی که احتمالا از ایشان میگیرید مهم ترین بخش این گفتگوی  بالغانه است. 

پس از آن میتوانید تصمیم جدی  برای حفظ یا تمام کردن این ارتباط بگیرید.


تجربه پیدا کردن در روابط عاطفی لزوما در بستر روابط متعدد شکل نخواهد گرفت. چه بسا که شما در این رهگذار حتی آسیب های جدی و صدمات روحی فراوانی را متحمل شوید. شما در دهه سوم زندگی  خودتان هستید و قطعا تجارب خوبی در روابط اجتماعی و شغلتان اندوختید همچنین خوشبختانه منابع آگاهی دهنده بسیاری وجود دارند که بتوانید از آنها برای حل مشکلتان و حتی بلوغ عاطفی یاری  بگیرید. 


 از اعتمادتان به مجموعا ما سپاسگذارم 

سارا میرزامحمدی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشته جفری یانگ ترجمه دکتر حسن حمید پور
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم نوشته الیور جیمز ترجمه سما قرایی نشر هنوز

معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه